Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nykyajan kosinta muka " menetkö kihloihin kanssani?" ?

02.12.2005 |

Tuossa yhdessä ketjussa tuntuu osa pitävän jotain ihmeen kihloihin pyytämistä kosintana. Itse olen elänyt uskossa, että kosinta on: menetkö naimisiin kanssani ja siitä alkaa kihlausaika. Mutta niin ne ajat ja tavat näköjään muuttuvat...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siinä tilanteessa alkanutta selvittämään sanamuotoja, vaan onnellisena vastasin kyllä. Seuraavana aamuna brunssilla sitten päätimme hääpäivän.

Vierailija
2/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme kihloissa 2 vuotta, häitä ei kuulunut, purin kihlauksen ja jatkamme eloamme avoparina.

Tässä meidän tarina lyhytkäisyydessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oon mäkin kuullut tuota " kihloihin pyytämistä" .. Ittelle aina kihlaus on kuitenkin merkannut lupausta avioliitosta, millä sanoilla tahansa sitten asian esittääkin.

Vierailija
4/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ostimme kihlasormukset ja juhlimme kihlajaisia.Kihlat ovat siis lupaus avioliitosta ja löimme heti hääpäivän lukkoon ja aloimme suunnitella häitä.Että näin meillä.

Vierailija
5/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitten jälkeen sormuskauppaan ja selattiin allakat ja sovittiin päivä. Näin romanttista meillä...

Vierailija
6/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ketjussa ap on näyttämisenhaluinen teini..

Vierailija
7/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen äijä on sitä kihloihin pyytänyt niin on,sitten ovat kihloissa. ei varmaan vaan ap hoksannut että jos on kihloihinpyytänyt on samalla tavallaan kysynyt naimisiin.

Vierailija
8/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini selitti jokin aika sitten, että ovat kihloissa mutta miehen pitää vielä kosia. Olin ihan ihmeissäni ja kaverini selitti, että mies oli pyytänyt häntä kihloihin 6 vuotta sitten, mutta ei vielä kosinut naimisiinmenoa tarkoittaen.

Ihan sekavaa sanoisin!

Vierailija
9/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo " mennäänkö kihloihin" tuntuu tosi teiniltä!

Vierailija
10/10 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin meno on lupaus avioliitosta eikö silloin ole aika sama kummin kysyy. Se oma tapa ei ole ainut oikea ja hyväksyttävä.