Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistuuko itsetehdyt pinaattiletut miltään?

Vierailija
17.11.2012 |

Jos maistuu niin miltä? Onko vaikea tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pinaattia on paljon niin letut maistuvat pinaatilta. Jos vähän, niin letut maistuvat tavallisilta letuilta.

Maukkaampia joka tapauksessa ovat kuin kaupan lätyt.

Vierailija
2/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vain pinaattia sekaan. Ja tokihan jauhoja voi vaihtaa johonkin muuhun kuin vehnäjauhoihin ainakin osaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ryöpättyä tuoretta, ja vähän muskottia. Ei yhtään vaikeaa:)

Vierailija
4/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä perus pinaattiletuista yhtään, minusta mautonta ja tylsää kasvisruokaa, mutta teen useinkin sellaisia joihin tulee taikinaan myös persiljaa ja täytteeksi chilillä ja tuoreella korianterilla maustettua kidneypapu-riisi-maissi-tomaatti-sipulipaistosta. Sellaisesta kyllä tykkään.

Usein vielä laitan täytetyt rullatut letut pestolla päällystettynä hetkeksi uuniin.

Vierailija
5/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tavallisiin lettuihin. Voi myös maustaa vaikkapa valkopippurilla ja muskottipähkinällä tms. Ovat aivan eri ruokaa kuin kaupan pinaattiletut ja tosi paljon parempia :)!

Pinaattipannaria kannattaa myös kokeilla (siinäkin vain lisäät sulatetun pakastepinaattisosepaketillisen tavalliseen taikinaan - vähän vähennät nesteen määrää- ja laitat vähän enemmän suolaa ja vähemmän sokeria); maistuu vaikka juhlien suolaisena tarjottavana.

Vierailija
6/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset suostu syömään kauan lettuja, vaan haluaa aina itsetehtyjä.

Puoleen litraan maitoa laitan yhden pussillisen pakastepinaattia. Puolet jauhoista korvaan sämpyläjauhoilla. Ja tietty munia ja suolaa, sekä öljyä.

Vierailija
7/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos litran taikina, miten paljon pinaattia, eli ei riitä "pussi" kooksi, vaan g tai kg määrä, kiitos.

Vierailija
8/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kaupan pinaattilettuja. Teen aina itse, ja lapset tykkäävät. Vanhin söisi myös kaupan lettuja, mutta pitää toki enemmän itsetehdyistä.

Mieskin alkoi syömään pinaattilettuja, kun ryhdyin tekemään ne itse. Ja meillä vielä se erikoisuus, että kaikki syö erikoisruokavaliolettuja. Eli siis maidotonta ja munatonta. Farinan valmistaikinajauhoon useimmiten teen, ja lisään yhteen annokseen yhden pussin sulatettua pinaattia ja rasvaa.

Olen tehnyt myös tavallisia maito-vehnäjauhopinaattilettuja, mutta nää "erikoiset" maistuu kaikkien mielestä paremmalta.

Vierailija
9/23 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkotteko te ne sulatetut pinaatit jotenkin? Jos litran taikina, miten paljon pinaattia, eli ei riitä "pussi" kooksi, vaan g tai kg määrä, kiitos.

niin sehän on jo hienonnettua, ei tarvi pilkkoa. Mä laitan usein vain desin verran pinaattia taikinaan jossa on 4-5 dl nestettä, mutta laitan lisäksi 1/2 dl persiljaa. Jos ei käytä persiljaa niin kannattaa laittaa pari desiä ainakin pinaattia.

Vierailija
10/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen tekemään niitä nyt. Paistanko ihan tavallisesti lettupannusa voissa? Ap

Vierailija
11/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistan pinaattiletut usein ihan tavallisella isolla pannulla. Tulee nopeammin. Minulla on myös munakaspannu, sillä saa välikokoa.

Joku sanoi, että vähemmän sokeria kuin lettutaikinaan. Minä en laita lettutaikinaankaan sokeri ollenkaan, ei kai nyt kukaan pinaattilettuihin sokeria laita??

Vierailija
12/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuta Suomessa, siksi noi mitatkin on kiva saada muuna kuin "pussi" mittoina.

Meillä ei ole noita lettuja eineksinä, joten ainoa konsti niitä saada on tehdäitse.... kiitos ohjeista. Siis pilkottava on....

Pilkotteko te ne sulatetut pinaatit jotenkin? Jos litran taikina, miten paljon pinaattia, eli ei riitä "pussi" kooksi, vaan g tai kg määrä, kiitos.

Jos pakastepinaattia käyttää niin sehän on jo hienonnettua, ei tarvi pilkkoa. Mä laitan usein vain desin verran pinaattia taikinaan jossa on 4-5 dl nestettä, mutta laitan lisäksi 1/2 dl persiljaa. Jos ei käytä persiljaa niin kannattaa laittaa pari desiä ainakin pinaattia.

Vierailija
13/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Ap

Vierailija
14/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pinaatit oli pakastettua tuorepinaattia tms sellaisia lehtiä joten sulatin ne ja survoin sauvasekoittimella sileäksi! Laitoin ison kourallisen pinaattia. Ap

Vierailija
15/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensi kerralla porkkanalettuja (taikinaan raastettua porkkanaa, ehkä 3 dl/5 dl nestettä, tarvittaessa lisää raastetta, en itse mittaa), ne meillä ovat vielä suuremmassa suosiossa!

Vierailija
16/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuossa yksi päivä, kun pitkään aikaan ei ole ollut pinaattia ruoassa :) Poika veteli hulluna pinaattilettuja ja italian salaattia, maha oikein pömpöttäen :) 2,5 v poika siis kyseessä. Kehui kun on hyvää :)

Kyllä maistui paremmalta kuin kaupan letut ja meni paremmin pojallekin :)

Vierailija
17/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niitä ensi kerralla!!! :) miksen mä keksi koskaan tuollaisia ideoita :) no onneksi on av ja kivat äiti-ihmiset j1otka jakaa vinkkejä! Kiitos!

Ap

Vierailija
18/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikina muuten sama paitsi neste siis verta. Sitä saa kauppojen pakastealtaasta.

Lapset tykkää meillä ihan hulluna.

Vierailija
19/23 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpa itsekin idean huomisen iltaruoaksi, en ollut muistanutkaan pinaattilettuja kun mekin asutaan ulkomailla.

Vierailija
20/23 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikina muuten sama paitsi neste siis verta. Sitä saa kauppojen pakastealtaasta.

Lapset tykkää meillä ihan hulluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän