Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman se kapula kuuluu laittaa hihnalle, edelläolevan vai takanatulijan?

Vierailija
25.11.2012 |

Siis kuuluuko kapula laittaa hihnalle viimeisenä omien ostosten päätteeksi vai heti ensimmäiseksi ennen omia ostoksia? Jos joudun laittamaan kapulan sekä että eteen ja taakse, joku muu asiakas pääsee vapaamatkustamaan siivelläni.

Tästä toivoisin kaupoilta selkeää ohjeistusta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kuitenkin niin monimutkainen juttu, että aika vaikea sitä on kassalla ruveta improvisoimaankaan.

Vierailija
2/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että takanaolijan ostokset tulee mun maksettavaksi. jos edelläolija haluaa makaa mun ostokset, niin siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kuka kapuloita laittaa.

Vierailija
4/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se kapulan laittaja on oikeaoppisesti takana tuleva. Tämä siksi, että usein kun laitan sen kapulan edellä olevana, se takaa tulija kiittää. Jos taas tulen takana ja laitan sen, ei kukaan kiitä.

Vierailija
5/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan myyjästä. Jos on fiksu ja ammattitaitoinen myyjä, se tyrkkää ne kapulat reilulla kädenliikkeellä sinne kapulalinjaston perälle, josta takaa tulijan on helppo se ottaa. Jos taas on joku tumpelo elämäänsäkyllästynyt myyjä, joka ei jaksa työntää kapulaa yhtään pidemmälle kuin siihen viereensä, niin silloin edelläolevan kuuluu laittaa kapula, koska takaa tuleva ei siihen yletä tunkematta.

Vierailija
6/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidetaan nyt vihdoinkin kuntoon. Olen pyytänyt kannattamani puolueen kansanedustajaa ottamaan tämän asian esiin seuraavassa kyselytunnilla eduskunnassa. Tästä on saatava ihan kirjaliset ohjeet kansalaisille. Toivottavaa olisi, että kukin kauppa järjestäsi asian tiimoilta kursseja, joihin asiakkaat voivat osallistua. Kurssiella olisi käytännönharjoituksia teoriaopetuksen lisäksi.

Vierailija
7/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kapuloita tavaroiden väliin jätettiin rako ja myyjä tiesi kyllä missä on seuraavan tavarat...

Mutta jos haluat vastauksen niin sen kapulan kuuluu laittaa se joka ei halua maksaa toisen ostoksia. Eli jos olet laittanut tavarat hihnalle ja seuraava odottaa takana, sinä laitat kapulan siihen kohtaan, mistä et enää halua maksaa.

Vierailija
8/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vakiintunut käytäntö, että jokainen laittaa omien ostostensa jälkeen kapulan. Takana olija hymyilee ja kiittää, alkaa ehkä vasta siinä vaiheessa ladata omia ostoksiaan hihnalle.

Joskus kapulat ovat hetkellisesti loppu ja jos satun näkemään sellaisen palautuvan käyttöön nopeammin kuin edellä olijani, laitan sen toki paikoilleen ostostemme väliin. Jos edessäni oleva asiakas sen huomaa, hän myös kiittää hymyillen tai ainakin nyökkää hyväksyvästi.

Ulkosuomalainen

Vierailija
9/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas ne ovat siellä kaukana kassan luona, on vähän hölmöä takana seisovan ruveta ryysäämään niitä hakemaan.

Vierailija
10/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen ostoksensa. Ikään kuin merkiksi että nyt on sinun vuorosi. Jos joku on niin tollo ettei ymmärrä laittaa pistän molempiin päihin.

Elämän isot ongelmat ovat jossain ihan muualla.

Vierailija
11/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo hetken luulin että ap oli tosissaan! Onneksi oikea laita ilmeni jo avauksessa.

Mutta kyllähän se niin on, että maailmassa ei ole niin mikroskooppista asiaa, ettei palstamamma saisi siitä itselleen ongelmaa, ja nimenomaan niin, että asia on "häneltä pois" tai häntä jotenkin halveksitaan tms.

Hyvä, oikeasti ironien avaus, thanks!

Vierailija
12/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se kapulan laittaja on oikeaoppisesti takana tuleva. Tämä siksi, että usein kun laitan sen kapulan edellä olevana, se takaa tulija kiittää. Jos taas tulen takana ja laitan sen, ei kukaan kiitä.

Sanoisin itse silti, että edessäolija laittaa. Mulle tulee itselle jotenkin epäkohtelias olo, jos ladon siinä ostoksiani enkä laita kapulaa, vaikka takana on joku. Jos takana ei ole ketään, en laita kapulaa, vaikka joku siihen sitten ilmaantuisikin.

Vierailija
13/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä pieniä juttuja, joista huomaa onko ihmisellä muiden huomioonottamiskykyä ja oikeasti päähän iskostuneita hyviä käytöstapoja. En ole ap, eikä tämä ole minulle ongelma :D (mitä nyt joskus pms:n aikaan saattaa vituttaa tämäkin) mutta siis huomaamattani ajattelen lämpimästi siitä henkilöstä joka sen kapulan siihen ajallaan tökkää, kun taas se joka sitä ei tee elettäkään asian eteen herättää pientä ärsytystä röyhkeydellään.

Vierailija
14/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse tiedät milloin on kaikki tavarat linjalla.

Miten se on niin hankalaa?

Vierailija
15/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yöunet olen menettänyt kun päässä pyörii nuo kapuloitsijat! Kuka kuuluu kapulan laittaa, eteen vai taakse jne jne.

Toivon että asia selviää ennen joulua että pääsen kaupoille!

Vierailija
16/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin näkee, että kukaan laittaa omien ostostensa jälkeen kapulaa. Tietysti mikäkin olen tottunut, että laitan vain yhden kapulan, eteen.

Takakapula on turha, jos takana ei ole ihmisiä jonossa. Täällä jonkinlaiseen arkikohteliaisuuteen kuuluu vielä enemmän kuin muualla Suomessa, ettei saisi jotenkin huomata muita ihmisiä olevankaan. Kapulan taakse laittaminen on epäluottamuksenosoitus, että seuraava tulija (jos sellainen on, ei ole kohteliasta kytätä toisten tekemisiä) yrittäisi maksattaa ostoksensa toisella.

Vierailija
17/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan omien ostosten päätteeksi ja joskus myös ennen jos kapulaa ei ole jo valmiiksi siihen laitettu. Yleensä se seuraava asiakas ei välttämättä yletä edes kapulaan helposti, joten fiksuinta olisi laittaa se sitten kun omat ostokset on ladottu hihnalle. Mut aika luontevasti ja ajattelematta se kapulan laitto onnistuu sinne alkupäähänkin ellei tosiaan ole ahdas paikka, en oo koskaan sen takia hermostunut, että edelläoleva ois jättäny laittamatta.

Joissain harvoissa tilanteissa kapula on ihan turha.. joskus sen jo laitettuani huomaan, ettei ketään ookkaan tulossa mun takana ja myyjä joutuu turhaan nostamaan sen pois hihnalta mun ostosten jälkeen. Lisäksi jos ei ole ruuhkaista ja hihna on pitkä niin väliin voi vaan jättää selkeästi tyhjää.

Vierailija
18/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyt:

- edellä oleva tietää koska omat ostokset ovat hihnalla ja seuraava voi alkaa laittaa ostoksiaan

- edellä oleva määrittää samalla myös sen rajan, missä hänen maksamansa ostokset loppuvat ja seuraavan alkavat

Vierailija
19/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti valitettavan harvoin edellä oleva näin kuitenkaan tekee, joten joudun laittamaan kapulan sekä ennen omia ostoksiani että niiden jälkeen :(

Vierailija
20/26 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hullulta laittaa kapula, jos jonossa takana ei ole ketään. Ongelma syntyy vasta silloin, jos jonoon tulee viime hetkessä uusi asiakas eikä kapula ole paikallaan. Silloin hävettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan