Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu. Menee hankalaksi. Kuka viettää missäkin.

Vierailija
23.11.2012 |

Itse olen sitä mieltä, että jokainen saa viettää joulunsa siellä missä haluaa.

Me olemme aina kotona ja muut ovat tervetulleita meille.

Niin se ongelma.

Hieman taistoa oman poikani ja miniäni kanssa.

Viime joulun he olivat täällä meillä useamman päivän.

Ja nyt he hieman kinaavat missä olisivat.

Olen sanonut, että meille saa tulla, mutta ei ole pakko. Ja aattona tai ennen tai jälkeen tai ei ollenkaan. Päätös heillä.

Miniällä omat vanhemmat eronneet, joten siitä tulee jo 2 paikkaa.

Miniä haluaa äidilleen ensin ja sitten isälleen. Poikani haluaisi olla täällä tai sitten niin, että olisivat omassa kodissaan.

Hankala olla välikädessä. Mikään ehdotus ei kelpaa. Vastaan, kun sitä on kysytty molempien taholta.

Ja ei auta, vaikka kuinka painotan, että on heidän oma päätös.

Toivon, että saavat asian ratkaistua keskenään.

Jos on antaa lisää ehdotuksia saa tulla. Laitan niitä kysyttäessä eteenpäin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna viettivät joulua poikasi vanhempien luona useamman päivän, niin eikö olisi kohtuullista, että viettäisivät joulua myös miniän vanhempien kanssa?

Sitten seuraavana voisivat viettää joulua omassa kodissaan.

Vierailija
2/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sitten taas kyselee multa mielipidettä.

Menee kuuroille korville se, että päättäkää keskenänne.

Tai, kun sanoo, että meille sopii mikä vaan.

Onko he yhdessä vai erikseen ja missä ovat joulun.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heidän ihan ITSE pähkiä omat ongelmansa, jotka nyt ovat vieläpä noin mitättömän pienet...

Vierailija
4/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna viettivät joulua poikasi vanhempien luona useamman päivän, niin eikö olisi kohtuullista, että viettäisivät joulua myös miniän vanhempien kanssa?

Kohta ei enää tiedä miten nätisti sanoa :)

Tää ei ole kivaa.

ap

Vierailija
5/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miniä haluaa äidilleen ensin ja sitten isälleen. Poikani haluaisi olla täällä tai sitten niin, että olisivat omassa kodissaan.-

Viime vuonna olivat teillä, ja nyt ei suostu menemään ns anopeilleen? Moukka, mikä moukka, hyvin olet onnistunut pitämään otteessasi, eli päästä irti siitä napanuorasta tai opeta edes pojallesi pientä järjen käyttöä.

Vierailija
6/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaikka puhuttelu pojallesi, jos ei muuten ymmärrä, että vaimollakin on vanhemmat.

Molemmat sitten taas kyselee multa mielipidettä.

Menee kuuroille korville se, että päättäkää keskenänne.

Tai, kun sanoo, että meille sopii mikä vaan.

Onko he yhdessä vai erikseen ja missä ovat joulun.

ap

Vierailija
7/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sanonut, että voivat tehdä mitä haluavat.

Ei sinun sen enempää tarvitse heidän joulunviettoaan säätää. Anna säätää itse. Jos kyselevät neuvoa, niin sanot vaan uudestaan sen minkä aluksikin sanoit, että ovat tervetulleita mutta pakko ei ole tulla.

Minäkin tykkään viettää joulun omassa kodissani.

Sukulaisille ollaan sanottu, että meille saa tulla jos haluaa.

Omat vanhempani ja sisarukseni käyvät meillä joulupäivällisellä, miehen sukulaiset eivät kodeistaan liikahda mihinkään. Olisivat hekin meille tervetulleita, mutta ymmärrän myös sen että eivät halua reissata jouluna. Enhän itsekään halua.

Olen oikein tyytyväinen nykyiseen järjestelyyn, ja niin on perheenikin :)

Vierailija
8/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heidän ihan ITSE pähkiä omat ongelmansa, jotka nyt ovat vieläpä noin mitättömän pienet...

Mä olen nimenomaan yrittänyt pysyä poissa koko jutusta.

Ja päätös on heidän. Yks kysyy yhtä, toinen toista.

Päättäkää itse.

Se ei mene jakeluun.

Pieni on ongelma juu, mutta en alkujaan halunnut mukaan tohon. Nyt olen joutunut

tahtomattani.

ap

Vierailija
9/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla on tapana auttaa lapsia, kun he sitä tarvitsevat ja pyytävät

-ei ap-

Vierailija
10/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot (vain pojallesi), että tällä ei ole asiaa sinun lihapatojesi ääreen, ennen kuin ottaa vaimonsa ja tämän sukulaiset huomioon. Muuten et kehtaa tätä omaksi pojaksesi kutsua. Lisäät, että miniäsi ja mahdolliset lapsenlapsesi ovat tervetulleita sinun luoksesi joulunakin, mutta poika ei, ennen kuin on käynyt anopillaan.

Pojille joutuu joskus olemaan todella kova, että ymmärtävät oman parhaansa.

t: kolmen pojan äiti ja kolmen miniän anoppi

Kohta ei enää tiedä miten nätisti sanoa :)

Tää ei ole kivaa.

ap

Vierailija
11/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin molemmat heistä saa olla omien vanhempiensa seurassa joulun ja lapsenlapsillanne on kaikki isovanhemmat läsnä kerralla. Laitatte ruuat yms. porukalla, tai siis jaatte mitä kukakin tekee

Vierailija
12/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy myöntää, että soitin kotiin ja itkin. Tätä en toivo kenellekkään.

Lopulta puhalsin pillin poikki ja sanoin, että tästä lähtien meilläon vain oman perheen kesken joulut, enää en itke joulujani.

ps. muuten kun jouluna, anoppila oli ihana paikka, jossa viihddyin ja tykkäsin olla.

Vierailija
13/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miniä haluaa äidilleen ensin ja sitten isälleen. Poikani haluaisi olla täällä tai sitten niin, että olisivat omassa kodissaan.-

Viime vuonna olivat teillä, ja nyt ei suostu menemään ns anopeilleen? Moukka, mikä moukka, hyvin olet onnistunut pitämään otteessasi, eli päästä irti siitä napanuorasta tai opeta edes pojallesi pientä järjen käyttöä.

Aika ilkeää tekstiä tulee.

Ja kuten jo sanottu niin olen sanonut heille yhtä ja toista. Ja sen etten halua olla osallisena.

Olen kertonut miten itse olen muinoin reissanut jouluja eri paikoissa jne...

Olen muistuttanut heitä missä ovat joulujaan olleet yhdessä ja erikseen (pääsi suusta melkein sammakkona, kun meni hermot).

Olkoon.

ap

Vierailija
14/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien vanhemmat asuvat kyllä yhdessä, joten olisi vaan kaksi paikkaa jonne mennä. Kyllästyin ravaamaan aattona ympäri kaupunkia ja aina tuli tunne, että jommankumman vanhemmat istuvat yksin jouluna. Ei kivaa.

Ratkaisimme asian niin, että moempien vanhammat ovat tervetulleita meille aattona. Vietämme sen nyyttäriperiaatteella, jokainen tuo jotakin. Nämä sovimme etukäteen. Tämä helpompaa koska vanhempien helpompi liikkua eikä tarvitse raahata niitä lapsia mukanaan pitkin kaupunkia.

Onnistuisko teillä tällainen järjestely?

Vierailija
15/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on selvää jo, että heille ei mahdu.

Eikä heillä ole siihen halua.

Miniän vanhemmat eivät tule toimeen samassa tilassa. Sen olen itse jo nähnyt muutaman kerran erinäisissä muissa tapahtumissa.

Meille mahtuisi kaikki, mutta sille tielle en lähde.

Ja tuon sanoisi ihan siksi, kun toisista juhlista kokemusta.

Hyvä ideoita. Käytännössä ei toimi. Isken noille joitain ehdotuksia jos vielä marmattavat.

Mä buukkaan noille kohta mökin kaikille jostain lapista.

Joo ja en nyt tarkoita sitä, että mulle ei nyt kelpais mitään. MÄHÄn en tähän sotkuun mukaan ole edes halunnut.

ap

Vierailija
16/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sen ikäisiä, että heidän kannattaa viettää joulu erillään, omien vanhempiensa luona.

t. äiti, anoppi ja mummi

Vierailija
17/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on monta pyhää, miksi eivät voisi olla esim. aattona miniän äidin luona, joulupäivänä käydä miniän isällä ja sitten tapanina tulla teille syömään. Ei tarvitsisi kaikkia menoja yhdelle illalle, ja jäisi aattona aikaa olla kotonakin.

Ihme vouhotusta kun eivät tuommoista saa sovittua. Ja samaa mieltä siitä että pojan on nyt joustettava jos viime vuonna olivat hänen vanhemmillaan, nyt on miniän vanhempien vuoro.

Vierailija
18/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sen ikäisiä, että heidän kannattaa viettää joulu erillään, omien vanhempiensa luona.

t. äiti, anoppi ja mummi

Kuulostavat aika keskenkasvuisilta.

Vierailija
19/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin omalle pojalleni, että tänä jouluna on appivanhempien vuoro. Sanoisin, että meille ei tulla, koska kokisin törkeänä käytöksenä naista kohtaan sen, että edellinen joulu vietetty meillä kokonaan ja seuraavana poikani ei suostuisi appivanhemmilleen!!!

Miten olet kasvattanut pojan noin huonosti naistaan kohtelemaan?

Vierailija
20/23 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo niin tai näin niin mikään ei ole hyvä.

En halua olla osallisena edelleenkään.

Juuri noista samoista syistä meidän perhe päätti, että ollaan joulut omassa kodissa.

Siksi, kun ne omat ja puolison vanhemmat aina jurnutti joulusta.

Eivät millään muistaneet tai halunneet muistaa missä ja kenen seurassa olimme olleet edellisen joulun.

Ja ei sovi unohtaa sitä pakkaamista ja reissaamista.

Mä nyt aion olla se pas...mainen äiti, mummi ja anoppi. Ja sanon itsesi irti tosta sotkusta.

Joku suuttuu, mutta mä en jaksa.

Kiitos.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi