Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tunnetko lestadiolaista homoa? entä jehovalaista homoa? entä islamilaista?

Vierailija
24.11.2012 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuni on homo, suomalainen parturi-kampaaja. Olivat olleet joku vuosi takaperin Turkissa eli islamilaisessa maassa lomalla ja kertoi, että miehet auliisi kyllä ottivat katsekontaktia häneen ja selkeästi pokailivat. Jonkun kanssa oli sitten päätynyt astetta pidemmälle. Oli selvinnyt, että miehellä on vaimo ja lapsia, mutta siinä tosi toimissa samalla kun turkkilainen oli p*nnut tätä parturia, oli hokenut koko aktin ajan, että "i'm not gay, i'm not gay".

Se on kuulemma ihan tyypilistä, kun uskonto ei salli, niin kierretään sitä tosiasiaa jollain omalla ajatusleikillä.

Vierailija
2/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun Lontoossa asuin kymmenisen vuotta.

Eihän kaikki muslimit ole himouskovaisia vrt. tapa evlut.

Monessa maassa myös lakikaan ei salli homoutta, joten siitä ollaan senkin takia hyshys ja todella varovaisia, ettei kukaan saa tietää.

Jäi mietityttämään, että turkkilainen enkuksi mantrasi panopuuhissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki välttämättä toteuta taipumuksiaan. Eikä se sitä tarkoita, että pitäisi heteroelämääkään väkisin viettää. Voi olla sinkkukin. Ihminen oikeesti voi elää ilmankin, vaikka sitä ei moni usko... On näet muitakin sisältöä tuovia asioita. (taide, musiikki, kaverit, hyvä ruoka, matkustelu, haastava ura, leffat, valokuvaus, urheilu, patikointi, perhosten keräily, lintujen bongaaminen jne)

Vierailija
4/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne kuin tavallisia ev.lut.

Vierailija
5/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuttu lestadiolainen kertoi että lestadiolaisissa ei ole lainkaan homoseksuaaleja, heidän uskontonsa suojelee sellaiselta taipumukselta.

Vierailija
6/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lestadiolaiset olemme aivan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, ei usko suojaa homoudelta.

mutta tuttu lestadiolainen kertoi että lestadiolaisissa ei ole lainkaan homoseksuaaleja, heidän uskontonsa suojelee sellaiselta taipumukselta.

Vierailija
7/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä on homoja, kuin missä muussakin uskonnossa, ryhmässä. Kuten minäkin olen. Tosin jo ex-lesta.

Vierailija
8/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen ressukka peräkammarinpoika. Epäilen homoksi kun on kerran käynyt kiinni minulle tuttuun mieheen..

Vierailija
9/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajatkin on vahvasti sitä mieltä että homous on sairaus ja siitä voi parantua.

Vierailija
10/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ovat entisiä lestadiolaisia, samoin jehovan todistaja. Jehovan todistaja erotetiin julkisesti seurakunnasta kun asia tuli julki.

Vierailija
11/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Eräässä pienessä uusmaalaisessa 9000 asukkaan kaupungista: Yksinhuoltajaäiti on erittäin vahvasti helluntailainen. Hänen tyttärensä on lesbo. asuu yhdessä tytön kanssa. KAIKKI tietää sen, KUKAAN ei puhu siitä ! Vaietaan.

Siksi, koska tämä helluntailaisäiti on pidetty seurakuntalainen ja ne henkilöt, joilla on pikkukaupungissa "nimeä" ovat tuttuja tämän äidin kanssa tai ainakin pitävät hänestä.

JOS äiti olisi henkilö, josta ei pidettäisi yleisesti, häntä pilkattaisi ja tyttöä myös koko pitäjän voimin.

Vierailija
12/21 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki välttämättä toteuta taipumuksiaan. Eikä se sitä tarkoita, että pitäisi heteroelämääkään väkisin viettää. Voi olla sinkkukin. Ihminen oikeesti voi elää ilmankin, vaikka sitä ei moni usko... On näet muitakin sisältöä tuovia asioita. (taide, musiikki, kaverit, hyvä ruoka, matkustelu, haastava ura, leffat, valokuvaus, urheilu, patikointi, perhosten keräily, lintujen bongaaminen jne)

Päivi Räsänenkin tästä kertoi silmät loistaen legendaarisessa homoillassa, ja kun häneltä kysyttiin olisiko hän valmis valitsemaan yksinäisyyden ja selibaatin, hän iloisesti totesi ettei hänen tarvise koska hän on hetero.

Olisitko sinä valmis siihen?

Vierailija
14/21 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänenkin tästä kertoi silmät loistaen legendaarisessa homoillassa, ja kun häneltä kysyttiin olisiko hän valmis valitsemaan yksinäisyyden ja selibaatin, hän iloisesti totesi ettei hänen tarvise koska hän on hetero.

Olisitko sinä valmis siihen?

Juuri tätä minä en ymmärrä enkä hyväksy: on olemassa ihmisryhmä, joilla ei olisi oikeutta rakkauteen, kumppanuuteen, parisuhteeseen. heidän pitäisi elää yksin. Raamatun ja uskovaisten mukaan.

Minusta se on väärin. Kaikilla meillä on oltava yhtälainen oikeus rakkauteen, toiseen ihmiseen.

Miksi se on sallittua vain heteroille.

Päivi Räsäsen vastaus oli hyvin tyypillinen uskovaisen ja tietyllä tavalla kapeasti ajattelevan ihmisen, epäempaattisen ihmisen ajattelumalli. "minulla menee hyvin, muista ei tarvitse piitata; minä olen normiston mukainen, marginaaliryhmien ongelmat eivät ole minun murheeni"

Ja siten kerätään ympärillee niitä hyvin pärjääviä ja hännystelijöitä ja yhdessä ollaan kaikki samaa mieltä monista asioista joihin oma kosketuspinta on olematon.

Vierailija
15/21 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri tätä minä en ymmärrä enkä hyväksy: on olemassa ihmisryhmä, joilla ei olisi oikeutta rakkauteen, kumppanuuteen, parisuhteeseen. heidän pitäisi elää yksin. Raamatun ja uskovaisten mukaan.

Minusta se on väärin. Kaikilla meillä on oltava yhtälainen oikeus rakkauteen, toiseen ihmiseen.

Miksi se on sallittua vain heteroille.

Päivi Räsäsen vastaus oli hyvin tyypillinen uskovaisen ja tietyllä tavalla kapeasti ajattelevan ihmisen, epäempaattisen ihmisen ajattelumalli. "minulla menee hyvin, muista ei tarvitse piitata; minä olen normiston mukainen, marginaaliryhmien ongelmat eivät ole minun murheeni"

Ja siten kerätään ympärillee niitä hyvin pärjääviä ja hännystelijöitä ja yhdessä ollaan kaikki samaa mieltä monista asioista joihin oma kosketuspinta on olematon.

[/quote]

Juuri näin! en olisi itse osannut asiaa näin hyvin ilmaista!

Vierailija
16/21 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös sellaisen lestadiolaisen homon, jolla on poikaystävä, toisella paikkakunnalla tosin.

Vierailija
17/21 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin periaatteessa tunnen homoja ja bi-seksuaaleja lestoja (heti tulee mieleen ainakin 5). Asiaa ei kuulutella, mutta ei peitellä myöskään. Kaappihomoja on toki varmasti runsaasti. Uskon, että näissä piireissä ei edes tunnisteta välttämättä omia taipumuksia... Ja suurin osa näistä homoista kai jättää liikkeen.

Vl

Vierailija
18/21 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jehova ja muslimihomoja, lestoja en tunne muutenkaan.

Vierailija
19/21 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tai tiedän nämä kaksi muslimihomoa:

http://www.bookwormroom.com/wp-content/uploads/2010/10/gay_hanging_iran.jpg

Vierailija
20/21 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vapaakirkollisen homon. Vapaakirkkohan on siis aika lailla helluntailaisuuden kaltainen. Hän on rohkeasti oma itsensä, ei salaile homouttaan. Tietenkään suuri osa seurakuntalaisista ei hyväksi eikä koskaan tule hyväksymään, mutta tyyppi itse on tasapainossa itsensä ja uskonsa kanssa :) En tiedä kuinka paljon on enää seurakunnan toiminnassa mukana, mutta uskovainen kyllä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi