Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph liian tuttavallinen...?

Vierailija
22.11.2012 |

Eli 4-vuotias on perhepäivähoitajalla, ollut n. puoli vuotta ja hoitaja oli luvannut, että lapsi saa olla siellä jokin kerta yötä. Ajattelin ensi kerran kuullessa, että lapsi vaan höpisee. Mutta taannoin kun hain lapsen hoidosta, niin johan tuo rouva todella sanoi lapselle että ilman muuta voit jokin kerta olla yötä. Öh, no ei voi... Ihmetyttää ja kysynkin muilta kokemuksia, että onkohan tuo ihan normaalia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se on sulta pois että lapsi viihtyy.

Vierailija
2/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lapset meinaavat olla päiväkodissa yhden yön ennen joulua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en silti jättäis yökylään.

Vierailija
4/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän lasten pph ehdottaisi tuollaista, olisin ällistynyt ja kysyisin, että olitko ihan tosissasi. Lapset varmasti olisivat mielellään hoitajalla yökylässä.

Vierailija
5/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no sitten minä olen varmaan outo, kun minusta tuo tuntui ihan kummalliselta ajatukselta, että lapsi yöpyisi siellä. Enhän minä sitä hoitajaa kuitenkaan mitenkään perin pohjin tunne, hänen perheestä puhumattakaan...

Vierailija
6/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no sitten minä olen varmaan outo, kun minusta tuo tuntui ihan kummalliselta ajatukselta, että lapsi yöpyisi siellä. Enhän minä sitä hoitajaa kuitenkaan mitenkään perin pohjin tunne, hänen perheestä puhumattakaan...

Vierailija
7/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole ikinä tullut pieneen mieleenkään moista ehdottaa vaikka hoitolapsistani ihan aidosti pidänkin. Ensinnäkin monet lapset viettävät jo muutenkin hoitajan kanssa suurimman osan päivästään, eikö se jo riitä. Enkä haluaisi antaa omaakaan nelivuotiastani tuolla lailla yökylään. Mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
8/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yötyötä en tee, joten... huhhei.. :) Toisekseen päivällä siellä ei ole hoitajan perhe paikalla, mutta illalla ja yöllä on. Ja perhe on kyllä minulle täysin tuntematon. Outoa, että joku olisi valmis työntämään lapsensa yöksi paikkaan, jossa on vain yksi tuttu ja loput vieraita.

Vierailija
9/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole ikinä tullut pieneen mieleenkään moista ehdottaa vaikka hoitolapsistani ihan aidosti pidänkin. Ensinnäkin monet lapset viettävät jo muutenkin hoitajan kanssa suurimman osan päivästään, eikö se jo riitä. Enkä haluaisi antaa omaakaan nelivuotiastani tuolla lailla yökylään. Mutta jokainen tavallaan.

Minusta kyllä ehdotus kuulostaa aika oudolta. Ja pph olen siis itsekin.

Vierailija
10/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-iässäkin siellä ovat välillä yötä.

Tosin me vanhemmatkin olemme ystävystyneet erittäin hyvin hänen kanssaan.

Vierailija
11/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yötyötä en tee, joten... huhhei.. :) Toisekseen päivällä siellä ei ole hoitajan perhe paikalla, mutta illalla ja yöllä on. Ja perhe on kyllä minulle täysin tuntematon. Outoa, että joku olisi valmis työntämään lapsensa yöksi paikkaan, jossa on vain yksi tuttu ja loput vieraita.

ensinäkään mä en tunge lastani kenenkään muun hoidettavaksi,mutten mä nyt noin kyyninen ole kuin sinä. jospa lapsi onkin jankuttamalla jankuttanut yökylään ja hoitaja suostunut? pitääkö aina aatella kaikesta sitä pahinta?

puhu hyvä ihminen mieltäsi vaivaavasta asiasta hoitajan kanssa!

Vierailija
12/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen aikuinen, olen edelleen hyvissä väleissä pph:n kanssa. Joskin hän on nykyään anoppini :D

Vierailija
13/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vois kai olla joskus yötäkin jos tarvis. Olen yksityinen lastenhoitoyrittäjä joten teen muutakin kuin pph-työtä eli satunnaisiakin lapsia otan hoitoon. Joten minun näkökulmastani ei mitenkään kummallista:)

Vierailija
14/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen aikuinen, olen edelleen hyvissä väleissä pph:n kanssa. Joskin hän on nykyään anoppini :D

Vierailija
15/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas vuorohoidossa lapsia

joten vois kai olla joskus yötäkin jos tarvis. Olen yksityinen lastenhoitoyrittäjä joten teen muutakin kuin pph-työtä eli satunnaisiakin lapsia otan hoitoon. Joten minun näkökulmastani ei mitenkään kummallista:)

Hei, kerro lisää työstäsi!

Vierailija
16/16 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on ihanaa, että hoitaja pitää työstään ja lapsestasi niin paljon, että voi kutsua lapsesi yökylään. Olen törmännyt muutamalla perheleirillä pariin hoitajaan, jotka ovat ottaneet myös hoitolapsia mukaan. Näissä hoitajissa tai heidän suhteessaan näihin hoitolapsiin ei ollut mitään , mistä varoituskellot olisivat soineet.

Omituista on, että ennen kuin hoitaja on luvannut tuollaista lapselle, niin ei ole kysynyt vanhemmilta lupaa. Itse vastaisin lapsen kysymykseen, jos en olisi jutellut vanhempien kanssa, että mietitään asiaa. Jos olisin valmis ottamaan lapsen yökylään, niin sitten kysyisin vanhemmilta, ennen kuin lupaisin tuollaista lapselle.

Toisaalta voi olla, että hoitajalla on ollut vuosien mittaan kaikki hoitolapset yökylässä joskus. ehkö siksi ei ole huomaamattaan tullut kysyneeksi vanhemmilta lupaa ennen kuin lupaa.

Kysyisin asiaa hoitajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi