Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään ruuhkaisessa bussissa nähtyä

Vierailija
16.11.2012 |

Bussissa oli siis paljon ihmisiä ja pysäkiltä nousevat kyytiin äiti ja n. 3-vuotias poika. Samaisella pysäkillä minun vierustoverini poistui, joten vierestäni vapautui paikka.

Tämä äiti tuleekin suht. asiallisesti ja kysyy, voisiko hän istua ikkunapaikalle.

Nousen ystävällisesti päästääkseni äidin lapsineen ikkunanpuoleiselle paikalle.

MUTTA kun olen tehnyt tilaa äidille ja pojalle, äiti istuu itse ikkunapaikalle ja istuttaa poikansa käytäväpaikalle! Siis minä ainakin oletin, että hän olisi ottanut pojan syliin, jotta minäkin mahtuisin istumaan. :D

Ei siinä sitten mitään, seisoin koko loppumatkan (n. 30 min), mutta jäin miettimään, oliko tuo nyt ihan asiallista bussikäyttäytymistä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pyysi paikkaa ja sinä luovutit paikkasi. Tietenkään sitä lasta ei oteta syliin, kun ainakin täälläpäin busseissa on käytettävä turvavöitä. Lakikin kieltää lapsen sylissäpitämisen autossa.

JA kyllä kai sen nyt järkikin sanoo, että lapset päästetään istumaan ennen aikuisia.

Vierailija
2/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen viereesi ja seisonut itse sitten siinä vieressä.

Korkeintaan jos äiti olisi ollut näkyvästi raskaana, niin olisin olettanut että hänelle annetaan paikka.

Nykyään on muuten ihan tuskaista katsoa miten kaikenikäiset (lapset, nuoret ja aikuiset) saattavat ihan ilmeettöminä istua jököttää bussissa omalla paikallaan, vaikka kuinka hauraan näköinen mummo kävelykeppeineen seisoisi vieressä. Kerran olenkin eräälle teinipojalle sanonut, että voisit antaa paikkasi tuolle rouvalle (itse siis seisoin enkä voinut paikkaani siksi antaa). Onneksi ilman mutinoita nousi kiltisti, taisi vähän nolostuakin ettei ollut tajunnut antaa paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallista, mieti nyt itsekin

Vierailija
4/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pyysi paikkaa ja sinä luovutit paikkasi. Tietenkään sitä lasta ei oteta syliin, kun ainakin täälläpäin busseissa on käytettävä turvavöitä. Lakikin kieltää lapsen sylissäpitämisen autossa.

JA kyllä kai sen nyt järkikin sanoo, että lapset päästetään istumaan ennen aikuisia.

Vierailija
5/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa oli siis paljon ihmisiä ja pysäkiltä nousevat kyytiin äiti ja n. 3-vuotias poika. Samaisella pysäkillä minun vierustoverini poistui, joten vierestäni vapautui paikka.

Tämä äiti tuleekin suht. asiallisesti ja kysyy, voisiko hän istua ikkunapaikalle.

Nousen ystävällisesti päästääkseni äidin lapsineen ikkunanpuoleiselle paikalle.

MUTTA kun olen tehnyt tilaa äidille ja pojalle, äiti istuu itse ikkunapaikalle ja istuttaa poikansa käytäväpaikalle! Siis minä ainakin oletin, että hän olisi ottanut pojan syliin, jotta minäkin mahtuisin istumaan. :D

Ei siinä sitten mitään, seisoin koko loppumatkan (n. 30 min), mutta jäin miettimään, oliko tuo nyt ihan asiallista bussikäyttäytymistä.

tuonpa takia en annakaan kenellekään lasten kanssa matkustaville paikkaa. Vanhuksille ei oikein minulta paikkaa irtoa myös, kun täällä on merkattu vanhustenpaikat ja niille en istu, harvoimpa niin montaa vanhusta bussissa on, etteivät vanhukset ja invalidit niihin mahdu. Raskaanaolevat joutaa niille myös, paikan annan vain, jos löytyy lääkärintodistus raskaudesta, muutenhan kyseessä voi olla pullukka nainen.

Vierailija
6/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenmailman tekosyitä ettei voi antaa paikkaansa.

Tunnen myötähäpeää sua kohtaan.

Vierailija
7/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikimaailmassa kehtaisi olla noin törkeä. Jotain rajaa ihmisten minäminä-ajattelulle.

Vierailija
8/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on muuten ihan tuskaista katsoa miten kaikenikäiset (lapset, nuoret ja aikuiset) saattavat ihan ilmeettöminä istua jököttää bussissa omalla paikallaan, vaikka kuinka hauraan näköinen mummo kävelykeppeineen seisoisi vieressä.

Minä ainakin istun monesti bussissa syvälle omiin ajatuksiini vajonneena, enkä tosiaan välttämättä huomaa, jos paikalle tulee hauras vanhus. Se on ihan omasta vireystilasta kiinni. Työbussimatkani ovat niin pitkät, etten pysy sillä lailla valppaana koko matkaa. Oletko itse joka hetki skarppina?

Vierailija
9/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että "hei, en minä seisomaan tarjoutunut, vaan vaihtamaan tuon käytäväpaikan ikkunapaikaksi, olepa hyvä ja nouse ylös sieltä."

Minusta ko. äiti käyttäytyi törkeästi, ja koska olen hapan vanha keski-ikäinen nainen, en enää niele vaieten tuollaista.

Vierailija
10/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarallisempaa pitää lasta bussissa sylissä kuin penkilla. Ei noissa pailallisliikenteen ruuhkabusseissa mitään turvavöitä ole! Lapselle istumapaikka ok, mut äit ois voinut itse seisoa.Röyhkeydellä kyllä hyötyy...

Vierailija
11/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetää kepillä nilkkaan ruuhkabussissa jos et heti anna heille tilaa.

Vierailija
12/12 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit istunut sen lapsen syliin

Kumma että ap vain pähkäili, että oliko tuo nyt sopivaa käytöstä... no ei hitossa ollut ja olisi kannattanut jo sanoakin jo jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi