Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soliskuopasta löytyi patti,lääkäri laittoi lähetteen

Vierailija
22.11.2012 |

sen poistoon sairaalaan :( . Kellään kokemusta, millä todennäköisyydellä on jotain vakavaa? Patti ei ollut kivikova. Silti lääkäri oli sitä mieltä että täytyy tutkia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustelin myös nivuset ja löysin 6 selkeää imusolmuketta, yksi reiden puolella. Olen ollut kerran sairaana poskiontelotulehduksessa, muuten ei mitään. Ap

Vierailija
2/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nivusista löytyy vähän pienempiä 4 kpl. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nivusista löytyy vähän pienempiä 4 kpl. Ap

niin kyllähän tuo vahvasti syöpään viittaa. Mutta mikään ei ole varmaa ennenkuin on tutkittu näytteet ja on aivan turhaa panikoida etukäteen.

Vierailija
4/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 Tota, rauhotus nyt vähän.

Minusta kasin vastaus oli ihan asiallinen ja maltillinen.

Vierailija
5/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "toteaa vahvasti syöpään" on aikamoinen johtopäätös. Kirjoittaja tuskin on lääkäri, koska yksikään ammattitaitoinen lääkäri ei moista lähtis heittämään nettipalstalla. Eli kyseesäs joku WB-lääkäri, joka heittää ihan turhan arvion asiasta.

Vierailija
6/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA tutkittava. Se ei ole tavallinen paikka suurentuneelle imusolmukkeelle. Mulla on ollut syöpä ja lääkäri aina tutkii ensin soliskuopat. Se on kuulemma ensimmäinen paikka joka voi ilmoittaa syövän aktivoitumisesta. Toki moni muukin asia voi siitä kertoa.

Mutta se voi myös olla viaton suurentunut imusolmuke jostakin muusta syystä. Tutkittava kuitenkin on.

Vierailija
7/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lääkärit laittavat eteenpäin. Sitä en tiedä, miksi se ei ole normi paikka suurentuneelle imusolmukkeelle. T: se syövän sairastanut

Vierailija
8/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tutki ja hänen mielestään patti hieman heilui. Laittoi lähetteen ultraan ja kun siellä ei selvinnyt mentiin röntgeniin ja siellä näkyi ylimääräistä luuta kohdassa ei muuta. Olin kyllä todella huolissani ennen röntgeniä kun samalla lapsella oli seurattu jo puolivuotta aikaisemmin nivusissa patteja joita oli välillä enemmän ja välillä vähemmän. Helpotti kun kyse olikin "ylimääräisestä" luusta.

Tsemppiä.

Vierailija
9/12 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

patteja nyt on milloin missäkin. Itseltänikin on leikattu eri paikasta, koska leikkaamatta ei olisi voinut tietää mikä se varmuudella on. Aina on pieni mahdollisuus, että on jotain vakavaa. Parempi kuulemma ottaa pois.

Minulta moneen otteeseen kyseltiin, että miten kauan patti on ollut siinä. Vielä ennen leikkausta kirurgi kysyi sen viimeiseksi. Onko sun patti ollut pitkään vai ilmaantunut äskettäin?

Mulle sanottiin, että koska on ollut vuoden, pari, tuskin on mitään vakavaa.

Eikä ollut tosiaan mitään vakavaa.

Vierailija
10/12 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on imusolmukemetastaasi tai sitten jotain viatonta.

Vierailija
11/12 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi tutkii. Sillä se selviää... Hyvä, että laittoi sut eteenpäin!

Vierailija
12/12 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos patti siellä kasvaa kovin isoksi (mun olikin jo melkein nyrkin kokoinen), niin leikkauksesta tulee aina vaan vaikeampi lähellä olevien hermojen takia. Eli poisto ajoissa on hyvä! Mun tapaus oli tietääkseni vain rasvapatti.

Voit kysellä lääkäreiltä miltä patti näyttää, mutta kuten joku sanoi, niin varmuudella selviää vasta patologin tutkimuksessa.