Huput aina kateissa
Häviääkö teidän lapsilta takeista huput?
Harmittaa, kun pojan 9v uusistakin takeista katoaa aina huput. Joku kaveri repii ne irti ja heittää jonnekin. Ei siis vaan yksi kaveri vaan tuntuu olevan yleinen käytäntö poikien keskuudessa repiä ne huput irti.
Kommentit (3)
Niilläkin keleillä on kouluun ynm. talsittava ja silloin se huppu olisi ihan kiva.
No voihan olla, että poika on itse huput pois repii ja heittää ne ulos. Ei meinaan suostu huppareitakaan käyttämään. Olen kyllä nähnyt kuinka kaveri on repinyt useastikin ihan tossa meidän pihalla hupun irti. Se kun jää käteen riehuessa niin helposti.
Olisi pitänyt heti älytä uudesta toppatakista se huppu irottaa ja laittaa talteen.
Entäs kun tulee räntää tai on kova pakkasviima. Niilläkin keleillä on kouluun ynm. talsittava ja silloin se huppu olisi ihan kiva.
jotka suojaavat tiiviisti ja lämpimästä ilman että viima käy hupun sisällä niskaan ja korviin, näkökenttää haittaamatta ja reppuun tarttumatta. Eli hanki kunnon hattu/pipo ja kauluri/kaulaliina.
Mun poikani ei syytä asiasta ketään "kaveria" vaan ottaa hupun ihan itse, usein minun nähteni irti ennen enesimmäistä käyttökertaa. Huppu ja selkäreppu eivät ole kiva yhdistelmä nopeaa toimintaa vaativassa alakoululaisten elämässä. Vielä hirveämpi ja epäkäytännöllisempi yhdistelmä on sisähuppari (collegehuppari) ja hupullinen ulkotakki - melkoinen kyttyrä repun alle soviteltavaksi ja takinkauluskin jo alkaa kiristää.
Ja ei. Ei se minua haittaa. Hukkukoon huppu, kun ei sitä kerran mihinkään tarvita. Kotona lojuvat irtohuput päätyvät myös ennen pitkää roskiin. Parasta olisi, jos takkivalmistajat eivät ollenkaan tunkisi niitä huppuja takkeihinsa, mutta onneksi ne sentään saa irti.