Raskaana, mitä voisi juoda?
Mitä voisin juoda ruuan kanssa ja muutenkin? Ennen raskautta join aika paljon light juomia ja vicyä. Nyt ollut kovaa pahoinvointia johon sain lääkäriltä lääkkettäkin. Light juomia kun ei suositella, eli ne on poissa laskuista ja tuo vichy vain ällöttää ja oksettaa. Tuoremehut menee MUTTA niissä on sokeria ja minulla on bmi 30, pelkään raskausajan diabetestä niin en viitsisi noita sokerilitkujakaan juoda :(.
Pelkkä vesikään ei meinaa maistua ja etoo. Ideoita?
Kommentit (14)
Onko sulla Sodastream tai vastaava? Kuplita vesi ja mausta vaikka sitruunalla tai yrteillä. Tai osta valmista vastaavaa.
Tee on hyvää.
Jääkylmä vesi on tosi hyvää!
Kotikaljaa ehkä joskus, mutta siinäkin on tietty sitä sokeria, jos sitä kartat.
Rasvaton maito, tarvitset kalsiumia. Vettä, tai kylmää vettä jossa jäisiä mansikoita.
Unohdin mainita että minulla laktoosi-intoleranssi, en ole maitoa koskaan juonut, edes laktoositonta eli se ei käy laatuun :(. Piimä ehkä voisi mutta ei sekään kuin lasi päivässä
Onko maustetut vedet sama kuin makuvichy? Ne juuri yököttää :(.
Soodastreameria ei ole. Onko kaikissa hedelmämehuissa sokeria, ja onko sama jos ei ole lisättyä sokeria vaan hedelmän omaa?
pari viipaletta sitruuna tai vaikka mansikkaa antamaan makua ja on tosi hyvää
Juo sitä sokerilimua jos tekee mieli. Laita vaikka vettä joukkoon: mä juon colan veden kaa kun en tykkää niin poreisesta ja makeasta.
Sokerinhimo on useimmiten nälkää, eli oikea ateria ja lasi vettä toiminee myös.
Kalorittomat makeat eivät huijaa aivoja: kun syöt makeaa ilman kaloreja, aivot saavat sinut korvaamaan aiheuttamasi kalorien "puutteen".
Mulla ainakin on painoindeksi ollut pidemmän aikaa 23 ja syön sokerini ja rasvani sataprosenttisina.
Ja sitä light-versiota. Ravintoarvoiltaan lähes kuin rasvaton maito. Laktoositontakin vielä
Juo sitä sokerilimua jos tekee mieli. Laita vaikka vettä joukkoon: mä juon colan veden kaa kun en tykkää niin poreisesta ja makeasta.
Sokerinhimo on useimmiten nälkää, eli oikea ateria ja lasi vettä toiminee myös.
Kalorittomat makeat eivät huijaa aivoja: kun syöt makeaa ilman kaloreja, aivot saavat sinut korvaamaan aiheuttamasi kalorien "puutteen".
Mulla ainakin on painoindeksi ollut pidemmän aikaa 23 ja syön sokerini ja rasvani sataprosenttisina.
Juu en enää koskekkaan kun nyt raskauden myötä pääsin irti :). Ei ole edes himoa mihkään makeaan mutta en vain löydä ruokajuomaa mikä ei ällötä. paiti nuo raikkaat mehut mutta pelkään sitä sokeria jos tuleekin radi.
Jos asut alueella tai talossa, missä vesi maistuu pahalle, hanki suodatin. Ei maksa paljoa ja kerää ne ikävät pois maistumasta. Vettä kannuun ja jääkaappiin, jos hanasta ei tuu tarpeeksi kylmää. Sekaan voi heittää kurkkuviipaleita, jäisiä marjoja, sitruunaa (ei kovin usein, vie hammaskiilteet mennessään) tai mitä nyt mieleen tulee.
Vichyä juhlatilanteisiin samalla tavalla. Esim. ravintolassa voi pyytää vichyn/tonicin millä tahansa ekstralla, mitä baaritiskiltä löytyy. Yleensä henkilökunta ihan mielellään tekee ja keksii uusia juttuja alkoholittomina, taatusti kivempaa kun kolmosten kaato.
Tylsäähän toi veden lipittely sinällään on, mutta sitä tarvii paljon ja vaihtelua saa noin aika iisisti. Onnea odotteluun!
Jos asut alueella tai talossa, missä vesi maistuu pahalle, hanki suodatin. Ei maksa paljoa ja kerää ne ikävät pois maistumasta. Vettä kannuun ja jääkaappiin, jos hanasta ei tuu tarpeeksi kylmää. Sekaan voi heittää kurkkuviipaleita, jäisiä marjoja, sitruunaa (ei kovin usein, vie hammaskiilteet mennessään) tai mitä nyt mieleen tulee.
Vichyä juhlatilanteisiin samalla tavalla. Esim. ravintolassa voi pyytää vichyn/tonicin millä tahansa ekstralla, mitä baaritiskiltä löytyy. Yleensä henkilökunta ihan mielellään tekee ja keksii uusia juttuja alkoholittomina, taatusti kivempaa kun kolmosten kaato.
Tylsäähän toi veden lipittely sinällään on, mutta sitä tarvii paljon ja vaihtelua saa noin aika iisisti. Onnea odotteluun!
Mä en vaan voi juoda vettä enkä vichyä. Oksennan :( terveellistähän se olisi mutta kun ällöttää ja muutenkin oksennan sen 6-10kert päivässä niin ei vaan pysty. Tota mansikkaa veteen vois kokeilla. Veden maussa ei tällä alueella ole mitään vikaa. Se vain tulee ylös
Imeskele jääpaloja. Saat nestettä ja et ehkä niin helposti oksenna. Johtuuko tuo venenjuonnin ja oksentamisen yhteys raskaudesta vai onko kyse ns. korvienvälin asiasta. Oletko ennen juonut janojuomana vettä? Jos et niin olisi kyllä syytä opetella. Mehut ja limut ei ole terveellisiä kellekään. Tiedä varmaan itsekin sen
En ole kauheasti juonut ennenkään raskautta vettä janojuomana vaan noita lightjuomia :/
Kun plussasin jätin lightit heti pois ja siirryin veteen joka menikin hyvin siihen asti kun alkoi toi pahoinvointi. Eli join jokusen viikon vettä mutta nyt viikon vesi ja vichyt ei vaan tunnu menevän alas :(
Toi jääpala on kyl kans hyvä, kokeilen sitäkin :)
Rasvaton maito, tarvitset kalsiumia. Vettä, tai kylmää vettä jossa jäisiä mansikoita.