Yksi FB-tuttava on ruvenut hajoilemaan ja sekoilemaan
psyykeongelmien takia, kaikesta päätellen on kiinnostunut kyseenalaisista aineista. MItä ihmettä mä teen... Mietin ihan kahden vaiheilla poistaako koko ihminen.
Kommentit (18)
Siis ei varmaan mitään erityisiä aineita liity kuvioon, mutta täysin seko tyyppi. Päivittää jotain ihme litaniaa joka päivä, kertoo yksityiskohtaisesti millainen olo on, onko hyvä päivä vai huono päivä, raivareistaa, joihin on jokin mitätön syy (tänään esim. se, että oli saanut haavan ananaspurkista käteensä). Lisäksi sairastaa jatkuvasti jotain tauteja, milloin flunssa, milloin ihottumaa, allergiaa, astmaa, verenmyrkytystä jne. Käy lääkärissä joka viikko milloin minkäkin syyn takia.
Olettaa olevansa suuri taiteilija ja mielialat heittelevät aivan laidasta laitaan.
Huolestuttavaa tässä on se, että opiskelee alaa, jossa työskennellään lasten kanssa.
joka humalassa kirjoitelee ykistyiskohtaisia suunitelmia itsemurhasta. Hän laittoi vielä perään viestiä loukkaantuneena, mutta ymmärsi kyllä kiusaantuneisuuteni, kun selitin vähän miltä päivitykset näyttävät.
Pohdiskelen vielä mitä tehdä tälle psykoottisen kuuloiselle nuorelle, mutta tällä erää tyydyin vain poistamaan päivityksen näkyvistä. ap
Ihmiset voivat pahoin ja sitten ne vain poistetaan kavereista. Problem solved.
mä olin itse joskus tuollainen, ja niin oli suurin osa kavereistakin. loppujen lopuksi itse lopetin aineet ja selvitin pääni ja silloin poistin kaikki vastaavat ihmiset kavereista skeä fbssa että oikeassa elämässä. ei siinä kauheasti muuta voi tehdä ellei ole ammattiauttaja. jos itselläsi ei ole riskiä mennä mukaan samaan niin voithan yrittää ehdottaa henkilölle avun hakemista ongelmiinsa.
... että tyyppi on kaiken mahdollisen avun piirissä, niin pitäisikö tälle tutulle mennä vielä jotain omaa apua tarjoamaan?
Sitä yrittää kerran tai kaksi auttaa tosissaan ja silminnähden epäonnistuu. Syöpäkasvain on katkaistava irti. Se on heitettävä menemään ennen kuin se sairastuttaa loputkin. Rajansa kaikella. Jotkut ihmiset haluaa vain tuhoutua. Parempi antaa niiden käydä pohjalla. Jos ihmisten parantamiseen joku ihmelause olisi, luuletko ettei sitä käytettäisi hetkessä? Piruako sitä voi tehdä ihmiselle joka ei haluakaan voida hyvin. Antaa niiden voida ihan helvetin huonosti sitten.
Sitä yrittää kerran tai kaksi auttaa tosissaan ja silminnähden epäonnistuu. Syöpäkasvain on katkaistava irti. Se on heitettävä menemään ennen kuin se sairastuttaa loputkin. Rajansa kaikella. Jotkut ihmiset haluaa vain tuhoutua. Parempi antaa niiden käydä pohjalla. Jos ihmisten parantamiseen joku ihmelause olisi, luuletko ettei sitä käytettäisi hetkessä? Piruako sitä voi tehdä ihmiselle joka ei haluakaan voida hyvin. Antaa niiden voida ihan helvetin huonosti sitten.
tappakoot vaan itsensä, vaikka sen vuoksi, ettei ketään tunnu kiinnostavan. Ettei edes sen vertaa löydy sääliä, että pitäisi kavereissaan, jos ei muuta voi tehdä.
Huh, onneks en vielä ole noin raaka ihminen.
ja onhan noi rasittavia. Ihmisten pitäisi pystyä setvimään ihan itse omat ongelmansa, eikä kinuta apua muualta, onhan noi lähinnä säälittävä, eikö niin? Paljon helpompi vaan poistaa kavereista, kun ihan oikeasti auttaa ja vielä helpompi nauraa päälle. Valitettavasti Kokoomuksen nuorisosiipi ainakin, jollei muut suomalaiset jo sitä tajua, että asioiden on vaan hoiduttava tai 16v. ex-lestis ja nykyinen pro Kokoomus Kurkela vetää tk-huollon pois, kun Sauli N. sitä ehti katumaan, ettei ongelmia hoidettu. Jos joku siinä tilassa jo, että " julkisesti" itkee hätäänsä ja tähän reagoijista, niin parasta vaan pistää ne hanat kiinni kaikin tavoin, jopa ystäviltä...
Oikeasti ihmiset, yrittäkää edes.
kaverilistalta tuollaisen henkilön. EN ole ammattiauttaja enkä puolitutun auttava olkapää facebookissa.
Face on mulle hauskaa, siellä on MUKAVA käydä ja kiva lukea mukavia päivityksiä.
En halua tietää kenenkään puolitutun henkilökohtaisista ongelmista enkä auttaa niissä. Tosielämässä mulla on paljon ystäviä joita autan, kuuntelen ja olen todella läsnä. Me emme jaa elämän varjopuolia facebookissa vaan soitamme toisillemme tai näämme kasvotusten.
Listallani on parikymmentä puolituttua, esim. lapsuuden lavereita, vanhoja luokkakavereita, vanhoja harrastekavereita jne.
Siitäkin listalta läytyy alkoholisti ja pari muuten vaan kummallista taiteilijaa... en jaksa heidän mielenliikkeitä kommentoida, kerran se alkkis otti yhteyttä ja tilitti koko illan chatissa miten kurjaa hänen elämä oli. En oikein jaksanut kun olimme ala-asteella 30 vuotta sitten samalla luokalla eikä kertaakaan sen jälkeen olla törmätty.
En tunne olevani millään lailla velvollinen olemaan olkapää tällaisille ihmisille.
"Problem solved"
Ongelmanratkaisu ei tosiaan ole minun käsissäni enää sen jälkeen, kun olen kysynyt yksityisviesteissä mistä on kyse ja sama toistuu seuraavan kännin kohdalla. Tiedän, että näillä henkilöillä on hoitokontaktit, koska sekin on tullut ilmi päivityksissä.
En todellakaan pysty auttamaan melko tuntemattomia ihmisiä Facebook-vastaanotolla esim. satojen kilometrien päästä. Politiikan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Pystyisittekö te??
minäkään oikein jaksa, hupiareena se vaan. En koe olevani velvoitettu auttamaan, oli tilanne mikä hyvänsä. Kiitos, kun kaikki niin helppoa näin virtuaalimaailmassa! Tosi helppoa omaksua mielipiteet, joita toivoisi sen oman penskankin soveltavan tässä kaikessa virtuaalitodellisuudessa ja vastata sitten siinä toisessa ja todemmassa joillain muulla. Ihan fantasista ja fanfaarit täältä! Ihmisten kun pitää saada valita kaikessa ja sehän jo näkyy, mikä asioiden tila vaikka vain vauva-palstan kautta ja asiat sitten vain "hoituu" yhä... Kunhan se mallinmukainen tyytyy lukemaan taivaasta kohtalonsa iltalehdestä?
jos henkilo kovin rajuja kirjoittaa ja myohemmin jotain vaikka sattuu (esim. kannisekoilua hoitaessaan lapsia tms.)
Jotkut tarvitsevat teiltä apua facessa ja te vaan kylmästi näppäätte ne pois tieltä, kun ne ei ole enää ollenkaan hauskoja.
Miten kehtaatte olla noin itsekkäitä.
apu vaan pois.Sitä mieltä olen, itse kun en saanut, niin muutkin kärsiköön! Ja viranomaistaho myöskin, kun verorahoja vievät vittu mun fyffeistä taas taasen ihan täältä Espoostakin, ihan kuten sosiaaliloiset, kaikki vaan ihan kybällä kannattamaan tosi kovia arvoja kaikkialla, niin ihan Stockan joulu kutee jokaiselle saletisti, vaikka vain Schubak rules ja kaiken muun, kuin omien mielihalujen mukaan kassan mukaan saa mennä! Terkuin vain toinen samanlainen, jolle arvot käy ja tausta huonompi. Salettiin rulaa Saulillakin noi mömmöt ja rahaa tippuu ja laukkuihin meiän mimmeilläkin varaa... Vai kuten iltalehti uutisoi taannoin, että jtkn, epäinhimillistä Kotkan asianajajan tapossa lienyt... Turvajärjestelyille så håppas budjetti teilläkin, kun tosi huonosti alkaa mennä.
ai kuten iltalehti uutisoi taannoin, että jtkn, epäinhimillistä Kotkan asianajajan tapossa lienyt... Turvajärjestelyille så håppas budjetti teilläkin, kun tosi huonosti alkaa mennä.
Mennyt vuodessa todella alas ja nyt tekee kännissä tosi hirveitä päivityksiä. Entinen kunnollinen perheenisä petti ja jätettiin, sekosi ihan täysin.
En pysty auttamaan ja mietin, miksi pidän edes Facebook-kaveruutta yllä. Ahdistaa ne päivitykset.