Hän on paikassa nimeltä Jokioinen.
Kumpi on oikein?
Hän on Jokioisissa
vai
Hän on Jokioisilla
Kommentit (15)
Jokoioisessa
mukava paikka
No tuo nyt tuskin ainakaan on oikein :D
Kirjoitusvirhe mutta veikkaan että Jokioisissa on oikein.Voisi olla myös Jokioisessa tai Jokioisilla.Paha sanoa.
sanakirjan mukaan. Kuitenkin toki toinen noista voi olla paikkakuntalaisten itsensä käyttämä ja toinen useammin ulkopaikkakuntalaisten käyttämä. Molemmat ovat kuitenkin hyväksyttyjä muotoja.
Veikkaan, että Jokioisilla. Jos esim asuu paikassa Järvi, niin eihän kukaan asu Järvessä?
Oma paikkakuntani on vastaava.
Toisaalta onhan kaupunki Lahti ja Lahdessa ne asuvat. Kai on sitten tapauskohtaista?
Toisaalta onhan kaupunki Lahti ja Lahdessa ne asuvat. Kai on sitten tapauskohtaista?
joissain tapauksissa sijapääte tuntuu liittyvän sopivasti nimen merkitykseen mutta myös todella usein ei.
terveisin asiaa tarkastellut
suomen kielen opiskelija
Jokioisilla käytän ainakin itse Jokioislaisena :) ja Jokioisilla on oikea muoto!
?? ? ????????.
Paljon helpompaa ja bonuksena monikulttuurista, mieltä avartavaa ja naminami!
Karmee paikka. Junttikylä alavien peltopreerioiden keskellä, ei oikein minkäänlaisia vesistöjä.
mutta olen kuullut sitten käytettävän kuitenkin muotoa: Jokioisiin useammin kuin Jokioisille.Paikkakuntalaiset; onko näin?
Vierailija kirjoitti:
mutta olen kuullut sitten käytettävän kuitenkin muotoa: Jokioisiin useammin kuin Jokioisille.Paikkakuntalaiset; onko näin?
Jokioisille mennään ei Jokioisiin.
mukava paikka