Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kehittää 12v pojan isäsuhdetta?

Vierailija
18.11.2012 |

Isä petti lupaukset tapaamisista jo vauvana, en halua että lapsi pettyy.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on voinut olla todellinen kusipää puolisona ja pettää sinua mennen tullen. Se ei automaattisesti tarkoita että hän olisi isänä kusipää.

Sinun tehtäväsi on mahdollistaa etän ja lapsen tapaamiset. Lapsi asuu kanssasi joten sinulla on valta ja vastuu. Tapaamiset eivät onnistu jos sinä et anna niihin lupaa, siis lapselle ihan konkreettisesti lupaa että hänellä on oikeus tavata isäänsä tai jopa pitää tapaamisista ja isästään. Lapsi on hyvinkin herkkä sinun tunteillesi jos teet nähtäväksi negatiiviset tunteesi exään ja tapaamisiin lapsi voi haluta miellyttäää sinua kieltäytymällä tapaamisista.

Jos lapsen ja isän suhteet ovat katkenneet ja vasta nyt yritetään lapsi-isä-suhdetta niin anna heille molemmille tilaa ja aikaa. On luonnollista että huolehdit, mutta liian tiukan kotrollin ja valvomisen seurauksena lapsi keskittyy helposti sinun tunteistasi huolehtimiseen enemmän kuin isän tapaamiseen.

Jos valvotut tapaamiset ovat tarpeellisia niin valvojan pitäisi ehdottomasti olla joku muu kuin sinä. Isän vanhemmat tai sisarukset? tai ihan kunnalta ostettu valvoja.

Vierailija
2/6 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit vaan yrittää tukea lasta, tapahtui mitä tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaa, minun vai isän? Pitääkö minun edes ottaa yhteyttä? Toki annan lapsen ottaa yhteyttä jos haluaa. AP

Vierailija
4/6 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaa, minun vai isän? Pitääkö minun edes ottaa yhteyttä? Toki annan lapsen ottaa yhteyttä jos haluaa. AP

Vierailija
5/6 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tajuu, ei sille mitään voi. Todennäköisesti olet jo tehnyt voitavasi.

Vierailija
6/6 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko olla ettei osaa edes kaivata kun isästä ei mitään muistoa? -ap-