Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1,5-vuotias ei vielä kävele muuta kuin tukea vasten.

Vierailija
17.11.2012 |

Mitähän tuumaavat lääkärineuvolassa? Kellään kokemusta?

Meillä lapsi on muutenkin ollut pienikokoinen ja lähtenyt hitaasti liikkeelle. Ei ryöminyt koskaan, konttaamaan alkoi vasta 10kk iässä. Nyt kävelee polvillaan ja konttaa, sekä kävelee tuen kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että laittavat teidät fysioterapiaan, tai sitten ei sitäkään.

Konttaaminen on aivojen kehityksen ja puheen kannalta tärkeää, joten hyvä että konttaa!

Vierailija
2/6 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan varovaisempi tapaus ehkä..

Meillä esikoinen lähti kävelemään 1v 4kk iässä vasta ja pikkusiskonsa jo 8kuisena.. Voin sanoa että ole kiitollinen! Koko ajan saa katsoa perään, kun painoa on päässä vielä enemmän, järkeä vähemmän.. Heiluu menemään ja välillä kolisee. Konttauskypärän saa avattua sekunneissa.

Sitten kun se kävelyn hetki hänellä koittaa, niin se on varmasti varmempaa kuin nuoremmilla. Tietty voit soittaa neuvolaan jos huolestuttaa, mutta minusta tuo on vielä ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen oppinut kävelemään tuon ikäisenä. Ainoa vain että olen aina ollut kömpelö, epäliikunnallinen ja pullero. Mutta olen ollut vastapainoksi lukuihminen.

Vierailija
4/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään epätavallista

Vierailija
5/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jos ei 1v9kk mennessä kävele, lähete neurologille (verikokeita yms). Sitten suljetaan lihassairauksia ja muita vastaavia pois.

Meillä 1v4kk ei kävele ja pyysin aikaistettua lääkärineuvolaa.

Vierailija
6/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saatte lähetteen fysioterapeutille, joka tarkistaa, ettei kävelemättömyys johdu mistään lihaskireydestä tms. Saatte varmaan myös jumppaohjeita.

Mutta lapsi kävelee sitten kun on siihen valmis. :)

Tyttäreni otti ekat askeleet ilman tukea 1v5kk ikäisenä ja 1,5-vuotiaana lähti varovasti kävelemään. Ei sitten tainnut kaatua kertaakaan. :) Nyt 4,5-vuotias, reipas, aktiviinen tanssia harrastava pieni ihminen.