9v valittaa pääkipua, huonoa oloa ja ajoittaista vatsakipua, mihin tautiin sopisivat?
voisko olla noroa?
Alkoi tänäaamuna, oksensi aamulla 1x mutta se oli pelkkää sylkeä.
On aika vaisu ja kalpea, lämpö normaali 36,5, ainakin vielä.
Inhottavaa kun sekin aiheuttaa stressiä kuka lapsen kanssa olisi tarv nyt kotona, miehellä aikamoisia työesteitä, itselläni ei paitsi että olin juuri 5pvää pois flunssan/kurkunpäätulehduksen yms takia ja to-pe töissä.
Huoh:(
Kommentit (14)
Voi olla, että vatsa on vain sekaisin jostain, ja aiheuttaa huonoa oloa. Pää voi särkeä samasta syystä, jos on vaikka vain nukkuunut huonosti.
Ja ruokahalu on varmasti huono, jos on huono olo.
Jos ei kuitenkaan oksentanut kunnolla, niin saattaa aiheutua vain kuvotuksesta.
Nyt vain lapsi lepäämään loppupäiväksi, ja käske hänen juoda ja mielellään vaikka syödäkin jotain, ettei olo huonone, kun verensokeri laskee.
Jos sitten oksentaa enemmän tai nousee kuume, niin on sairas, muuten saattaa olla vain kuvotusta tms.
Itsekin voin välillä tuolla tavalla huonosti. Jostuu jostain, mutta menee ohi päivässä. Eli en siis ole sen kummemmin sairas.
ap*useat oireet sopis siihenkin, esim ruokahaluttomuus, pahoinvointi, päänsärky*..
..istuu taas pytyn päällä ja on kalpea, 3s kerta nyt parin tunnin sisällä, mitään ei ole kuitenkaan ulos tullut..
ap
Nuo oireet on niin fyysisiä ja kasvot niin voipuneet+kalpeat, että johtuu kyllä muusta kuin henkisestä. Juu ja tiedän, ihminen on psykofyysissosiaalinen kokonaisuus;)
Muta vakavissaan, meillä oli pari päivää sitten opettajan kanssa se syksyinen arviointikeskustelu ja kaikki hyvin koulussa.
ap
valitti vatsakipua. Kävi vessassa ja tuli ihan ripulia. Vatsassa kiersi aika paljon ja tuntui et hänellä oli lämpöä. Annoin lasten pamol f:n ja sitten nukkui hieman mun sylissä sohvalla. Nyt herättyään ei valita enää vatsaa. Ilm jotain vatsatautia liikkeellä?
tai jonkun vaikean aineen koe koulussa?
8-vuotiaalla flunssa alkoi noilla oireilla.
Parin päivän päästä nousi kuume ja tuli nuha.
Ei ollut paha tauti, joten pärjäsi päivät itsekseen kotona.
Ja ei ole mitään noista, koulu sujuu hyvin kuten sanoin, poika osaa uida ja tykkää liikuntatunneistakin. Huomenna ei myöskään ole kokeita.
ap
tai jonkun vaikean aineen koe koulussa?
Äsken lensi oksennus komeassa kaaressa, kh suihkuseinäkin ja lattia sai osansa pytyn lisäksi.
Huokaus:/ no, mies on lapsen kanssa huomenna ja katsotaan sitten ti, itselläni hirveä kynnys jäääd kotiin kun tosiaan juuri itse olin to-pe ja ma-ke vielä perään sairaana vaikka olikin lääkärintodistukset ja kaikki.
Mulla työnantaja vaatii heti 1pvästä todistuksen, olisipa rattoisaa lähteä kärräämään oksentelevaa lasta tervkeskukseen ja jonottaa siellä:(
ap
tällä hetkellä etenkin pk-seudulla ihan valtavasti.Monilla just tollaisia oireita.
Milloinkas niitä iho-oireita sitten rupeaa esiintymään, jos entero olisi kyseessä? jotnekin "pelkään" kys rokkoa, aivokalvontulehdus vaikkakin virusperäisenä kuulostaa niin kammottavalle:/ Saati sitten kynsien irtoamiset, rakkulat suussa niin ettei voi niellä ymv oireet.
ap
pojalla ei tullu lainkaan iho oireita mutta kurkussa tuntui kipua ja luultavasti siellä ollut niitä näppylöitäkin.
ruokahalu on muuten niin loistavasti syövällä lapsella ihan onneton, lounaaksi popsi 4kpl pikkutortilleneja rkl munakastikkeen kanssa(2cm kokoisia) ja pari puraisua ruisleivästä+kurkkua.
Aamulla meni 1 voileipä ja gefilusjuoma.
ap