kirkasvalolamppu?
Onko jollakin? Onko auttanut syksyn väsmymykseen/saamattomuuteen?
Kommentit (7)
En kestänyt sitä kirkasta räkitystä aamuisin katsoa. Tulin siitä vihaiseksi, ja yhtenä oikein huonona aamuna hain työkalukaapista moukarin ja hajotin koko lampun. Ja tein päätöksen että antaudun vaan talviunien valtaan enkä yritäkään piristyä.
kymmenen vuotta, ja en voi kuin suositella. Mulla lamppu on koko kotonaoloajan ihan iltaa lukuunottamatta päällä, muuten väsyttää koko ajan.
Sarastuslampun hankin tänä vuonna, sitäkin suosittelen. Paljon helpompi herätä aamulla :)
vuosia ja pidän sitä päävalaistuksena loka-huhtikuussa. kyllä se helpottaa ja on ihan ehdoton. ja lisäksi tappokuntoilua näin marraskuun kunniaksi ja hieman solariumia. Ainut 100% apu on häipyä etelään ja valoon. Aina se ei ole mahdollista niin näillä pysyy hengissä.
auttaa. Mulla oli tässä marraskuun alussa sellainen olo, että haluan vain käpertyä jonnekin koloon nukkumaan. Kaivoin sitten kaapista kirkasvalon ja nyt en enää noita talviunia pohdi.:)
En osaa sitä kommentoida, kuinka paljon päivässä pitäisi olla kirkasvalon lähellä tai kuinka lähellä sitä pitäisi olla.
Minulla auttaa erityisesti unen laatuun. Puolisen tuntia päivässä riittää.
Sitä voi pitää lehden päällä aamulla kun lukee ja ottaa mukaan vaikka vessaan. Sininen valo kuulemma kertoo hypotalamukselle parhaiten, että nyt on aamu ja olis paree herätä. 15 minuuttia tätä riittää. MInulla on myös tavallienn iso kirkas valo, mutta kytän mieluummin tätä pientä sinistä.
http://yle.fi/uutiset/pimeys_ei_ylla_putkiaivoihin/6378039