imetysliiveistä....
onko kaikilla imetysliivit jo valmiiksi hankittuna, siis jo ennen synnytystä? millaiset olis parhaat ja jos koko muuttuukin paljon synnytyksen jälkeen niin miten voi tietää minkä kokoiset pitäis ostaa? täällä lindex ainoa paikka jossa myydään ja valikoima ei oikei miellytä silmää...
entäs edestä avattavat rintsikat, käykö ne yhtä hyvin samaan tarkoitukseen?
Kommentit (9)
...kaiken edelle meni käytännöllisyys. Imetysliivit siis ovat puuvillaiset á la H&M, jotka voi pestä 60 asteessa yhdessä lastenvaatteiden kanssa. Ei huvita ruveta käsin pyykkäämään varsinkin kun ritsikat joutuu vaihtamaan joka päivä. Nytkin vain kahdet, vaikka pitäisi olla kolmet.
joka on kuin verkkomainen toppi, jonka saa vedettyä ylös aina sen rinnan kohdalta josta imettää ja koko ei ole kupin suhteen niin tarkka (venyvät). Vielä ei ole käyttökokemusta, mutta nuo otan mukaan sairaalaan ja ostan parempia sitten vasta myöhemmin kun oikea koko selviää. En uskalla ostaa hyviä kalliista liivejä jos eivät sitten sovikaan ja H&M:n liivit eivät sopineet mulle ollenkaan kun niitä testasin, ei mitään tukea mun D-kupin rinnoille :o(
Sillon oli inhottava olla sairaalassa ilman rintsikoita. Nyt imetysliivit kuuluu sairaalakassin vakiovarustukseen. Kaipasin rinnoille tukea varsinkin siinä vaiheessa kun maito nousi rintoihin. Ilman imetysliivejä tunsin oloni tosi lehmäksi.
Että ei kun edullisille liiviostoksille. kannattaa muuten myös miettiä sitä, haluaako kaarituelliset vai millaset. Haluaako niitä käyttää myös yöllä, jolloin tuet painaa? Mulla on ainakin halat toppimalliset yöksi, sitten lisäksi kahdet hienommat mustat pitsiset (ostettu myöhemmin,niissä tunnen oloni vähemmän mammaksi).
Otin kokoa isommat, kun viimeksikin tarvitsin niin. Olivat todella hyvän tuntuiset ja uskon niiden käyvän alussa kun rinnat on ku ilmapallot ja myöhemmin ku mait tasaantuu. nimi oli joku drop cup ja hinta about 25e.
Kaarituellisia ei välttämättä kärsi käyttää aluksi, kun rinnat pinkeenä.
Tuttavilla ollut käytössä ja on kuulemma olleet tosi hyvät. Venyvät ja kutistuvat rintojen mukaan. Tukevat ainakin ovat, kun nyt kokeilin ja venyvät niin, että mahtuvat vaikka rinnat kasvaisivat kolmekin kuppikokoa. Käykäähän tutustumassa sivuilla!
Itse ostin imetysliivit henkalta jo ennen vauvan syntymää. Olivat halvat ja nätit, mutta käytössä osoittautuivat huonoiksi. Kuppikoko kasvoi sairaalassa tokana yönä b:stä d:ksi =) Henkan liivit eivät tukeneet tarpeeksi " uusia rintoja" ja sain hirvittävät selkäsäryt.
Tänään kävin ostamassa stockalta laadukkaat anita-imetysliivit ja ah mikä fiilis. Tukevat taivaallisesti! Suosittelen kyseisiä liivejä kaikille imettäjille, ovat hintansa arvoiset!
Alkupäiviksi kannattaa ostaa halvat liivit esim. yhtä kuppikokoa suuremmat kuin normaalisti ja käydä sitten myöhemmin hankkimassa ne arvokkaammat, silloin kun on jo kuppikoko tiedossa.
Noema ja Onni 9 vrk
stockalta kyselin myyjiltä apuja ja kehottivat ostamaan n. pari viikkoa ennen laskettua aikaa.. ja silloinkin ostaa sen verran isommat, että mahtuu käsi kuppiin..
eri asia sitten, että ehtiikö tuossa vaiheessa enää edes ostoksille, ite ostinkin ihan äskettäin, eli n. kk ennen laskettua aikaa..
niin, ja triumphin liivit vaikutti ainakin minusta tosi tukevilta, varsinkin kun itse tarvin toosi ison kuppikoon (ennen raskautta koko E), eikä hintakaan päätä huimannu.. jotain kolmenkympin hujakoilla..
jää sitten kyllä nähtäväksi, miten kävi kokoasian ym..
nano 36+2
ite käytän ihan tavallisia liivejä. Lasken vain " kuppiosan" rinnan alle.
Tosiaan kun imetysliivit on aika ankeen näkösiä ja semmosia lerppuja nii en henk. koht. oo niihin ihastunu.
Eli ite hankin yhet liivit ennen ekan lapsen syntymää... ettei tartte sit heti sen pienen nyytin kans ähistä sovituskopissa liivejä sovittamassa. Otin muistaakseni yhtä kuppikokoa isommat ja hinnaltaan huokeat, jos sitten eivät ois mahtunukkaan. Sit ku vauva oli jo syntyny kävin ostamassa parit paremmat liivit (kun kuppikokokin oli selvinnyt). Joillakin se koko pysyy samana, joillakin saattaa kasvaa useammankin koon verran. Mulla pysy melkeen samana... vanhat liivit meni jotenkuten päälle. Ostin kuites yhtä kokoo isompia liivejä... olivat mukavampia päällä :) Nyt kolmannen lapsen kohdalla käytän niitä edelleen.
Että koosta on siis aika vaikea sanoa. Ja se on ihan totta, että tosi hankala on löytää kivannäkösiä (ja vielä suht edullisia) imetysliivejä. Kai sitä aatellaan, että äiti on sit vaan äiti ja on syntistä pitää hyvännäkösiä liivejä, jos imettää ;)
Sit vielä noista edestä avattavista... ei ne oikeen imetysliiveistä käy... mun mielestä ainakaan (tiiän et jotku on käyttäny). Ku se toinenkin rinta pukkaa aina tuleen esille niissä edessä avattavissa malleissa... sit sitä maitoa valuu siitä toisesta rinnasta joka puolelle, kun ei se liivinsuojus pysy paikoillaan (kun monesti sitä maitoa siis valuu toisesta rinnasta samalla ku lapsi imee toista). Ja muuten niissä oikeissa imetysliiveissäkin on tosi isoja eroja... mulla on parit ihan surkeat, joista rinnat tuppaa pullistuun ulos (vaikka koko onkin oikea) ja varsinkin maatessa ja imettäessä kyljellään se päälimmäinen rinta valuu ulos kupista... sit taas mul on parit sellaset tosi hyvät liivit, jotka pysyy päällä vaikka päällään seisois.
Mutta onnea liiviostoksille :)