Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entistä työnantaa ei saa tietenkään moittia, mutta

Vierailija
25.11.2012 |

mitä sitten voi tehdä, jos jättää työpaikan.

Minulla on töissä tosi ikäviä juttuja menossa ja alkaa tuntua siltä, että olisi parempi lähteä. Olen vain jo miettinyt, että mitä sanoa mahdollisissa tulevissa työnhakutilanteissa syyksi lähtemiselle. Kyllä minä vain pelkään, että helposti ajatellaan, että tuo on hankala tyyppi tms. Onko rehellisyydellä mitään mahdollisuuksia. Meillä esimerkiksi rikotaan työehtosopimusta törkeästi. Mutta voiko sitäkään sanoa?

Tai entä jos minut laitetaan pihalle (lähinnä siitä syystä, että olen yrittänyt puhua työehtosopimuksesta)? Siinäpä sitten selitän, että en ole mitään väärää tehnyt ja työni olen tehnyt hyvin, mutta naama ei vain miellytä.

Onko sitä näissä tilanteissa aina huonossa valossa? Sana sanaa vastaan. Voiko rehellisyydellä saavuttaa mitään?

Tämä on kamalaa...olla puun ja kuoren välissä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajasta. Sen jälkeen on oma asia kenelle exää haukut.

Vierailija
2/14 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkikäteen. MIkset hoida nyt asioita eteenpäin - jos esim. rikotaan työehtosopimusta. Silloinhan sinulla on perusteet asialliselle valitukselle.

Aina ihmetellyt näitä seläntakana jupisijoita. Ja tämän viestin perusteella en oikeastaan ihmettele, että naama ei miellytä, kun tuollaisia ajatuksia hautoo, se nimittäin näkyy.

Vierailija
4/14 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latelet tavanomaiset jargonit uusista haasteista ja siitä miten hyvänä firmana pidät uutta työnantajaa. Sillä tavalla teet oikeutta kaikille osapuolille: uusi työnantaja pitää sua motivoituneena, itsesi kohdalta puhut totta ja vältyt mustamaalaamasta entistä työnantajaa.

Älä missään tapauksessa sotkeudu jankuttamaan väärästä ja oikeasta uudelle työnantajalle!

Vierailija
5/14 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin menemisen, halun kehittyä ja muuta diipadaapaa.

Vierailija
6/14 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkikäteen. MIkset hoida nyt asioita eteenpäin - jos esim. rikotaan työehtosopimusta. Silloinhan sinulla on perusteet asialliselle valitukselle.

Aina ihmetellyt näitä seläntakana jupisijoita. Ja tämän viestin perusteella en oikeastaan ihmettele, että naama ei miellytä, kun tuollaisia ajatuksia hautoo, se nimittäin näkyy.

Meillä ei saa puhua mistään negatiivisista asioista. Työnantaja kiistää kaiken, mikä yritetään virheeksi osoittaa. Seuraa vain haukuntaa ja kiristystä. Ei asioista saa mainita. Usko pois, joskus vika on työnantajassakin. Ehkä oletkin pomono, kun asenne on tuo =)

Vierailija
7/14 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aion löpistä juuri tuota yllä kuvattua diibadaabaa uusista haasteista jne.

Vierailija
8/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt pitkän uran ja aina olen laittanut tuota liibalaaba-jargonia, oli syy lähtöön sitten mikä tahansa. Se on aina toiminut. Ei huonoja työpaikkoja kannata alkaa "ohjaamaan", se on johdon tehtävä. Eespäin vaan sanoi mummo lumessa nääs!

Hyviäkin työpaikkoja ja osaavia johtajia on olemassa. Säkää se on tosin, että löytää sellaisen paikan. Ojasta voi joutua allikkoon, kuten itse olen juuri nyt joutunut toteamaan.

Kannattaa itse toimia vaan asiantuntevasti, eikä ottaa itseensä, jos esimies ei osaa omaa alaasi tai tekee päätöksiä asiantuntemattomasti ja perustelemattomasti. Niillä eväillä on mentävä.

Suomalaisessa työpaikassa on usein koulutettuja asiantuntijoita duunissa, johdon tehtävänä olisi saada heistä paras irti, mutta yleensä leipääntyneet johtajat ottavan omasta asemastaan vaan ilon irti. Teflonia pintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä!

Vierailija
9/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva työnantaja voi olla jonakin päivänä entinen.

Itse en palkkaisi sellaista ihmistä, joka haukkuu entistä työpaikkaansa.

Joskus kannattaa irrottautua tuosta minä- asenteesta. Ei aina halutakaan tietää mielipidettä vaan tapa miten reagoit.

Vierailija
10/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko haukutaan tai liibalaabaillaan uusista haasteitsa?

jos mulla on haastattelussa ihminen joka on itse jo irtisanoutunut nin toki haluan kuulla miksi. Jos siinä tilanteessa joku selittää jotain uusista haasteista niin haisee ulos asti. Eli jos on lähtenyt voiasiallisesti todeta että enitisellä työnanatjalla oli vaikeuksia pysytellä lainkuuliaisena etkä kokenut että muutosta olisi tulossa joten irtisanouduit. Mutta et koe tarvetta avautua siitä sen enempää ja haluat katsoa tulevaisuuteen. ja mainitse ettei sinulla on mitään keskeneräistä ensitisen työnantajan kanssa (oikeustapausta tai riitauttamista).

Jos edeleen olet töissä niin latele kaikki liibalaaba vaan pöytään :)

Vierailija
11/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ladellut kaikki mahdolliset syyt kehittymisestä ja uusista haasteista jne, vieläpä mielestäni aika uskottavasti (tilanteeni oli ammatillisestikin sellainen, että oli aika oletettavaakin että haluaisin kehittyä tiettyyn suuntaan). Kaiken sen jälkeen (tämä oli muistaakseni kolmannessa haastattelussa) minulta kysyttiin, "mitkä ovat niitä asioita joita et jää kaipaamaan nykyisestä työpaikastasi jos saat tämän uuden paikan".

Siihen sitten sopersin jonkin lyhyen ja vähän epämääräisen vastauksen ihan totuudenmukaisesti. En siis mennyt lainkaan yksityiskohtiin tai maininnut ketään tiettyä ihmistä, mutta kerroin ongelmien yleisen laadun muutamalla sanalla. Jatkokysymyksiä ei esitetty.

Sain paikan.

Vierailija
12/14 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies täysin kyvytön tumpelo. Ihmiset tyytymättömiä, osa, mutta kukaan ei avaa suutaan. Jos täältä lähden niin pakko perustella lähtöä uusien haasteiden etsimisellä. Ne "onneksi" ovat vähäiset tässä paikassa. Tosin mahtaako sitä työtä enää mistän löytää näinä aikoina. Noihin TES-rikkomuksiinkin tarvitaan suuri joukko valittamaan vaikka totta olisivatkin. Yhden ihmisen ääni hukkuu kummasti. Laita luottamusmiehelle asian tiimoilta viestiä.

Vierailija
13/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuh n9ikmi on santtu iskala ja minula on krosi se on xxx moto 

Vierailija
14/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä uudet haasteet ja kehittyminen on hyviä syitä vaihtaa uuteen työhön. Kerran olin ollut edellisessä työpaikassa vain niin vähän aikaa, muutaman kuukauden, että kysyivät siitä haastattelussa. Vastasin, että no kun tämä ei ole ihan mun juttu, ja aloin puhua niistä uuden työn uusista mielenkiintoisista haasteista ja muusta. (Jätin kertomatta, että esimieheni on narsisti ja työpaikkakiusaaja, jolle en ole ensimmäinen uhri, vaan vaihtuvuus ollut suurta kyseisessä virastossa koko hänen aikansa, ja minäkin olen jo ollut sairauslomalla ja joutunut käymään terapiassa.) Sain työn.