Minkälaisista asioista saatte viestiä ekaluokkalaisten asioista esim wilmaan?
Olisi kiva vertailla kuinka aktiivisia jotkut opettajat ja koulut ovat.
Meillä tulee todella vähän mitään viestejä. Ei esimerkiksi läksyistä tai siitä jos lapsi on laitettu johonkin erityisryhmään tunneilla tai koulussa. Erikseen ei myöskään liikuntatunneista tai oikeastaan mistään.
Olisi hirveän kiva saada aina tiedotteita tulevista muutoksista ja erityisjutuista, mutta kaikki on sen varassa osaako lapsi ilmoitella itse kotona.Ei ole säännöllistä reissuvihkoakaan..
Kommentit (6)
tarkkailla aktiivisesti koulun nettisivuja ja pumpata lapsesta tietoa.. koitan luottaa siihen jos lapsi ei kerro mitään ylimääräistä tai sanoo ettei läksyjä ole..
Onko muilla huonoa tiedottelua koulussa?
ap
tuolla koululla ei saa tietoja sijaisesti.. joskus opelta on tullut viesti että on poissa loppuviikon, mutta ei ole mitään käsitystä että kuka siellä on sillä aikaa ollut.. Olisi kyllä varmaan pitänyt itse joltain sitten kysellä.
ap
Läksyistäkin laittaa yhteisviestin vanhemmille, jos ei ole selvästi jokaiselle lapselle merkinnyt.
Wilmaan on aina tullut melko vähän viestejä; nykyisin osa kokeista, poissaolot, ja yhteiset jutut kuten retket. Lapsi on kyllä jo neljännellä. Muistan, että joskus ekaluokalla minua jurppi huono tiedottaminen liikuntavarusteista. Kuten että onko sisä- vai ulkoliikuntaa. Noin muuten olemme kyllä olleet todella tyytyväisiä kaikkeen lapsen koulunkäyntiin liittyvään.
vai eikö ollenkaan. Opettajat ei siellä tajua ettei kaikki muista aina kysellä kaikkea mahdollista eikä ekaluokkalaiset tosiaankaan muista tai osaa kaikkea kertoa omin sanoin, mitä opettaja pyytää. KYLLÄ ÄRSYTTÄÄ kun aina saa ite olla kysymässä kaikkea! Luulisi että on se 5 tai 10kin minuuttia aikaa laittaa joku yhteisviesti kaikille vanhemmille ja vaikka se 50 sekuntia yhdelle tai muutamalle jos on jotain erityistä
joskus luokan kuulumisia, aina seuraavan viikon opiskeltavat asiat, retket ja poikkeukset, esim. jos on sijainen.
Lisäksi merkkaa läksyunohduksia ja kirjaunohduksia