Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä omaan sänkyyn nukuttamisessa?

02.12.2005 |

Meillä on tyttö 6kk, joka on tottunut nukahtamaan aina tisulle, lukuunottamatta päiväunia vaunuissa. Sinne nukahtaa nopeasti, kun heijataan. Mutta eipä kaikista silittelyistä, taputteluista ja lauleluista huolimatta osaa rauhoittua unille omassa sängyssä. Tämä johtaa siihen, että aina yöllä havahtuessaan vaatii nukahtamiseensa tissiä. Herää tosin vain n. kaksi kertaa yössä. Mutta alan jo hieman väsyä tilanteeseen. Olen miettinyt unikoulua, mutta onnistuukohan se, jos ei osaa sänkyynsä nukahtaa?

Apua tarvitsee Laurastiina

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi tehdä se :D Meillä aloitettiin " opettaan" poikaa nukahtamaan omaan sänkyyn 4,5 kuisena.

Syötä ensin niin että varmasti ei ole nälkä ja nosta omaan sänkyyn. Meillä mies pystyy kuuntelemaan pojan höpöttelyä, kääntyilyä ja vähän protestointiakin lukemalla kirjaa vieressä meidän sängyssä.

Kun ääntely muuttuu epätoivoiseksi kitinäksi mieheni kääntää pojan kyljelleen ja laittaa tutin suuhun ja toivottaa hyvät yöt. Siihen jätkä simahtaa. Lapsi tietää ettei isä ota heti syliin hyssyttämmän ja ettei hän saa isältään tissiä!

Itse en siihen pysty (opettelen vielä!). Olen silloin toisessa huoneessa, koska muuten syöttäisin tämän tästä.

Korostan vielä että poika ei todellakaan itke missään vaiheessa (jos niin kävisi niin hyökkäisin varmasti haukkana paikalle syöttämään) vaan äheltää ja odottelee unta. Isä on tukena auttamassa nukahtamaan. Eihän kukaan meistä aikuisistakaan heti nukahda kun menee sänkyyn :D Näin meillä...

Vierailija
2/3 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pidättekö valoa päällä huoneessa? Siis jotain yövaloa tms.? Meillä neiti on kova kääntyilemään ja äheltämään, ja saattaa hetken ähellettyään löytyä sängyn jalkopäästä. Oisko makuupussista apua? Meillä ei myöskään syödä tuttia, joten sitä apua meillä ei ole, eikä vielä ymmärrä rätin tai lelun päälle. Siis tuntuu aika turhauttavalta! Vaikka tyttö ois tosi väsynyt, saattaa tissille nukahdettuaan herätä siirrettäessä ja alkaa päristelyn ja huitomisen. Mahallaan noustaan konttausasentoon tai käännytään takaisin selälleen. Puuh! Mutta kiitos edellisestä. Tosin mieheni on varmaankin vielä lyhytpinnaisempi kuin minä. Sanoi kyllä voivansa yrittää! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään äijä ihan sieltä pitkäpinnaisimmasta päästä ole, mutta näissä lapsenhoitojutuissa vetää kyllä vertoja meikäläiselle... ;)

Meillä on tavallinen lukuvalo päällä, oltiin sitten huoneessa tai ei. Pinniksen pehmusteet varjostaa niin ettei paista vauvaan. Sammutettiin kerran kun poika ähelsi unen ja valveen rajamailla, purskahti suoraan itkuun! Se on varmasti tottumuskysymys, imetätkö pimeässä? Me sammutetaan sitten kun ruvetaan itse nukkumaan.

Kyllä meilläkin poika kontillaan äheltää vaikka on 5kk ja kurkkii ja huhuilee reunojen ylitse. Annetaan vaan mennä, ei se sieltä pois kuitenkaan tule.

Tuosta edellisestä viestistäni jäi käsitys että tämä kävisi meillä helposti, ehei :D!!!! Tämä tarkoittaa sitä että koko nukahtamisprosessiin tarvitaan 1-2h. Mutta oppia ikä kaikki. Rinnalle nukahtaminen on se lyhyt kaava... Hei, jaksamisia ja toivottavasti saat muitakin vinkkejä.