Aarg! Mammat apua nyt, vertaistukea kaivataan!
Mua suututtaa ja huolestuttaa niin paljon että ärsyttää oikein että asianajajallani kestää vastata viestiini + perhesovittelija ei ole soittanut soittopyyntöni jälkeen.
Aloitan alusta, että pystytte näkemään tilanteen miten minäkin. Eli päätin erota miehestäni, koska koin ettemme kuulu yhteen. Mustasukkaisuutta oli taustalla, kylläkin molempien puolesta. Mutta kun minä sain mustasukkaisuuteni hallintaan se alkoi näkyä miehessä. Alkoholia kului miehelläni, monesti olin lapsenkanssa yksin kotona kun annoin hänelle luvan lähteä viikonloppuvapailla kavereidensa kanssa juhlimaan. Tottakai, ajattelin että rankka duuni, rankat huvit. En halunnut häntä teljetä kotiin.
No mutta, kun lopullisesti eropäätöksen tein, olimme melkein samaa mieltä asiasta. Kyllähän se taisi miehelle hieman yllätyksenä tulla. Itse olin ja olen yhä vuorotöissä. Miehellä vakituiset työajat ja vapaat. Lapsi oli aloittanut juuri kuukautta aiemmin tarhassa.
Mies ei antanut muita vaihtoehtoja kuin että joko lapsi jää hänen kanssaan asumaan, pystyy jatkamaan samassa tarhassa. Toinen vaihtoehto oli että lapsi jää asumaan mun kanssani MUTTA vuoropäiväkotiin lapsi ei mene. Eli olisin joutunut eroamaan töistäni, josta saan myös koulutuksen. (valmistun kuukauden päästä, ihan btw tähän väliin alla olevaa tekstiä varten)
Päätin että pienelle lapsellemme tuttu ja turvallinen tarhapaikka olisi se parempi vaihtoehto. Ja kun mies oli oikeasti loistava isä lapselle, en epäillyt yhtään miehen vanhemmuutta, olinhan sen nähnyt ja kokenut.
Teimme paperin jonka luulin olevan yhteishuoltajuus paperi, jossa määrättiin tapaamisoikeudet, elatusmaksut ym. Tämä paperi oli sitä varten että mies saisi nopeammin asunnon.
Lapsi siis on 2x kuusta viikonloput kanssani paperin mukaan. Mutta otan lapsen aina luokseni kun on vapaata. Jos on aamuvuoro ja seuraavana ilta, niin olen hakenut lasta tarhasta ja seuraavana iltana vienyt isälleen. Eli isällä on paljon enemmän vapaita mitä meidän paperilappusessamme on kirjattu, ja en ole tätä isän takia tehnyt vaan koska tämä on raastavaa elää ilman lastani.
No mutta, sain tietooni pari kuukautta sitten eräältä miehen sukulaiselta, että mies vie lasta hoitoon useasti omien menojensa (=alkoholi) takia. Siis lapsi on 5päivää viikossa tarhassa, vähintään 2x kuusta vknloput minun kanssani ja siihen vielä hoitoja päälle!! Suutuin mielettömästi miehelle, ilmoitin että tämän pelin pitää loppua. Vastaus oli asiallinen että aikoo rauhoittua (aluksi kumminkin yritti kieltää asiaa, niinkuin aina).
Tämän jälkeen en ole hoitoon vientejä kuullut, luulen että mies kielsi sukulaistaan enään lavertelemasta mulle. (tämä sukulainen on hänen alaikäinen tyttärensä joka useasti toimii myös hoitajana)
Nyt jumalauta sain tietää että mies JUO LAPSEN OLLESSA KOTONA!! Siellä ravaa päivittäin erinainen yökyläilemässä!!! Siis niin että lapseni näkee aamuisin nämä naiset kun mies sitten heittää heidät koteihinsa samalla kun vie lapsen tarhaan!
Yksi näistä naisista on alaikäinen jolle mies käy ostamassa viinaa. Juovat kun lapsi on nukkumassa!
Useamman kuin yhden näistä naisista tiedän, ja yksi heistä on narkkari! Tämä nainen on halunnut tappaa minut kun aloimme seurustelemaan exäni kanssa, koska heillä oli ollut joskus jotain välillään. Tämä nainen on sellainen ihminen joka puhuu nyrkeillään.
Mua niin ahdistaa että tiedän että mies juo arkisin lapsen ollessa kotona! Tai niinä viikonloppuina kun olen töissä ja mies lapsenkanssa kotona! Tai jos ei juo lapsen ollesa niin vie hoitoon!! Miksi hänelle ei riitä ne 2x kuusta vapaata?!?!
Nyt nämä saadessani tietää ilmoitin miehelle että otan lapseni takaisin asumaan kanssani. Ei käy. Mies ei vastaa, uhkailee etten enää näe lastani.
Peruu sovitut juhlapyhät jotka olemme sopineet lapsen viettäen minun kanssani.
En ymmärrä että jos hän haluaa elää miten sattuu, olla olematta miettimättä lapsemme parasta, miksei hän voi antaa lasta minulle ???????
Tosissaan, valmistun kuukauden päästä, eli voin lopettaa työt sen jälkeen ja etsiä päivätöitä että lapseni saa asua kanssani. Ärsyttää että tämä pitää tehdä oikeusteitse kun mies ei ole samaa mieltä. Hän selvästi kostaa minulle lapsemme kautta erostamme.
Kellään vastaavia kokemuksia, ärsyttää ja ahdistaa!!!! Tämä ei ole sitä mihin luulin antavani lapsen viettämään lapsuutta. Ei todellakaan, mies on muuttunut ja huonoon suuntaan!!!
unohdin mainita että tämä lappu jossa sovimme tapaamisista ja elareista jne. Niin se ei ollutkaan yhteishuoltajuus! En tiedä miksi, mutta kirjoittaessani nimeni alle en huomannut että siinä lapseni isä nimeää itsensä yksinhuoltajaksi! Minä sain oman todistukseni tästä lapusta mutta sitä en enään löydä mistään!! Tämän lapun kun teimme niin asuimme vielä samassa asunnossa, joten olen alkanut epäilemään että on tuhonnut mun lappuni ja muokannut sen jälkeen kyseistä lappua.
Koska sain yksinhuoltajuuden lukea miehen puoliskosta kuukausia myöhemmin!
Kun erosimme sovimme että pidämme yhteishuoltajuuden.