Onko nykyajan kosinta muka " menetkö kihloihin kanssani?" ?
Tuossa yhdessä ketjussa tuntuu osa pitävän jotain ihmeen kihloihin pyytämistä kosintana. Itse olen elänyt uskossa, että kosinta on: menetkö naimisiin kanssani ja siitä alkaa kihlausaika. Mutta niin ne ajat ja tavat näköjään muuttuvat...
Kommentit (10)
olimme kihloissa 2 vuotta, häitä ei kuulunut, purin kihlauksen ja jatkamme eloamme avoparina.
Tässä meidän tarina lyhytkäisyydessään.
Mutta oon mäkin kuullut tuota " kihloihin pyytämistä" .. Ittelle aina kihlaus on kuitenkin merkannut lupausta avioliitosta, millä sanoilla tahansa sitten asian esittääkin.
Ja sitten ostimme kihlasormukset ja juhlimme kihlajaisia.Kihlat ovat siis lupaus avioliitosta ja löimme heti hääpäivän lukkoon ja aloimme suunnitella häitä.Että näin meillä.
töitten jälkeen sormuskauppaan ja selattiin allakat ja sovittiin päivä. Näin romanttista meillä...
Tuossa ketjussa ap on näyttämisenhaluinen teini..
Jos sen äijä on sitä kihloihin pyytänyt niin on,sitten ovat kihloissa. ei varmaan vaan ap hoksannut että jos on kihloihinpyytänyt on samalla tavallaan kysynyt naimisiin.
Kaverini selitti jokin aika sitten, että ovat kihloissa mutta miehen pitää vielä kosia. Olin ihan ihmeissäni ja kaverini selitti, että mies oli pyytänyt häntä kihloihin 6 vuotta sitten, mutta ei vielä kosinut naimisiinmenoa tarkoittaen.
Ihan sekavaa sanoisin!
Tuo " mennäänkö kihloihin" tuntuu tosi teiniltä!
Kihloihin meno on lupaus avioliitosta eikö silloin ole aika sama kummin kysyy. Se oma tapa ei ole ainut oikea ja hyväksyttävä.
En siinä tilanteessa alkanutta selvittämään sanamuotoja, vaan onnellisena vastasin kyllä. Seuraavana aamuna brunssilla sitten päätimme hääpäivän.