Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet mieltä AARIKAN koruista?

Vierailija
20.11.2012 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkikoruina tosi kivoja

Vierailija
2/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten itselläni en tykkää, muilla kyllä kivoja. Tietyn tyyppisille ihmisille ne sopii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla, mutta tämä on ennakkoluuloni..

Vierailija
4/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä en tykännyt yhtään, mutta nyt olen löytänyt ne uudelleen. En ole lto, lessu tms, vaan ihan normi virkanainen.

Vierailija
5/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on niitä joitakin. Tykkään jotenkin puukoruista.

Vierailija
6/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt niistä. Kuuluu samaan sarjaan kuin Artekin huonekalut mun mielestäni

Vierailija
7/22 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joitakin niitä malleja joskus kesäisin rannalla tai pikinikillä tms. kesähengailussa.

Mutta muuten niitä käyttävät lähituttavapiirissäni sellaiset hyväntuuliset, yli 50-v. tantat. Sekä ne, jotka pukeutuu iloisenvärisiin kaapuihin että ne, joilla asut on mustaa ja harmaata ja se Aarikan koru on sitten väriläiskänä.

Koska itse näen niitä pääasiassa hassahtaneiden täti-ihmisten yllä (joista monet tosiaan opeja), niin en miellä niitä oikein itselle sopiviksi.

Ennemmin kuitenkin rehti, aito puukoru kuin jotain halpiskemssukoruja, jotka on muka olevinaan kultaa tai hopeaa.

Vierailija
8/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee myöhässä tää kommentti, paljon myöhässä kun eletään jo uutta vuosikymmentäkin, mutta näin Aarikan ystävänä tahdoin nyt kommentoida. Itselläni on jotain 6 paria Aarikan korvakoruja ja 2 kaulakorua. 5 paria on sellaisia, joista neljää olen käyttänyt melko aktiivisesti, yhdet tulee käyttöön kunhan ensin kiristän vähän koukkuja ettei koristeet putoa niistä. Tukkään enemmän Aarikan 1960-1990 -lukujen koruista kuin uudemmasta. Uudemmassa tuotannossa on ollut ja on joitakin koruja joista pidän.

Mitä tulee siihen, että keskustelupalstoilla monesti jotkut sanoo, että puu-ja huopakorut on yleensä 50-vuotiaiden ja sitä vanhempien naisten koruja ja/tai sellaisten, jotka pukeutuu tosi värikkäästi tyyliin Gudrun Sjöden tai Maikki Harjanne tai tosi graafisesti tyyliin Vuokko Nurmesniemi tai kuuluvat niinsanottuun päiväkotitätityyliin, niin Aarikan puukorut ja ylipäätään erilaiset puukorit ja myös ne huopa sopivat minkä ikäiselle tahansa, riippuu vain minkä mallisen ja värisen korun valitsee ja se että onko se omiin mittasuhteisiin sopiva. Turha on parjata puu-ja huopakoruja, varsinkin jos ne ovat ajatonta käsityötä. Itse en parjaisi edes H&M:n tai Glitterin koruja, mutta mieluummin kuitenkin käytän niiden sijasta vaikka sitä Aarikkaa, joka kuitenkin on Suomalaista käsityötä ja designiä, vaikka ei kovin kallista.

Vierailija
9/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt, RUMIA ja aivan uskomattoman ankea muotoilu. Hinta kyllä on liian kallis. En koskaan käytä puukoruja, liian arkisia makuuni. 

Vierailija
10/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan vuotta vanha ketju. Ihmettelinkin, että vieläkö niitä joku harrastaa.

Vierailija
11/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kaula'koru' jossa on isoja puuhelmiä ei sovi oikein kellekään. Jotain kivoja korviksia Aarikalla kyllä on,

Vierailija
12/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Tavallisia puuhelmiä pistetty kaulakoruun tai korviksiin roikkumaan. JOkainen tumpelokin osaisi tehdä tuollaisia itse. Aivan ylihinnoiteltuja lisäksi. Minusta suomalaisten korumaku(kin) on outo, ne on joko näitä puupalloja tai sitten kultasepän liikkeestä ostettuja perus hopea- ja kultakoruja. Korkeintaan jotain Kalevalaa voi olla. Minä tykkään uniikeista koruista ja ostan ne aina käsityöläisiltä, joko jostain myyjäisistä tai vastaavista tai sitten tilaan etsystä. En missään tapauksessa halua, että mulla on samanlaisia koruja kuin muillakin. 

Vierailija
13/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tykännyt puukoruista. Ja joitakin Aarikan koruja mulla onkin arkikoruina. Esim. ne vähän pienemmät puuhelmet on just kivoja. Isoista puuhelmistä en tykkää mutta ne pienemmät on kivoja.

Puu on myös siitä kiva materiaali, että se ei tunnu iholla kylmälle kuten metallikorut.

Niin ja en ole lto, opettaja enkä Gudrun Sjöden-tyylinen muutenkaan. Tyylini on enemmänkin Audrey Hepburn-tyylinen.

Vierailija
14/22 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarikka voisi tulla nykyaikaan ja palkata uuden suunnittelijan. Itse suosin uunikkeja koruja, joita ei tule vastaan. Ostan ulkomailta käsintehtyjä koruja.

Vierailija
15/22 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään pelastusarmeijan   ym paikkojen kuntouttavissa työpajoissa  9e päivä. Ei siis mitään ihme valmistustaitoja vaadi. Guuglasin uteliaisuuttani.

Vierailija
16/22 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään pelastusarmeijan   ym paikkojen kuntouttavissa työpajoissa  9e päivä. Ei siis mitään ihme valmistustaitoja vaadi. Guuglasin uteliaisuuttani.

Siltä ne näyttääkin, mutta miten ihmeessä ovat sitten niin kalliita?

Vierailija
17/22 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii semmoiselle oikein boheemille rastatukka luonnonlääkintä hörhölle..

Vierailija
18/22 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihintaista kuraa.

Vierailija
19/22 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelun taso on laskenut hurjasti, joten osa on todella kuraa.

Vierailija
20/22 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti. Suomalaista arkidesigniä parhaimmillaan. Erityisesti Kaija Aarikan koruissa on sitä jotakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi