Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotiaan hiustenvärjäys - kamalaa taistelua

Vierailija
25.11.2012 |

Alle 16-vuotiaille ei suositella nykyään hiustenvärjärystä. Meidän 12-vuotias tappelee täysillä saadakseen värin päähänsä. Kuinka yleistä hiusten värjäys on? Antavatko vanhemmat näin nuorten värjätä? Jos annat, niin miksi?

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/92449-ei-varia-hiuksiin-alle-16-vuot…

Minä en anna, tapelkoon vaikka kuinka.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:54"]

Itse sain värjätä jo kolmannella luokalla ja ei ole tullut mtn nyt ärsyttää tämä uusi laki kun pitää värjäytä kotona ja kampaamot hinnoitti yli 100e siitä että värjäili ns. raitoja ja sanoin ettei siitä tule mtn mutta vakuutti että näyttää hyvältä mutta oli ihan samannäköine, olen nyt 14 vuotta ja ihan kunnossa VAIKKA OLEN JO MONTA VUOTTA VÄRJÄNNYT hiuksiani, kunnon ylisuojelua taas ei kai kukaan anna lapsensa mennä kampaamoon värjäämään hiuksia jos ei olisi ennen testannut tai testaa siellä jos he itse laiminlyövät varoituksen eivätkä katso tuleeko mtn oma vika ja ne joille on oikeasti tullut jtn pahaa (jopa kuolemia) ovat olleet yliherkkiä eivät ole testanneet... se miksi laki tuli että jos sattuu jtn kampaamo on vastuussa tyhmä puhetta....

[/quote]

Hiusväreistä kerääntyy myrkkyä elimistöön. Myrkyt eivät lähde pois. Yliherkkyys ei ole niin suuri ongelma.

Vierailija
42/61 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjäsin hiukset ekaa kertaan kokonaan, kun olin 11v ja oisko ollu 9v. kun otin raitoja. Ei äidillä siihen ollut mitään vastalauseita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottele. Minkä värinen? Jos olet natsimeiningillä nii joku päivä tulee kotiin pää värjättynä..

Vierailija
44/61 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee sitten tästä jutusta 12-vuotiaan kannalta: pyysin ja kamalasti halusin värjätä hiuksia, mutta äiti ei antanut. Ja ymmärrän oikein hyvin miksi. Kunnes kysyin näistä hiussävytteistä, jotka myös värjäävät hiuksia, mutta eivät vahingoita niitä tai päänahkaa, sain äidin suostumuksen kokeilla.
Nyt minulla on punaisen violetit hiukset, olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Äkkiähän tämä väri päästä kuluu, MUTTA SÄVYTTEITÄ KÄYTTÄMÄLLÄ EI RISKEERAA LAPSENSA ELÄMÄÄ!

Vierailija
45/61 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat eivät värjää hiuksia nuoremmille. Yksinkertaista. Ei tarvitse tapella.

Vierailija
46/61 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ihmiset käyttävät hanakasti henkilökohtaisia kokemuksia todisteena jollekin yleispätevälle säännölle. Tieteessä henkilökohtaiset kokemukset ovat kaikkein huonoin ja epäluotettavin todiste jonka vain voi antaa.

Vierailija
47/61 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sallimista tuossa hiustenvärjäyksessä oikein on? Ei ole mitään oikeaa konstia, millä sen pystyy kieltämään. Jos et itse suostu, niin ei aikaakaan, niin tyttö on ostanut marketista hiusväripaketin ja värjäilevät kaverin kylppärissä. Sitäpaitsi; oma on päänsä.

Vierailija
48/61 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2012 klo 17:13"]Kylläpä te helpolla aiotte omien teinienne kanssa päästä, jos murrosiän suurin tappelun aihe on hiusväri.

Itse annan näissä mitättömissä pikkuasioissa periksi, riittää sitten painavampaa argumenttia ja auktoriteettia hieman isompiin kysymyksiin. Joita tulee. [/quote] Annas kun arvaan: Myös energiajuomat ovat teillä mitätön pikkuasia?

[/quote]

Tuotanoin... Energiajuomat todellakin ovat mitätön pikkuasia, jos et itse ole asiaa vielä ymmärtänyt.

Vierailija
49/61 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on huono omatunto koska olen antanut tytön värjätä tukkaansa mm kevytväreillä jo alle 10v. olen itse 80-luvun teini ja silloinhan värjättiin milloin milläkin ja minkäkin väriseksi. tussillakin niitä raitoja tehtiin. 

tieto lisäsi tuskaa ja oma värjäyskierre loppui kun sain mustanruskeasta hiusväristä ihottumaa ja punoitusta. samaan aikaan tuli näitä uutisia hiusvärikuolemista ja sain slaagin koska mitä sontaa olin lapsenikin tukkaan työntänyt..

nykyään harmaat peittyy hennalla ja indigolla. tukka voi erinomaisesti vaikkakin haisen heinälle. ja teinitytärkin saa värjätä hennalla, hänellä on upeankiiltävä ruskea tukka joka auringossa on punertava. 

terveisin hippihörhö -72

Vierailija
50/61 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna värjätä! Ne on ihan syystä nuo rajoitukset. Ja atooppinen iho voi saada herkemmin vakavan allergisen reaktion.ja monet mun kavereit on sanonut katuvansa koska siitä joutuu "kierteeseen" ja hiukset vaurioituu. haluaisivat oman värin takas.

Vierailija
51/61 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsemme on 12 vuotias annoin värjätät ensinmäisen kerran 10 vuotiaana kestovärillä nyt hän on 12 ja on värjännyt n.10 kertaa joka on liikaa ehdottomasti ! nyt en enään anna värjätä kun 18vuotiaana seuraavaksi koska hänen pää nahka kutisee ja on huonosti voiva koska en halua että hän tulee allergiseksi. mutta 1 kerta ei varmasti ole paha (:blondit ei kannata 

Vierailija
52/61 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut selvä linja: ikää pitää olla 16v. Nykyisin tuntuu, että yksikään lapsi ei joudu odottamaan mitään, vaan kaiken saa kun vain toivoo ja haluaa. Osata odottaa on tärkeä taitoa myös vanhempana. 

Kyllä, meilläkin on asiasta keskusteltu ja useaan otteeseen. 

Vierailija
53/61 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on kampaaja, ja olen pienestä pitäen käynyt hänen luonaan laittamassa hiukseni. Ala-asteikäisenä sain päähäni kevytvärejä; hiukseni eivät vielä rasvoittuneet samaan tahtiin kuin nyt, joten muutaman pesun kestävä väri pysyi minulla päässä pitkään :) 13-vuotiaana aloin värjätä kestoväreillä, lähinnä mustalla. Noin vuosi sitten kyllästyin värjäämiseen, sillä se vei paljon rahaa ja hiukset näytti rumilta jos oli juurikasvua. Nyt 17-vuotiaana minulla on oma vaaleanruskea väri ja latvoissa vähän vaaleita raitoja. En kuitenkaan kadu värjäämistä, sillä se oli osa silloista tyyliäni ja koin sen nuorempana osaksi identiteettiäni. 

Vierailija
54/61 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 79-vuotias ja värjännyt tukkaansa varmaan 80-luvulta. Eipä ole vielä syöpää tullut ja tukkakin on pysynyt päässä.

Vierailija
55/61 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt saavat ottaa raitoja 13- ja värjätä 17-vuotiaana. Ja asiaan kuuluu että nämä tehdään kampaajalla, ei kotioloissa. Vanhin on nyt 19 muttei ole värjäyttänyt vielä.

Vierailija
56/61 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2012 klo 17:13"]Kylläpä te helpolla aiotte omien teinienne kanssa päästä, jos murrosiän suurin tappelun aihe on hiusväri.

Itse annan näissä mitättömissä pikkuasioissa periksi, riittää sitten painavampaa argumenttia ja auktoriteettia hieman isompiin kysymyksiin. Joita tulee.
[/quote]

Annas kun arvaan: Myös energiajuomat ovat teillä mitätön pikkuasia?

Vierailija
57/61 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä on vuoden verran ollut liukuvärjätty sininen tukka. Väri alkaa n. 10 sentin päästä tyvestä. Ikää 13v.

Vierailija
58/61 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 12-vuotiaan värjätä, mutta veisin hänet asiansa osaavalle kampaajalle ja pyytäisin luonnollista lopputulosta.

Vierailija
59/61 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiuksiani jo 10 ikävuodesta eteenpäin.. on ollut kaikki.. blondit,punaset,mustat ja ruskean erisävyt.. ei ole ollut mitään haittaa ja tällä hetkellä on päässä punainen shokkiväri

Vierailija
60/61 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hiusväri imeytyä maksaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan