Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö paikkaansa?? Työnhaku asiaa.

Vierailija
22.11.2012 |

Siis jos haen töitä, niin kertooko se työnantaja nykyiselle työnantajalle että olen hakenut heille töihin?

Siis olen töissä paikassa "kuppila" ja haen töitä paikasta "juottola", niin voiko juottolan pomo kertoa kuppilan pomolle, että olen hakemassa muihin töihin?

Kyselen siksi, kun mun pomoni tuli sanomaan mulle, että hän tietää minun hakeneeni toiseen työpaikkaan. En ymmärrä mistä tietää, koska en ole kenellekkään siitä kertonut.

Nyt kohtelu on aivan toista mitä on tähän asti ollut, eli minua kohdellaan nyt kuin olisin pelkkää paskaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ilmoittanut "kuppilan" esimiehen suosittelijaksesi? Siinä tapauksessa ymmärrän tilanteen. Muussa tapauksessa on kyseessä todella epäammattimaista esimiestyötä molempien pomojen taholta.

Vierailija
2/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunut niin, että hakemastani työpaikasta soitettiin sekä esimiehelleni että hänen esimiehelleen.

Kertoivat minulle asiasta vasta kun olin tullut valituksi ja sanouduin irti. Kohtelu ei muuttunut hakuprosessin aikana(vaikkei se nyt niin herttaista ollut muutenkaan).

Vierailija
4/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet vaihtamassa paikkaa, tuohan vain vahvistaa päätöstä vaihtaa paikkaa. Työntekijä saa vaikka harrastaa työhaastatteluissa käymistä, se ei ole laitonta.

Vierailija
5/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelle kävi pahasti, kun haki töitä, vaik oli jo työ. Ja niin sit kävi et työnantaja antoi yllättäen kenkää kummasti "tuotannollisista syistä" kun haki erittäin julkista paikkaa.

Vierailija
6/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin, jos hakee paikkaa, joka on ollut avoimessa haussa. Saman alan pomot tuntee toisensa ja vaihtaa lounaalla ym kuulumisensa, johon nää työnhakijatkin kuuluu.

Sitten taas jos kyseinen paikka on alunperinkin pienemmällä piirillä tiedossa, eikä firmassa haluta saada sitä hirveän suurta hakemuspinkkaa, mitä mollin sivujen kautta tulee, niin työnantajakaan ei yhtä innokkaasti lörpöttele hakijoista eteenpäin.

Vierailija
7/7 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäi veljelle tunne, et uus ajatteli, et on epäluotettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän