Tuttu pyysi ottamaan ekaluokkalaisensa iltapäivähoitoon
Olen kotona hoitovapaalla vauvan kanssa. Oma esikoiseni on juuri opetellut olemaan hieman yksinkin koulun jälkeen. Tämä on helpottanut omaa elämääni, vauvan kanssa voin jopa käydä asioilla, ilman että tarvitsisi juosta kotiin puolelta päivin.
Nyt tuttavani kysyi, jos ottaisin hänen poikansa pariksi tunniksi koulun jälkeen hoitoon, välipalalle ja läksyjen tekoon. Kotona kun kerran olen. Tarjosi maksuksi 60€/kk, eli saman kuin osapäiväinen iltapäiväkerho koululla. Poika on ujo ja kiusattu, siksi ei halua koulun hoitoon.
En halua, mutta en osaa sanoa tätä kaverilleni. Miten saisin sanottua loukkaamatta?
Kommentit (39)
Painota että USEIN emme ole kotona koulupäivän jälkeen kun on sitä ja tätä (keksit jotain).
"Valitettavasti en halua sitoutua olemaan kotona aina iltapäivisin." Muistuta myös, että pojan ujouden kannalta voisi olla hyväkin asia viettää aikaa ip-kerhossa. Tuskin se itsekään muiden lapsia joka päivä kotiinsa haluaisi.
että et ole välttämättä aina kotona kun kerran esikoinen osaa olla yksinkin.
Olette maksusta? tuntuu kovin pieneltä summalta tuo 60€, vastuussa kuitenkin vieraasta lapsesta, ja kovin sidottukin olisin iltapäivisin.
Ap
Et halua nyt sitoutua mihinkään, etkä jaksa ottaa vastuuta toisen lapsesta koska olet kotona omia lapsiasi varten.
ettet voi sitoutua tollaseen. Ei se, että on hoitovapaalla tarkoita automaattisesti sitä, että on aina kotona. Sano, että sulla on paljon puuhaa ja käytte vaikka kyläilemässä/lukupiirissä/jumpassa/tapaamassa kavereita tms.
Ja mitä tohon rahalliseen korvaukseen tulee, ei 60 euroa mun mielestä ole riittävästi tollasesta sitoutumisesta. Sä olet ihminen, et kunta :D
Kaiken lisäksi mun mielestä ekaluokkalainen voi jo hyvin alkaa opetella yksin olemista.
Sitoutumalla kotiin hoitamaan toisen lasta. Mielestäni tuo on liikaa vaadittu, että sinun pitäisi aina olla kotona tiettyyn aikaan. Liian pieni raha tuohon uhkaukseen nähden.
ja minulla eskarilainen tai ekauokkalainen puolipäivähoidossa (iltapäivän) maksaa 300 euroa.
60 eurolla en todellakaan päivystäisi joka ikistä iltapäivää kotona ja sen lisäksi vielä viihdyttäisi 6-7-vuotiasta lasta, jos olisin vain vauvan kanssa kotona.
Ryöstöhinta ja hyväksikäyttöä, jos on pelkkä kaveri. Siskon tai veljen lapsen kohdalla saattaisin ehkä harkita. Ehkä.
että koet rahaan nähden liian sitovaksi. Haluat säilyttää vapauden tehdä iltapäivisin mitä ikinä haluat. Jos suuttuu, niin anna suuttua.
60e on ihan liian vähän!! Eihän se kata edes välipalakuluja.
10e/tunti, eli tuosta jos laskee 22 koulupaivaa kuussa, 2h/kerta niin oikea hinta olisi 440e. Plus valipalat.
Elama on...
Jos valipala kustantaa esim. vain 1e, niin tuosta 60eurosta jaa sinulle palkkaa vajaa 1e/tunti, siis vajaa 2e/paiva. Ainakin omat iltapaivatuntini ovat tuota arvokkaampia.
että alkaa tekemään osittaista työaikaa. Vaikka bruttotulo pienenee niin ei se nettotuloissa niin paljoa vaikuta.
Ehkä jo vuosi voisi riittää.
on täysin ymmärrettävää ettet halua. Ne jotka ryhtyvät tuollaiseen ovat mielestäni ylireippaita poikkeustapauksia. Jos ystävä loukkaantuu kun nätisti selität asian niin se on hänen häpeänsä.
Älä missään nimessä suostu siksi, ettet kehtaa kieltäytyä.
Olen kotona hoitovapaalla vauvan kanssa. Oma esikoiseni on juuri opetellut olemaan hieman yksinkin koulun jälkeen. Tämä on helpottanut omaa elämääni, vauvan kanssa voin jopa käydä asioilla, ilman että tarvitsisi juosta kotiin puolelta päivin.
Nyt tuttavani kysyi, jos ottaisin hänen poikansa pariksi tunniksi koulun jälkeen hoitoon, välipalalle ja läksyjen tekoon. Kotona kun kerran olen. Tarjosi maksuksi 60€/kk, eli saman kuin osapäiväinen iltapäiväkerho koululla. Poika on ujo ja kiusattu, siksi ei halua koulun hoitoon.
En halua, mutta en osaa sanoa tätä kaverilleni. Miten saisin sanottua loukkaamatta?
Ei tietenkään kukaan halua nimellistä korvausta vastaan sitoutua roikkujmaan kotona tai hoitamaan muiden lapsia.
Lastenhoito , siis muiden, lienee maailman epäkiitollisinta puuhaa. Kiitosta harvoin saa mutta valituksia ja vaatimuksia sitäkin enemmän.
Mun pitäisi nähdä kovaa nälkää ennen kuin nimellistä korvausta vastaan kenenkän lapsia katsoisin.
Mieluummin katson ilmaiseksi satunnaisesti, en kenenkään säännöllisesti. Koska lastenhoito on liian vastuullista ja raskasta että jaksaisi kenenkään lapsia rahaa vastaan hoitaa. Rahapalkka pitäisi ainakin mulle olla mieluummin tuo 60 euroa /pari tuntia, jos rahaa vastaan katsoisin.
Mieluiten niin että olisi vastavuoroista, mutta itse en ole sellaista vastavuoroisuutta löytänyt.
Ei tietenkään kukaan halua nimellistä korvausta vastaan sitoutua roikkujmaan kotona tai hoitamaan muiden lapsia.
Lastenhoito , siis muiden, lienee maailman epäkiitollisinta puuhaa. Kiitosta harvoin saa mutta valituksia ja vaatimuksia sitäkin enemmän.
Mun pitäisi nähdä kovaa nälkää ennen kuin nimellistä korvausta vastaan kenenkän lapsia katsoisin.
Mieluummin katson ilmaiseksi satunnaisesti, en kenenkään säännöllisesti. Koska lastenhoito on liian vastuullista ja raskasta että jaksaisi kenenkään lapsia rahaa vastaan hoitaa. Rahapalkka pitäisi ainakin mulle olla mieluummin tuo 60 euroa /pari tuntia, jos rahaa vastaan katsoisin.
Mieluiten niin että olisi vastavuoroista, mutta itse en ole sellaista vastavuoroisuutta löytänyt.
ja silti puolisoa vaaditaan rakastamaan sen toisen puolison lapsia kuin omiaan. Heh. Ja vaikka tekis mitä, ei saa kuin lapsen toisen biovanhemman vihat päälleen.
että jos on hoitovapaalla, eli kotihoidontuella, niin sitähän menettää oman palkkansa. korvaus on surkea. pari sataa euroa.
eli on siinä tapauksessa aika röyhkeää vaatia jotain hoitamaan omaa lasta käytännössä ilmaiseksi, koska toinen ei saa käytännössä rahaa mistään, se hoitovapaalainen ja itse saa palkkaa.
ainoa syy miksi sitä jää hoitovapaalle on se oma lapsi ja se vapaus tehdä. no nuohan molemmat kärsivät siinä jos ottaa säännöllisesti muita lapsia. omalle jää vähemmän aikaa ja vapaus menee.
satunnainen vierailija, hätätapauksessa, piristää, sanotaan vaikka että toinen kotiäiti käy neuvolassa yhden lapsen kanssa ja tuo kerran kuussa omansa ja samalla kun tuo, kertoo, että on valmis vastavuoroiseen apuun.
mutta säännöliinen hoito - ei kiitos kovin pienestä summasta, ja kukaan ei taas sellaisia summia maksa josta siihen ryhtyisin. jos sitä rahasta tekisin.
Olette maksusta? tuntuu kovin pieneltä summalta tuo 60€, vastuussa kuitenkin vieraasta lapsesta, ja kovin sidottukin olisin iltapäivisin.
Ap
maksu on todella pieni,aivan nimellinen
tietysti kuulostaa reppanalta jos on kiusattu lapsi, mutta kiusatunkin lapsen äidin pitäisi tarjota kohtuullista korvausta
jos taas ei halua niin lapsi voi mennä omaan kotiinsa.
sinä jonka ip-kerho maksaa 25 euroa.
otatko sinä tuolla hinnalla teille koululaisia iltapäiväksi? siis 25 euroa kk?
ip-kerhot saavat valtiolta korvauksen tai kunnalta, perheen maksun lisäksi. tilatkin ovat usein kunnan.
sinä jonka ip-kerho maksaa 25 euroa.
otatko sinä tuolla hinnalla teille koululaisia iltapäiväksi? siis 25 euroa kk?ip-kerhot saavat valtiolta korvauksen tai kunnalta, perheen maksun lisäksi. tilatkin ovat usein kunnan.
ja tuota se ap:n ystävä on varmaan miettinytkin ja tarjonnut tuplaten.
AP:n ongelma ei kuitenkaan tainnut olla tuo raha vaan jaksaminen/haluttomuus.
mammat kiihkona huutaa, että ystävä VAATII ja sinun ei tarvitse UHRAUTUA.
Minä en kyllä käsittänyt, että kukaan vaatii ap.ta uhrautumaan. Kaveri on kysynyt ja sille voi vastata, että et ala iltapäivähoitajaksi.
Uskon kyllä, ettei teiltä kukaan uskalla kysyä mitään kun heti tulette naama punaisena huutamaan, että MINULTA EI SAA VAATIA JA MINÄ EN AINAKAAN UHRAUDU.
Kumma kun normaaleihin kysymyksiin ei osata enää suhtautua normaalisti vaan ap saa tällaisestakin asiasta hirveän ison haloon aikaiseksi.
Että tarvitset hengäsdysaikaa itsekin, kun nyt oma mukelosi osaa olla itsekseen. Vetoa vauvaväsymykseen.