Suuttuisitko jos lapsen kummi toisi lapselle
kirpparilta tai muualta käytettynä ostettuja leluja lahjaksi? Olisivat kuitenkin hyvä kuntoisia.
Kommentit (15)
Ihan samaa tasoa, kuin minä antaisin yhden lapseni leluista synttärilahjaksi jollekulle. Siis sanoisin lapselleni, että ota joku lelusi, johon olet kyllästynyt ja vie se kaverisynttäreille lahjaksi.
Tykkäisin myös, jos kummi toisi hyväkuntoisia kirppikseltä ostettuja vaatteita. Jos ovat kauniisti laitettuja, nätisti pakattuja ja ajatuksella etsittyjä ja valittuja, lämmittäisivät mieltä varmasti.
eikö se ole pääasia että lapsi ilahtuu. oli lahja sitten käytetty tai ei. Välittääkö lapsi siitä itse? Huomaako edes.
arvostan ihmisiä jotka kierrättää.
ap
Kannatan kierrätystä!
Yhdelle omalle kummilapselle olen joskus ostellut kirppareilta lahjoja. Heidän perheensä on ainakin sanonut arvostavansa enemmän kierrätyslahjaa kuin uutta. Kierrättävät kyllä itsekin.
toisen mielen voi pahoittaa, jos ostaa jotain selkeästi nuhruista ja pakkaa vähän kummallisesti kuin käytetyn jolloin lahjan antaja antaa ymmärtää ettei halunnut panostaa lahjaan. Mutta tästähän ei ollut kyse.
Minä olen ollut valtavan ilahtunut saadessani lahjaksi kirppikseltä ostettuja kirjoja tai vaikkapa maljakoita. En ymmärrä, miten olisin voinut loukkaantua siitä, että minun lahjani eteen oltiin nähty vaivaa?
Mutta jos joku haluaa jotain tavaraa antaa, niin ehdottomasti käytettyä, kiitos!
niin hyvä kuntoinen ettei edes aikuinen huomaa, että se on käytetty niin ok. Mutta olishan se noloa näytellä että sai lahjaksi vanhan, nuhjuisen lelun.
Samalla rahalla saisi vaikka värityskirjan lapselle, josta mun tytöt ilahtuisi enemmän kuin lelusta ylipäänsä.
Ei käytettyä saa antaa lahjaksi.
Suuttuisin myös, jos antaisi lahjaksi vuohen Afrikkaan. Tehkööt omilla rahoillaan hyväntekeväisyyttä, ei mun lapsen lahjarahoilla.
kirpparilta tai muualta käytettynä ostettuja leluja lahjaksi? Olisivat kuitenkin hyvä kuntoisia.
todella enemmän kuin esim. rahattomuus, vähävaraisuus, kierrättämisen arvostaminen tms tms.
mutta itse sain joskus peruskouluaikoina kaveriltani useamman kerran käytettyjä tavaroita lahjaksi. Nämä lahjat eivät edes olleet mitenkään sellaisia, joista olisi voinut olettaa minun pitävän, vaan aika lailla satunnaisia tavaroita. Muistan vieläkin sen kiusaantumisen ja myötähäpeän, mikä niiden pakettien avaamisesta seurasi. En vieläkään tiedä, miksi sain tällaisia lahjoja kaveriltani, en todellakaan kehdannut kysyä. Tyhmintä oli ehkä se, että kaverilla oli tapana antaa useampi lahja samassa paketissa, eli esim. karkkia, jotain pientä tiimarikrääsää yms. ja sitten joku käytetty hirvitys. En tajua, mikseivät ne normaalit lahjat riittäneet, miksi pitä tunkea mukaan joku oma vanha tavara mukaan???
Ja itseasiassa lapseni saikin kummiltaan vauvalahjaksi aivan ihania retrovaatteita, froteisia, ruskeaa, oranssia, keltaista, sekä vanhoista värikkäistä 70-luvun verhoista oli ommellut minulle ihanan imetystyynyn. Nyt myöhemmin lapsi on saanut kummilta paljon duploja käytettyinä (ei paljon muulla edes leiki) ne on oikein hyväkuntoisia ja samalla rahalla saa paljon enemmän. Olen vaan pessyt ne ennen käyttöä. Mutta en uskaltaisi antaa käytettyä lahjaa jos en olisi varma että lahjan saaja kierrättä itsekin. Tykkään kierrättää mutta en vaadi sitä muilta.
outoa olisi, jos synttärinä, nimpparina tai jouluna toisi jotain käytettyä.
Ja pitää olla puhtaita ja ehjiä! Esim. antaisi jonkun lahjan paketissa ja sitten antaisi muovikassissa, että tässä on, jos kiinnostaa.
Ei käytettyä saa antaa lahjaksi.
Suuttuisin myös, jos antaisi lahjaksi vuohen Afrikkaan. Tehkööt omilla rahoillaan hyväntekeväisyyttä, ei mun lapsen lahjarahoilla.