Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luokan yli hyppääminen...

Vierailija
21.11.2012 |

Kuopuksemme aloitti koulun. Se tuntuu olevan liian helppoa.

Hän laskee tokan luokan kertotauluja, läksyt tekee noin kahdessa minuutissa ja lukee vapaa-ajalla vielä ylimääräistä kieltä.

Ja silti vaikuttaa turhautuneelta...

Mietin että mitenköhän vaikeaa olisi hypätä kakkoselle.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi poikaa. Molemmat lukivat sujuvasti ja virheettömästi tasan 5v. Toiset kun tankkaavat lukemisen kanssa koko alakoulun.

Nyt kutosella lapsi pääasiassa istuu varsinkin matikantunnilla pääosan tunnista tekemättä mitään. Toiset tekevät yhtä kahta laskua sen ajan kun hän tekee koko aukeaman ja lisätehtävät. Ovat hankkineet vapaa-ajalla mielettömän yleissivistyksen ihan huvin vuoksi ja pärjäävät kivasti valitsemissaan urheiluissa, kun harjoitteluun jää energiaa hyvin. Samoin ehtivät kotona touhuta esim. tietokoneella heitä kiinnostavia asioita. Ei ole mitään turhaa muutoin sekään tulevaisuutta ajatellen (kunhan liikuntaakin on paljon).

Herää kysymys että missä koulussa lapset on, jos koko muu koulu niin tyhmää että "tankkaavat" lukemisen kanssa koko alakoulun ja laskevat 1-2 laskea samassa ajassa kun sinun lapsesti koko aukeaman plus lisätehtävät.. Opettajakunta vaihtoon ja heti!

Tarkoitin että osa (ei kaikki muut) tankkaa ja laskee 1-2 laskua, kun nopeimmat laskee aivan kaikki. Ja on siellä muitakin todella taitavia lapsia. Ja hyvät opettajat. Peruskoulussa kun edetään hitaimpien mukaan ja hyvä niin.

Vierailija
22/27 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on ap:n lapsen kohtalotoveri.

Lapsi lukee sujuvasti jo paksujakin kirjoja. Matikkaa osaa jo selvästi pidemme (mm. jakolaskut).

Odotti koulua innoissaan, ekan viikon jälkeen ei enää olisi halunnut mennä, tylsistyy totaalisesti tunneilla.

Todella kurjalta tuntuu lapsen puolesta, koska oli todella motivoitunut koulunkäyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sekin päivä vielä koittaa joten anna nyt lapsen nauttia helposta koulunkäynnistä

Ei siitä nauti jos ei opi mitään. Osasin lukea, laskea ja kirjoittaa kouluun mennessäni, sain kokeista ysejä ja kymppejä ja olin loputtoman tylsistynyt koko ala-asteen. Sen opin etten pidä koulussa istumisesta, koska kukapa haluaisi istua tuntikausia kuuntelemassa kun asioita opetetaan oooiiiikeeeeein hitaasti päivästä toiseen. Yläasteella opin lintsaamaan ja olin vähällä pilata tulevaisuuteni kokonaan. Yliopistossa koin opiskelun järkeväksi ensimmäistä kertaa.

Vierailija
24/27 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin itse eskarista kakkoselle. Olin myös todella turhautunut koulun helppouteen.

En kyllä loista edelleenkään sosiaalisissa taidoissa ym, mutta en koe, että liittyisi mitenkään tuohon luokan yli hyppäämiseen.

Suosittelen :)

Vierailija
25/27 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sekin päivä vielä koittaa joten anna nyt lapsen nauttia helposta koulunkäynnistä

Ei siitä nauti jos ei opi mitään. Osasin lukea, laskea ja kirjoittaa kouluun mennessäni, sain kokeista ysejä ja kymppejä ja olin loputtoman tylsistynyt koko ala-asteen. Sen opin etten pidä koulussa istumisesta, koska kukapa haluaisi istua tuntikausia kuuntelemassa kun asioita opetetaan oooiiiikeeeeein hitaasti päivästä toiseen. Yläasteella opin lintsaamaan ja olin vähällä pilata tulevaisuuteni kokonaan. Yliopistossa koin opiskelun järkeväksi ensimmäistä kertaa.

Väittäisin kyllä että hyvä oppilas nauttii koulusta tylsyydestä huolimatta siltikin enemmän kuin heikkolahjainen. Hyvällä esim. historia voi olla aidosti kiinnostavaa ja kiehtovaa, kun oppimivaikeutta kärsivällä se on yhtä pakkopullaa sekin. Ei ole kiva tuntea itseään jatkuvasti tyhmäksi niiden kutosien kanssa. Väittäisin että aika harva lapsi nauttii muuta kuin välitunneista, niistäkin vain jos on kavereita ? Ne on kuitenkin lapsia..

Vierailija
26/27 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up...

Vierailija
27/27 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap keskustellut opettajan kanssa?