Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ikä on teidän mielestä vielä normaali ikä saada vauva

Vierailija
16.11.2012 |

Ettet heti ajattele , että vielä noin vanhana. Vanhanakin voi tehdä jos saa, mutta kysymys siis edellä..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että kun lapsia siunaantuu ilmeisen helposti, niin miksi ihmeessä on venytetty noin vanhalle iälle se kuopus.

Sen sijaan jos esikoinen tulee 40+ iässä, niin ajattelen heti, että

a) oikea puoliso on löytynyt myöhään

b) raskautumisessa on ollut ongelmia

ja iloitsen tuplasti näiden puolesta!

Minua mietityttää tuo "ilman hormonihoitoja"-tuomio. En ole mikään expertti asiassa, mutta itse siis saanut kaksi lastani hormonihoidoilla. Syynä selittämätön lapsettomuus. Ikä lähenee 40, ja jos vielä kuopuksen haluaisin, niin hoidoillahan se pitäisi tehdä niin kuin kaksi aiempaankin.Olisiko se minulta kielletty, koska en voi saada lapsia luomusti ja olen nyt yllättäen liian vanha? Tämän lisäksi ainakaan ne hormonihoidot, joita itse käytän, eivät käy vaihdevuotisille naisille, koska elimistössä pitää tapahtua vielä paljon. Ystäväni keho oli alle 30-vuotiaana vaihdevuositilassa, ja häneltä nämä hoidot lopetettiin, kun ne eivät sellaiseen kehoon tehoa.

Voi olla, että 7 vuodessa on tilanne muuttunut, mutta olen ollut siinä uskossa, että kun naisella on ollut vaihdevuodet, ei hän voi tulla raskaaksi millään muulla keinoin kuin luovutetulla munasolulla eikä näitä luovutettuja noin vain anneta sellaiselle, jonka raskaana pysyminen on vaikeaa. Suomessa siis se ei ymmärtääkseni ole mahdollista. Ehkä joku tietää paremmin kuin minä?

Pointti siis, että ne 40+-vuotiaiden hormonihoidot ovat niitä samoja kuin 20+-vuotiaiden hormonihoidot, eli useimmiten tarvitaan ihan omaa hormonitoimintaa, jota vahvistetaan hormoneilla. Esim. minulla ihan luonnollisen kierron mukaan mennään.

Vierailija
2/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiluku on täynnä. Itsellä tämä onnistuu, enkä vakavastikaan harkiten enää aio herätä yöllä imettämään 30v, jolloin tarvitsee muutenkin enemmän unta kuin nuorena.

Muo eniten ihmetyttää, jos 40v on raskaana. Että viimeistään kyllä ennen 40v pitäis olla jo lapset tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenavaa tehty 25-30 veenä, vois yhden vielä tehdä 40veenä.

Vierailija
4/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ihan luonnonkeinoin on vauva tullut eikä mitään vaihdevuosien jälkeen tehtyjä keinotekoisia hormonihoitoraskauksia joita maailmalla on tehty.

Vierailija
5/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v on ihanihanihanihanihanihan viimeinen ikä kenellekään.

Vierailija
6/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihahihanihan vika ikä

Vierailija
7/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele ikinä että on liian vanha jos siis ihan luonnonkeinoin on vauva tullut eikä mitään vaihdevuosien jälkeen tehtyjä keinotekoisia hormonihoitoraskauksia joita maailmalla on tehty.

Vierailija
8/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihahihanihan vika ikä

mutta tavallaan se on 37 v... olen itse 38 ja ajattelen että olen tällä hetkellä ihan liian vanha tulemaan vielä äidiksi.

Vierailija
9/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen, joka sai 43- ja 45-vuotiaana lapset ihan luomusti (ja vahingossa) eli ihan normaaliahan tuokin.

Toisaalta tiedän parin, joka yli 10 vuoden lapsettomuushoitojen tuloksena saivat esikoisen 41-vuotiaana. Tuokin minusta normaalia ja ihanaa.

Ystäväni sai esikoisen 40-vuotislahjaksi, ja toinen on tilauksessa nyt eli mahdollisesti vähän päälle 41-vuotiaana tulee toistamiseen äidiksi. En näe siinä mitään epäluonnollista, outoa ja kamalaa.

Olen itse 38-vuotias ja kovasti tekisi mieli vielä yhtä lasta. En voisi vähempää miettiä, mitä mieltä on joku ventovieras asiasta.

Vierailija
10/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella, että äitiyteenkin olisi parasta ennen päiväys.

Vierailija
11/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ihan luonnonkeinoin on vauva tullut eikä mitään vaihdevuosien jälkeen tehtyjä keinotekoisia hormonihoitoraskauksia joita maailmalla on tehty.

Vierailija
12/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 28v ja jouduin oikein hoppuilemaan että sain tuon täytettyä. Nyt on kivaa olla suht nuori ja lapset jo isoja.

Mut jokainen tietty tekee ja toimii parhaaks katsomallaan tavalla.

Vierailija
13/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaihdevuodet määrää koska on liian vanha.

Nykyään kun on ehkäisykeinot niin jonkun mielestä 35v. on liian vanha mutta ei "luonnon mielestä"!

Vierailija
14/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun on ehkäisykeinot niin jonkun mielestä 35v. on liian vanha mutta ei "luonnon mielestä"!

liian vanha, kun silloin hedelmällisyys on laskenut jo rajusti, vammaisuuden riski on kasvanut suuresti jnejne..

Et mummojen on turha huudella mitään enää

Vierailija
15/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei 41 epänormaalia ole, ehkä harvinaista.

Vierailija
16/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä 36 vuoden iässä. Ja riippuen lähtötilanteestä voi laskunkin jälkeen olla vielä ihan reilusti hedelmällinen.

Terveiset lapsettomuushoidoista.

liian vanha, kun silloin hedelmällisyys on laskenut jo rajusti, vammaisuuden riski on kasvanut suuresti jnejne..

Et mummojen on turha huudella mitään enää

Vierailija
17/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs, kun ei raskaus ala ilman hoitoja nuorella ihmisellä? Tarkoittaako se sitä, että ikä ei oikea? Niin kauan on oikea ikä tulla raskaaksi, kun raskaus alkaa ja kestää loppuun saakka.

Vierailija
18/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun voi vielä tulla raskaaksi ilman hoitoja.

Vierailija
19/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait minäkin sanoisin, että jos vielä esim. 40+ iässä saa ilman hoitoja lapsia, niin mikäs siinä.

Toisaalta taas, ei se varmaan nyt niin kauheaa olisi vaikka hoidoillakin saisi sen jälkeen.

En osaa sanoa.

Vierailija
20/29 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 oli aika ylärajoilla minulle (fyysisesti). Nyt 47-vuotiaana en voisi kuvitellakaan jaksavani enää.