Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion hylätä ystäväni

Vierailija
16.11.2012 |

Joudun valitettavasti katkaisemaan välit erääseen ystävääni. Välilllä tuntuu, että nipotan vain turhista ja asiat varmasti lutviutuvat ennen pitkää. Mutta sitten taas jotain ”vain tapahtuu”. Ikinä tämä ystävä ei ole sanonut suoraan, kuten asia oikeasti on. Eli: ”Päätin tehdä näin, ja sitten siitä seurasi, että...”. Typerillä päätöksillään hän on melkein aiheuttanut minullekin vaaratilanteita. Onneksi kuitenkin tunnen tämän henkilön niin hyvin, että osaan ennakoida hänen päätöksiänsä, ja käsken häntä hoitamaan asiat eri tavalla kuin mitä hän itse tekisi.

Olemme tulleet tilanteeseen, jossa koen ettemme enää ole ystävyyssuhteessa, vaan äiti-lapsi-suhteessa. Hän saa olla vastuusta vapaa lapsonen, joka ihmettelee ja kummastelee maailmaa ympärillään, ja minä taas joudun jatkuvasti pohtimaan ja ennakoimaan mitä seuraavaksi tapahtuu, ja ohjaamaan hänen käytöstään. Hän tuskin itse edes tajuaa että kyse on ohjaamisesta. Että tavallaan muuten vaan tulen sanoneeksi jostain asiasta jotakin, joka saa hänet itse keksimään että teenkin noin.

Tämä ystäväni kyllä huomaa jos olen häneen ärtynyt, mutta hän ei vain ymmärrä miksi. Kun hän huomaa minun ärtyneen, hän muuttaa käytöstään mielisteleväksi. Tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että ajattelen hänestä niin julmasti, ja aion hänet nyt hylätä. Mutta minulla on, hitto soikoon, oikeus vaihtaa seurani oikeasti aikuisiin ihmisiin. Haluan sellaisia ystäviä, joiden seurassa voin rentoutua, eikä minun tarvitse koko ajan olla vastuussa kaikesta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko valaista esimerkillä?

Vierailija
2/3 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni seurusteli erään miehen kanssa. Hän höpötteli minulle, että toisinaanhan nuo ehkäisytkin vain unohtuu, kai ymmärrät hihhihhih. No en ymmärtänyt, vaan selitin hänelle että ehkäisyt pitää muistaa. Muutenhan tuloksena voi olla vaikka ei toivottu vahinkolapsi. Selitin myös että vahinkolapsi ei tarkoita automaattista naimisiinmenoa (toisin kuin tämä ystävä ehkä unelmissaan oli haaveillut). Hän tuskin oli miettinyt millaista elämä olisi yksinhuoltajana, kunhan oli keksaissut että vauvathan on kivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset vaan oppii kaikki asiat kantapään kautta. Vaikka oletkin toiminut "äitinä" ystävällesi niin huolenpitosi myös mahdollistaa tuon vastuuttomuuden.. en oikein ymmärrä miksi välit pitää katkaista, etkö voi vaan ottaa etäisyyttä tai lakata vahtimasta ystävääsi? Se vastuu on sulla vaan jos päätät sen ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän