Iltalehdessä juttu sijaisperhepulasta, voisko lapsettomat "pakottaa" sijaisperheiksi?
Siis etenkin vapaaehtoiset, yli 30-v. lapsettomat parit? Näin nämä "rintamakarkuritkin" osallistuisivat tulevan sukupolven ja yhteiskunnan rakentamiseen. Eikös olisikin hyvä idea?
Kommentit (23)
Vapaaehtoisen lapsettomuuden valinneiden siis pitäisi ruveta kasvattamaan luuserivanhempien häiriintyneistä kakaroista kunnon kansalaisia? Salli mun nauraa :DD
T. vapaaehtoisesti lapseton
vanhemmilta jotka kuitenkin haluaaisi lapsensa pitää sellaisille jotka eivät edes halua lapsia?
Kuulostaa lasten kannalta tosi hyvältä. Varmaan pystyvät huolehtimaan lapsista paremmin kuin näiden oikeat vanhemmat.
Samalla tavalla voitaisiin määritellä, että oikea lapsiluku on neljä ja kaikki, jotka jäävät tämän alle, saavat sijoituslapsen.
Eiköhän nykyaikana jo voida miettiä edes teoreettisesti sitä lapsen parasta? Joku, joka ei niitä omia lapsia edes halua, huolehtisi muka hienosti ventovieraan traumatisoituneesta lapsesta. Just!
Uskotko tosiaan että ihmiset jotka eivät halua edes omia lapsia,olisivat hyviä vanhempia jonkun muun lapsille?Tuskinpa olisi kovin miellyttävää sen enempää lasten kuin lapsettomien parienkaan kannalta.
päihdeäideille sekä isille ja äideille sekä isille joilta on yksikin lapsi otettu huostaan
näin vähenee sijaisvanhempien tarve
yksi yli 30-v. vela, joka tuohon voisi suostua. En halua omia lapsia, mutta olen aina ajatellut, että voisin joskus tarjota kodin jollekin angstiselle huostaanotetulle teinitytölle. Olen vaan jotenkin aina kuvitellut, ettei lapsettomia huolita sijaisvanhemmiksi. Täytyypä tutkailla asiaa tarkemmin.
"
mieluummin pakkosterilaatio päihdeäideille sekä isille ja äideille sekä isille joilta on yksikin lapsi otettu huostaan
näin vähenee sijaisvanhempien tarve[/
Jos ihmiset,jotka eivät pysty huolehtimaan lapsista,eivät saisi tehdä niitä,maailma olisi parempi paikka.
Vapaaehtoisen lapsettomuuden valinneiden siis pitäisi ruveta kasvattamaan luuserivanhempien häiriintyneistä kakaroista kunnon kansalaisia? Salli mun nauraa :DD
T. vapaaehtoisesti lapseton
Tässä samanlainen aivan samaa mieltä!
synnyttäneet luuseri kusipäänsä itse...kiinnostaa kuin kilo paskaa...
Vapaaehtoisen lapsettomuuden valinneiden siis pitäisi ruveta kasvattamaan luuserivanhempien häiriintyneistä kakaroista kunnon kansalaisia? Salli mun nauraa :DD T. vapaaehtoisesti lapseton
Tässähän löytyikin heti kertaheitolla yksi naisryhmä, jonka on hyvin vaikea saada kenenkään sympatioita puolelleen. Vela-naiset :D
ja kykenemättömien vanhempien vahvoihin oikeuksiin, että sijaisvanhemmiksi alettaisiin ihan vapaaehtoisesti. Tosiasiahan on, että sijaisvanhemmilla on vähän oikeuksia mutta mielettömästi vastuuta, ja velvollisuus suostua rankkaan byrokratiaan, ja koko ajan häälyy taustalla huoli lapsen biologisista vanhemmista, joilla on kuitenkin viime kädessä vahvat oikeudet lapseensa, ja oikeus tavata lapsiaan, vaikka se olisi miten pahaksi lapselle. Miettikää nyt sitä tunnetta, kun päide-narkkarivanhempien annetaan yrittää "taas kerran", ja lapsi palautetaan vastuuttomien vanhempiensa leikkikaluksi.
Ihan todella tyhmä provoaloitus. Olen itse lapseton ja ihan kyllä lapsiystävällinen ihminen, mutta kannan korteni kekoon muulla tavoin ja muulla alalla kuin kantamalla vastuuta holtittomien ihmisten holtittoman lisääntymisen tulosten surullisten jälkiseurausten hoitamisesta.
Jokainen joka tänne päättää lisääntyä, miettiköön ensin asiaa tarkasti ja useampaankin kertaan!
Mutta ei sellaiseksi saa ketään pakottaa.
Jos kerran on lapsia väsännyt, niin itse saa ne hoitaakin.
Jos kerran on lapsia väsännyt, niin itse saa ne hoitaakin.
mutta kun tuo ylempi taho painostaa ulkoistamaan sen päiväkodeille.
Veroveroilla maksetaan lapsilisät, äitiyslomat, "kodinhoitolomat" jne.
Eiköhän se riitä.
Jep, jep ja jep.
jolta oli 4 lasta huostaanotettu ja hän oli keskustellessamme seurustellut 4 kuukautta "elämänsä miehen" kanssa ja sanoi että haluavat tehdä vauvan. Tämä on totta ja hän oli ihan tosissaan. Mietin että sterilisaation sijaan häneltä olisi parasta amputoida pää.
me lapsettomat odotellaan sijoitusta jo toista vuotta, kohta lähtee kolmas vuosi..
Eipä vaan kuulu lasta sijoitukseen. Saimme kurssista hyvät arvostelut sekä kehut asunnosta.
Alemmilla sosiaaliluokilla olisi näin enemmän aikaa päihteidenkäyttöön ja uusien erityislapsien alullepanoon. Eikös jo Sanassa sanota, että lisääntykää ja täyttäkää maa erityislapsilla.
Pakota itsesi vaikka natsisaksaaan.