Kertokaa, mikä mussa on vikana?
No joo, tämän perusteella ei kai mikään, mutta harmittaa silti.
Olen aika aktiivinen, mukana yhdistyksissä, koulun asioissa, lasten harrastuksissa jne. Otan mielelläni vastuuta ja hoidan asioita, ajoittain ehkä enemmän kuin muut.
Mutta usein tulee vastaan uudehkojakin tuttavuuksia, jotka haluavat osallistua, haluavat jakaa vastuuta jne. No, sehän on mukavaa, MUTTA lähes joka kerta käy kuitenkin niin, että viime tipassa soitetaan, etten pystykään/voikaan/ehdikään. Eli hoidan sitten kuitenkin itse kaiken. Ja kiireessä se on ärsyttävää. Useilla kai on ihan hyvä syykin, mutta silti mä olen tottunut, että lähetetään sitten vaikka mies asialle tai jotain, jos ei itse ihan oikeasti pystytä. Ei sitä aina perheellinen leivo/taio/hae jotain vartin varoitusajalla, kun toiselta ei onnistukaan. Ja mulle sattuu näitä siis jatkuvasti, niin ettei aina innostaisi ottaa edes sitä tarjottua apua vastaan. Onko ihmiset vaan nykyään näin moraalittomia vai onko mussa joku vika?
Ja toinen on se, että mun harrastuskuljetuksiin yms. osuu aina ne lapset, joiden vanhemmat ei vie vastavuoroisesti. Korkeintaan ilmoittavat joskus jos olen jo matkalla, että tänään ei tarvitse huolehtia meidän piltistä, kun haemme hänet itse.
Kommentit (3)
vaikka paistettavat makkarat koko porukalle. Sen tietää silloin. Sitten tulee kokouksen jälkeen joku joka haluaa auttaa ja tuoda puolet. Tämän tiedon jakamiseksi ei pidetä kokousta/lähetetä sähköpostia tms. Sitten kun hän ei tuokaan, mutta tulee tapahtumaan, niin ei riitä minulla kantti sanoa, että teille kaikille tapahtumasta maksaneille ei riitä makkaraa, koska tuo tuossa ei päässytkään hakemaan. Haen siis matkalla lisää, ja ehkä myöhästyn.
Ja kun en mielestäni ole liian kiltti. Tarjoudun alkujaan tekemään vain oman osani. Tai ehdotan kimppakyytiä harrastukseen, johon on 15 km matkaa tms. Mutta siinä olen kyllä liian kiltti, että en sano rumasti, vaikka toinen alkaa käyttää hyväksi. Ja en jotenkin osaa sanoa nätisti, ainakaan omasta mielestäni
Me tavikset ollaan vähän laiskoja ja mielellään erilaisilla oikeilla ja tekosyillä laistetaan ei-välttämättömistä hommista... Ja jos joku on toisenlainen ja näyttää tekevän muidenkin hommat jos muut ei teee niin kyllä sellainen tulee hyväksikäytetyksi. Kannattaa pitää itse rajansa ja kieltäytyä tekemästä toisten osúuksia. Vaikka se tarkoittaisi että homma menee persiilleen.