Missä kotiäidit viettää lasten kanssa aikaa kun puistoissa ei näy ketään?
vai onko sää syynä? Oon käynyt 9-10 aikaan ja 14-15. Oisko mun ailataulu väärä. Vauva nimittäin tykkäisi katella leikkiviä lapsia, tylsistyy muuten.
Kommentit (16)
mä leikin lasten kanssa kotona, omalla pihalla. On aika pitkä matka puistoon, joten se on harvinaista herkkua. Täällä korvessa riittää virikkeitä ihan lähiympäristössä.
ja kolme yhteistä leikkipuistoa. Kerran olen nähnyt siellä perhepäivähoitajan lapsineen. En koskaan äitejä ja lapsia. Eikö kotiäidit vie lapsiaan leikkipuistoon? Miten ulkoilu hoidetaan? Taloyhtiöiden pihoillakaan ei ole ketään. Vauva (10 kk) oli niin innoissaan kun oli noit pph lapsia kerran. Nyt vaan keinuu yksin.
ap
ollaan sisällä kun kolmen taaperon/vauvan pukeminen on aika työlästä ja eivät kummemmin vielä ulkona viihdy. Jos ollaan ulkona niin ollaan yleensä klo 15-16 päikkäreiden ja välipalan jälkeen.
Toinen lapsi rattaissa ja toinen pyöräilee. Tehdään pitkiäkin lenkkejä. Muuten leikitään omalla pihalla. Joskus harvoin eksytään puistoon.
Sää ei ole este meidän ulkoilulle. On mukava ulkoilla kun on hyvät vaatteet.
me käydään mielummin avoimessa päiväkodissa, perhekerhoissa jne
meillä ulkoillaan aamupäivisin 10-12 välillä ja sitten päiväunien jälkeen yleensä vasta kolmen jälkeen seuraavan kerran.
Usein ollaan omalla tai kavereiden pihalla. Tai kylässä jonkun luona tai kerhossa tmv.
Emme puistoon siis edes mene :) Tuossa meidän leikkipihalla on aika usein muitakin lapsia, mutta nyt olen huomannut, että aika vähän elämää siellä on :(
Juuri tuo on hidastanut itseäni lähtemästä leikkipuistoihin, ettei siellä ole koskaan ketään. Silloin kun käymme, käymme noin 12-14 aikaan.
Mutta en myöskään tunne mitään velvollisuutta lähteä pimeään marraskuuhun ulos jos ei huvita. Ja monesti ei todellakaan huvita. Mieluummin kyläillään toisissa lapsiperheissä tai käydään sisäleikkipaikoissa esim. kauppakeskuksessa. Siinä samalla voi piipahtaa kaupassa tai syömässä jne.
Mutta tämähän nyt varmaan on kauhistuttava asenne monen kunnon ihmisen mielestä ja johtaa varmaan liikalihavuuteen ja turmioon jne. Normaalipainoisia kuitenkin toistaiseksi ollaan. :)
kaikkein hiljaisin aika kun on aika yleinen päiväuniaika pikkulapsiperheissä, siinä ehkä syy ettei seuraa sieltä löydy..
niin me vasta herättiin 9 ja ennen lounasta oltiin omassa pihassa, kävelylenkillä tai kylässä.
Päiväunilla vielä 14 ja 15 välipala ja vasta sen jälkeen puistoon jos hyvä sää :)
pitkäaikaissairaan lapseni kanssa. Mitä tuota nyt yritän viihdyttää lukemalla, katsomalla elokuvia, pelailemalla...
lapset ovat koulussa. Menemme aina rattailla ekaluokkalaista vastaan ja pysähdymme samalla puistoon, yleensä klo 13-14 välillä. Aamupäivällä emme ehdi ulos, koska vauva menee päiväunille melkein heti kun koululaiset ovat lähteneet ja iltapäivällä emme enää mene, koska aikani menee läksyjen tarkistamiseen ja ruoanlaittoon. Joskus illalla saatamme uudelleen käydä klo 18-19 välillä kun menemme keskimmäistä lasta vastaan, kun palaa kaverilta kotiin.
Mä olin kotona vuoden Espoon lähiössä ja taas vuoden H:gin kantakaupungin laitamilla, ja molemmissa paikoissa asukaspuistot olivat täynnä porukkaa joka päivä ainakin klo 9-12. Kesällä toki paljon enemmän kuin talvella.
Useamman vuoden puistoilukokemuksella: vasta kymmenen maissa puistoon alkaa valua enemmän lössiä. 1030-1100 on puiston vilkkain aika, sen jälkeen alkaa porukkaa lähteä lounaanlaittopuuhiin. 12-14 monet puistoikäiset ovat päiväunilla ja unilta herättyään välipalalla. Jos puistoon mennään vielä toisen kerran iltapäivällä, se on vasta kolmen maissa. Viideksi puisto taas tyhjenee (päivällisaika).
kun olin kotiäitinä viimeiset muutaman vuoden. Aika yksinäistä puuhaa... :(