YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
Legolatar: Kiitos sanoistasi. Itsekin ajattelin kyllä niin, että toivoa on niin kauan kun kuukautiset ei ala ja niistä ei kyllä ole tietoakaan, joten odotellaan.
Ja ihan tosissani toivon, että mahdollisimman moni täällä jo kauemmin yrittänyt saisi sen oman plussansa vielä ennen vuoden loppua, jotta uusi vuosi vois alkaa uuden iloisen odotuksen merkeissä. Itselläni on hyvin aikaa vielä odotella ja yrittää.
Tsemppihalit kaikille <3
Täällä ollaan ihan pyörällä päästä siitä, miten paljon eilen tuli plussia! Ja tänään jatkuu! Suuret onnittelut ihan kaikille plussaajille! Ei olisi joulukuu voinut paremmin alkaa :D
Kävi mielessä että olisikohan munkin pitänyt testata eilen, kun niitä plussia oli niin tarjolla :D Vaikka eihän mahdollinen plussa näkyisi vielä yli viikkoon...
Taas pientä galluppia, millä tavalla hoidatte (lue: pahennatte) vauvakuumetta? Mun pahe on kaiken maailman raskautta käsittelevät dokumentit ja synnärisarjat, esimerkkeinä One born every minute ja BBCn dokumentti Human body - An everyday miracle.
Kikke89
Ihanaa, täällä on hurjasti plussia! Onnea teille onnekkaille <3 !
Legolatar juo nyt kupillisen lämmintä hyvää kaakaota, kuuntelee jonkun lempikappaleen, laittaa villasukat jalkaan ja ottaa hyvän kirjan käteen ja alkaa lukemaan ja rentoutumaan! :) Kaivaudut vielä rakkaasi kainaloon niin on hyvä olla. On sitten vauvalla hyvät olot asettua asumaan hyvin levänneen äidin masuun ;)
Minä päätin, että tässä kierrossa tärppää! Sen enempää en asiaa ajattele ennen tämän vuoden viimeistä päivää kun pääsee testaamaan :) Nautin joulun ajasta ja lopetan stressaamisen. Piste. :D \o/
ONNEA ihan roppakaupalla plussanneille !!
LEGOLATAR: Täällä myöskin pitkään yritetty, vaikka vauvapuuhat ehkä juurikin pienellä paussilla Seuraava yk joka tulee olemaan on jo 9:s. Aloittaessamme valmistauduin siihen että ehkä 3-4 kk saattaa mennä. Olemme kuitenkin nuoria ja perusterveitä.. Kun puoli vuotta oli täynnä, niin pieni epätoivo on alkanut iskeä, ja jatkuu edelleen. Mukaan mahtuu myös pelon sekaisia tunteita, etttä entäs jos meille ei suodakaan sitä, mitä pitää itsestään selvyytenä ? Kuinka maailman luonnollisin asia voi tuoda mukanaan niin paljon surua murhetta sekä ehkä jopa pelkoa.
Kävin itse yk 7 gynellä, ja sain silloin pco diagnoosin. se toki vaikeuttaa raskaaksi tuloa, ja tietenkin vetää mielen matalaksi. Sinulla Legolatar taitaa olla sama tilanne, että koko yritys aikana ei plussan plussaa ? ei mitään merkkejä kiinnittymisestä ? Ei täälläkään.. pelko hiipii ja pahenee koko ajan.. Kuitenkin vielä sen verran toivekkaana, koska mitään lapsettomuus diagnoosia ei ole saatu. Mietin nytkin joka päivä miten mukava olisi olla raskaana juuri nyt kun kaksi hyvin läheistä ihmistä ovat.. toisaalta tunnen myös katkeruutta heitä kohtaan kuka tulee raskaaksi ensiyrittämällä, ei vahingossa.. Miksi lasta toivovalle sitä ei tehdä helpoksi ??
En kuitenkaan halua ajatella pelkästää negatiivisesti, vaan päivä kerrallaan. Koskaan ei myöskään tiedä mikä kuukausi on otollisin joten jokaista yritystä kohti leuka pystyssä !! Kyllä me Legolatar molemmat vielä saamme plussan.
HOPEHOPE
Onnea ihan hurjan paljon plussanneille :) me yritetään tulla perässä pian!
Täällä Legolatar Lucky number 7 kierto on tosiaan mennyt muka hieman himokkaammin kuin aiemmin. Luulen bonganneeni oviksen tänään, muuten ei uusia kuulumisia. Jotenkin toivonsa menettänyt (vaikka ei saisi olla näin lyhyellä yritysajalla :D ). Ajattelin lopettaa tässä kierrossa nuo geleet tähän oletettuun ovikseen, katotaan loppukuusta onko vaikutusta kiertoon.
Vauvakuumetta hoidan käymällä töissä, oon siitä etuoikeutettu että saan sylitellä pieniä lähes joka päivä synnärillä. :)
Olikohan Enninkeri joka ihanasti totesi että jokainen kierto on lähempänä raskaaksi tuloa, sen voimalla eteenpäin!
Adalmiina09, kp 14/25-29, yk7
Varovainen kiitos onnitteluista! ♡ Olen ollut yhtä hymyä koko päivän mutta uskon plussan todeksi vasta loppuviikosta jos kuukautisia ei tosiaan kuulu. Ihan mahdotonta tämä kun ensin jotain kovasti toivoo ja sitten ei meinaa uskoa todeksi. Toivon vaan etten testannut liian aikaisin dpo12..
Mun kikat tässä kierrossa oli ovulaatioviikolla päivittäinen punaviini ja seksi. :D Oltiin lomalla silloin. ;) Paljon rennompi ja stressittömämpi mieli ollut nyt muutenkin. Oireitakaan ei ole ollut minkäänlaisia, kirjoitin aiemmin siitäkin että johtuisiko nyt siitä kun ei kokoaikaa suurennuslasin kanssa kyttää jokaista oiretta ja "oiretta".
Ihan hirmuisesti teille kaikille tsemppiä ja uskoa ja niitä plussia!!! Tää joulukuun alku on ollut hurja, toivottavasti tilastot menee uusiksi. :) Kiitos kannustuksesta ja tuesta tähän asti! Se on ollut niin tärkeää. ♡ MiMi kiitos, sä toden totta lähetit sen plussan tänne. :D
Töpötin tuli hymy huulille, juurikin niin teen huomenna! Kiitos rentoutumisen visualisoimisesta. Nyt kun joulun aika on rennompaa ja vapaata enemmän voisi tärpille olla hyvät mahdollisuudet..jos se negatiivisesta/positiivisesta sressistä on aiemmissa kierroissa ollut kiinni. Ja sinä plussaat ehdottomasti, minä päätin sen kans!
Hopehope, kiva kun käyt täällä kommentoimassa, vaikka oletkin tauolla :) Itsestäkin tuntuu, että nyt on joutunut jollekin uudelle tasolle tämän yrityksen kanssa, kun yhtään haamuakaan ei ole testiin tullut ja yritystä on kuitenkin jo yli puoli vuotta takana. Itsekin olin niin varma että ennen tätä tärppäisi, koska olemme elinvoimaisia terveitä yksilöitä. Näin se elämä yllättää. Ja kuten olen ennenkin kirjoittanut, olen tästä yritysajasta oppinut paljon ja kokenut tämän positiivisen kautta. Jos joku sanoisi, että plussaan muutaman kuukauden päästä, en olisi yhtään huolissaan ja vielä pieni lisäodottelu sopisi mainiosti. Ihana löytää täältä muitakin samoin ajattelevia <3 kiitos vielä, Hopehope :)
Legolatar 9/32 yk7
Kiitos kaikille onnitteluista! En kuitenkaan ole vielä täältä katoamassa mihinkään...haluan nyt ihan rauhassa katsoa, että miten raskaus tällä kertaa etenee. Aika pelonsekaiset tunteet tällä hetkellä. Joulun jälkeen varhaisultra...
Joku kyseli oireista ja poppakonsteista. Mulla ei ole vielä mitään oireita. Ihan pieniä tuntemuksia rinnoissa. Esikoisenkin kohdalla oireet alkoivat paljon myöhemmin. Poppakonsteista olen kokeillut varmaan kaikki, mutta tässä kierrossa en käyttänyt mitään. Lukuunottamatta raskausvitamiinia, jota olen käyttänyt jo yrityksen alusta asti eli kohta 1,5 vuotta. Seksiäkin oli vain yhden kerran ovisviikolla, samana päivänä kun ovistesti hymyili!
Äiti11 rv 4+1 (toivottavasti tällä kertaa loppuun asti)
Adalmiina aikahan on ihan hurahtanut, kun nyt jo sulla ovis kolkuttelee ja minullakin ehkä viikon päästä! Saa nähdä saadaanko aikaiseksi Lucky number7 -aalto!! Meitähän onkin täällä muutamia ;)
Kääk! Ajattelin tulla vähän avautumaan. Mulla on huomenna se gynekologi ja mua vähän jännittää, jo nyt. Mietin, että mitäs jos mussa onkin jotain vikaa? Voinko saada koskaan lapsia? Ja jos on jotain vikaa, saako sen helposti korjattua? Voi hitsi sentään. Kaveri kyllä tänään kertoi, että lääkäri on ihana ja ymmärtäväinen, joten varmasti mielekäs lääkärireissu siitä ainakin on tulossa. Mutta pää silti solisee kaikenlaisia kysymyksiä ja mietintöjä. Ja siis todennäköisesti kaikki on ihan hyvin, mutta mulla on tapana ajatella aina pahinta vaihtoehtoa..
Lämpimät onnittelut plussanneille!!
Olisipa tämä joulukuu ollut meidänkin kuukausi! Menkat ei edelleenkään ole alkaneet ja nyt ne on jo oikeasti myöhässäkin. Tai sitten se ovis oli juurikin silloin, kun valkovuotoa tuli reilusti ja silloin se jäi hyödyntämättä.. :( Alkaa epätoivo taas hiipiä selän takaa ja meinaa ottaa vallan....
Sain onneksi vertaistukea siskolta, jolle kerroin meidän tilanteesta. Heillä oli pari vuotta sitten samankaltainen tilanne, vuoden yrittämisen jälkeen vihdoin onnistui. Nyt onkin jo sitten toinen tulossa.
Minulla olis pikkujoulut lauantaina, joten ajattelin testata uudelleen 12.12. jos menkat ei ennen sitä ilmaannu.
Toivetta täynnä kp 34/28-32 yk 15
Hopehope ja Legolatar, pystyn niin hyvin samaistumaan teidän kahden ajatuksiin liittyen yrityskertoihin ja nousevaan pelkoon/epävarmuuteen. Kaikilla meillä yritystä jo hetken aikaa takana, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että syytä ajatella lapsettomuutta. Tämä on ikään kuin epävarma välitila, jossa väkisin hiipii kaikenmoisia ajatuksia salakavalasti mieleen. Mulla aina ilmassa tietynlaista turhautumsta juurikin siitä, että miksi ei maailman luonnollisin asia onnistu, onko jossain oikeasti isompaa vikaa, kun ei minkäänlaista merkkiä mistään! Yritykseen on jotenkin myös turtunut ja useat koetut kierrot on tuoneet tietyn zen-tilan. Olen niin monta kertaa huomannut, että itsensä tutkiminen ja oireiden pohtiminen on turhaa ja kuluttavaa eli tietynlainen rauha, mutta myös malttamattomuus leimaa ainakin meidän yritystä. Jotenkin alkavat kuukautisetkaan ei enää aiheuta niin suurta surua, vaan ennemmin olankohautuksen ja uutta kiertoa kohden -reaktion. Juttelin vaivihkaa anoppini ja äitini kanssa, jotka eivät siis tiedä yrityksestä, ja he molemmat sanoivat, että vuosi meni odotellessa kaikkien raskauksien kohdalla. Se toisaalta tuo voimaa ja käsivällisyyttä. Yrityksen aikana on myös ihana ollut huomata miehen aitoja reaktiota ja sitä, että hän täysin aidosti odottaa ja yrittää mun kanssa, enkä todellakaan ole asian kanssa ns. yksin. Eilen illalla totesi itse, että noh, muutaman kuukauden päästä vuosi täynnä ja voidaan mennä tutkimuksiin. Ensimmäinen kerta, kun meillä sanottiin tämä asia ääneen ja ihana, että se tuli hänen suustaan. Jos olisi tärpännyt heti, niin ihan pian olisi laskettu aika. Mutta hei ihanat naiset ja muut, jotka vuoden rajapyykkiä pikkuhiljaa kolkuttelevat tai ovat jo ohi menneet! Mä pidän meille kaikille niin peukkuja pystyssä ja olen myös varma, että kaikkien meidän aika koittaa kyllä. <3
Orchid. Hirmuisesti tsemppiä sulle gynelle. Niin kuin itse sanoit, niin kaikki todennäköisesti juurikin niin kuin pitää olla, mutta tulethan silti heti kertoilemaan miten sulla siellä meni. Halauksen lähetän sun mukaasi tsemppaamaan!
ON: Totta tosiaan loppukiertoa porskutellaan! Ja niin kuin ylempänä kerroin, niin hyvinkin rauhallisin mielin, piina on tervetullut vasta loppuviikosta. :) Oireita ei ole ja mikä kummastuttaa, niin ei mitään. Yleensä on ollut rinnat tai nännit tässä vaiheessa kiertoa kipeät, mutta ei nyt. Että osaakin jokainen kierto olla omanlaisensa! Nyt olis dpo8 ja mullahan tuo luteaali noin 10-12 päivää, lähellä siis ollaan ja sunnuntainaha viimeistään pitäisi uuden kierron alkaa. Viikonloppu mökillä ja sinne en testejä aio roudata (tulen vielä niin katumaan tätä päätöstä) eli perjantaina varmaan jo testattava. Hölmöähän se on, mutta en millään jaksa maanantaihinkaan!
Tulipas pitkä postaus.. :D
Lefemme 21/25-27 ya 3/14 yk n.10 ja dpo8
ONNEA SUURESTI KAIKILLE PLUSSANNEILLE!! Muutamassa päivässä tullut monta uutta onnellista Äiti11, Miisu, JCK, mimi, Kia79 ja Josefiina87 <3 <3 <3
Teidän onnistuminen antaa myös meille muille toivoa että lapsen saaminen on mahdollista.
Nyt vaan paljon liimaa ja tarrasukkia matkaan :)
Ja tietenkin tervetuloa uusille Luna82 ja MoonlightMur! :)
Miehelle kertomisesta: varmaan leipoisin jonkun kakun jossa olisi iso plussa päällä! :D
Onko kaikilla Joulusuunnitelmat pitkällä? :)
).( vähän omia kuulumisia. Ensimmäisellä yrityskierroksella bongattu ovis CB ovistestillä ja peittoja heiluteltiin dp-2, dp-1 ja dp0 päivinä. Onneton nuha ja kurkkukipu on iskenyt päälle ja olo on vähintäänkin veto poissa (ottaen huomioon että ulkona on pimeää ja lunta ei näy). Vähän jänskättää seuraavat 2-3 viikkoa. Täti tulisi normaalisti siinä 26.12 aikoihin käymään, mutta tässä kuussa toiveet on ettei tulisi ja voisi aloittaa uuden vuoden ihan toisissa tunnelmissa kuin aikaisemmin ;) Saa nähdä että koska sitä uskaltaisi testata? Sitten vasta kun menkat on oikeasti myöhässä vai dp 12-14? Täytyy sanoa että kaipaus lapseen on niin suuri että toivoisi suoranaista ihmettä että kirppu tarttuisi matkaan ensimmäisellä yrityksellä (lasillinen punaviiniä?) Varmaan siirryn minäkin tuonne v. 2015 ryhmään sitten vuoden vaihteessa.
LeFemme, kauniisti kirjoitit ajatuksistasi tämän yrittämisen suhteen. Olen itse alkanut miettiä tuota sanaa yrittäminen, ja toisaalta se sisältää positiivista taistelumieltä mutta toisaalta se on alkanut kalskahtaa vähän negatiiviselta mielessäni. Tässä me mieheni kanssa vaan yritämme, hampaat irvessä, mutta tulosta ei synny! Olen oppinut kuitenkin, että elämän ei saa antaa lipua ohitse yritysaikana, vaan täytyisi yrittää nauttia myös tästä ajasta. :)
Äääääh, ei tässäkään kierrossa tainnut tulosta syntyä. Tutut menkkoja enteilevät jomottelut ja nippailut ovat ilmestyneet alavatsalle. Vähän suututtaa. Luulen, että noi nimenomaan ennakoivat menkkoja, vaan ehkä myös tärppikierrossa saattaisi esiintyä nippailua? Kovin tutulta vaan taas tuntuu. Ajattelin kuitenkin, että päättäisin ekaa kertaa palstahistoriani aikana testipäivän, hui! Eikö se niin ole, että se ei pelaa, joka pelkää? :D Mulla on oikeastaan ihan järkeväkin peruste testaamiselle hyvissä ajoin: kohonneeseen prolaktiiniin syömäni lääke täytyy lopettaa välittömästi, jos raskaustesti näyttää plussaa.
Huhuilenpa siis teitä ihanat! Olisiko joku muukin testailemassa maanantaina 15.12.? :) Mulla olisi silloin lyhyimmän kierron mukaan menkkojen alkamispäivä. Voihan olla, etten sinne saakka edes pääse mutta tähdätään siihen. Voisi fiilistellä, kun on jotain jännittävää odoteltavana :) Negatesti tai menkat tuntuvat todennäköisimmiltä mutta niihin olen jo tottunut.
Cecilja 23/28-33 yk 14
ja Orchid87: Tsemppiä gynejäynnille! Kaikki menee hyvin enkä usko, että siellä mitään vikaa paljastuu. Pikemminkin saat rentoutuneen mielenrauhan, kun kaikki näyttääkin hyvältä! :)
Legolatar, kyselit että koska aion testata, no tuskin ihan pian. Itsenäisyyspäivänä testasin jo varmuudeksi sittenkin kun oli juhlat tiedossa ja oli varauduttava ottamaan tervetuliaismalja. Ja olen sopinut kroppani kanssa että menkat tulee loppuviikosta, torstaina pitäisi alkaa. On toki mahdollista myös että tulee myöhemminkin kun tosiaan vasta yk2 pillerien jälkeen joten olen jo henkisesti varautunut että ei ole tasainen kierto. Katson varmaan vasta testejä päin ellei menkat ole ensi viikolla alkaneet. Usko plussaan ehkä 2%.
Ja mitä plussien riittämiseen tulee, näin jo yksi yö unta että jäin tänne jo ennen joulua IHAN YKSIN :D Kaikki muut plussasi mutta minä en. Oli koko sivu täynnä plussatestejä, ihan vahvoja semmoisia. Pidetään peukkuja että niin käy (ja minä plussaan heti ensi vuonna!)
Kiitos plussanneille oireiden kuvailuista :) Usein tuntuu että on yleisempää että kauheasti mitään oireita ei ole rv6 asti, joten voi itselleen iskostaa ettei oikeasti pitäisi kyttäillä kroppaa niin maanisesti niiden "oireiden" bongausten kanssa..
Kikke89, meillä täällä "hoidetaan" vauvakuumetta katsomalla esimerkiksi raskausaiheisia elokuvia (jotka saa oikeesti tämän talon miehen 'noniin-nyt-teen-meistä-vanhempia'-seksimoodiin! Niin kuin se vain hänestä olisi kiinni (meillä on siis tiedossa ennestään että miehen siittiöt valioluokkaa ainakin viime vuonna) se raskaaksi tuleminen.. Elokuvien tilanteet antaa pohjia omille ajatusleikeillemme.
Lisäksi mietitään jo nimiä. Meillä on hyvin salaisessa piilossa pieni värikäs vihko jonka koristelin kauniisti ja jonka sivuilla on nimiä joita molemmat pitävät mahdollisina niminä. Ellei lasta ikinä suoda niin ehkä otetaan lemmikki ja nimi sieltä sitten (pakko olla Suunnitelma B tuon vihon varalle jo ). Lisäksi olen tosiaan joskus ostanut pienen pienet sukat joissa hauska kuviointi ja pelkäsin että poistuu siihen mennessä kun meistä tulee vanhempia niin ostin ne piiloon. Lisäksi puhutaan usein ihan käytännönjärjestelyistä kuten ketkä kummeiksi, siitä miten pitää hankkia isompi koti ja katsottu niitä vauvansängyn paikka mielessä..puhuttu mun sairaala- ja lääkäripelosta.. Olen noin puolivuotiaan kummitäti joten joululahjoja on päässyt etsimään kaikilta vauvaosastoilta eikä malteta päästä jouluna katsomaan tuota pientä :) Mitään tarvikkeita ei uskalleta ja haluta vielä ostaa. Ainiin ja Erilaiset Äidit yms sarjoja olemme katsoneet, jopa mies!! Ihana huomata miten mies puhkuu intoa, mutta toki aina harmittaa kun tajuaa menkkojen olevan tulossa kuitenkin ja miehen joutuvat pettymään. Luulen, että meillä mies pettyy varmasti enemmän kun näyttää pettyvänsä.
Miehelle sitten joskus plussan kertomisesta, olen miettinyt että todennäköisesti mies on kotosalla silloin ja juoksen vaan vessasta kiljuen ja nauraen tikku kädessä ja soperran vauva vauva :D Mutta jos mies olisi juuri työmatkalla yms niin varmaan tekisin juuri piparin, kakun tai jonkun muun hauskan yllätyksen. Ehkä ISÄ-paita tyynyn alla? Vaikka jos inhorealisteja ollaan niin ehkä se kannattaisi säästää vasta kun vauva sylissä niin ei ole ainakaan liian aikaisin iloittu :D
Orchid87, miten meni gynellä? :) Toivottavasti sait vastauksia kaikkiin kysymyksiisi. Ja jos sait jotain hyvin vinkkejä gyneltä niin olemme täällä kaikki korvat avoimina. On kuitenkin mahdollista että moni meistä joilla yk vasta 1, 2 tai 3 ollaan täällä vielä keväälläkin joten kaikki kokemukset ja tiedon muruset ovat kyllä kuulemisen arvoisia! Tietenkin mikään pakko jakaa ei ole. (Mutta tosiaan kuten ylempänä mainitsin, pelkään lääkäreitä ja muita sairaalaihmisiä joten mieluiten kuulen lähes kaiken muiden reissuista jotka saattaa minuakin odottaa edessä päin..)
ON: On tämä naisen mieli hieno kun voi näin aivopestä itseään negatiivisuudella että kestää paremmin pettymykset. Tuntuu realistisemmalta että tulee menkat kuin että olisi tärpännyt. Vaikka ovis olisikin ollut ja vain oireeton (joka on mahdollista) ja ei olisi vaan ehtinyt huippu osua juuri ovistikuttelun aikaan päivästä (mahdollista tämäkin) tai oli hyvin myöhäinen (tämäkin mahdollista). Koska ovis saattoi olla myöhäinen niin siksikin menkat voi olla vasta tulossa kun ei ole kovin pahoja pms-oireita. Mitä nyt pari kertaa tiuskaissut miehelle jostain pinnan ollessa hetkellisesti kireänä. Ja nännit elää vähän omaa elämäänsä. Naama kukkii edelleen (teininä piti haaveilla finneistä kun muilla oli ja mulla ei, no nyt on! ja millä tahdilla niitä tuleekaan leukaan ja alaposkiin) Jotain alavatsatuntemuksia on ja odotan niiden voimistuvan huomisen aikana. Aamulämpöjä mittailin tämän kierron nyt kokeilumielessä ihan vain kainalomittarilla ja kp19 lähtien ollut lämmöt puolisen astetta koholla mutta enpä tuohon luottaisi. Melkein epäluotettavin tapa mitata lämpö tarkasti tuo kainalo.
Minea (25)kp27, yk2 .... Eli countdown menkkoihin.. 10...9...8...7...6...
Voi kun täällä oli paljon ihania uutisia, paljon paljon onnea kaikille plussanneille!! Toivottavasti itsekin tulen täältä joskus perässä. :)
Täällä tulee myös katsottua paljon kaikkia raskaus, lapsi ja perhe aiheisia ohjelmia. Mm. Erilaiset äidit ja nyt tuo erilaiset perheet, myös mies katsoo niitä. Mutta nimistä ja kummeista ja muista ei olla juurikaan puhuttu vielä, omassa päässäni olen kyllä kaikenlaista pohtinut. Nyt kyllä ajattelin keskittää ajatukset jouluun ja alotin myös pienen remppaprojektin, että en ajattelisi vauvajuttuja koko ajan, kun kierto on vielä niin alussa ja tuntuu että vuoden loppuun on ikuisuus. Olen vähän suunnitellut testaavani viimeinen päivä, kun se tuntuu aika suositulta testipäivältä. :)
Delfi kp 6/29 yk 3
Täällähän on tullut plussia kuin sieniä sateella, hurjasti onnea kaikille! Ihanaa saada tuollainen etukäteisjoululahja, toivottavasti teillä ihan joka ikisellä raskaus sujuu ongelmitta loppuun saakka <3
Cecilja, minä voisin ehkä lähteä testiseuraksi ensi maanantaille...? Ovistuntemusten perusteella odottaisin menkkoja alkavaksi lauantaina, enkä missään nimessä uskalla testata ennen kuin menkat ovat oikeasti myöhässä, joten tuo maanantai voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto.
ON: Tästä kierrosta en osaa sanoa sitten yhtään mitään, onko tärppiolo vai ei. Valkovuotoa tulee hyvä ettei litratolkulla ja alamahanippailuja on, jotka viittaisivat edellisten kiertojen perusteella menkkoihin. Mutta silti en voi olla ajattelematta että jos kuitenkin... Yritän kuitenkin olla liikaa toivomatta, koska sitten ne menkat tuntuvat taas ihan maailmanlopulta.
Dimou kp 23, yk 5, dpo 10?
TILANNE 9.12.
Mymmeli89 (25v) kp 41/32 yk4
Hattaralintu (28v) kp 42/? yk1
Trooppinen tuuli (32v) kp 39/? ya 1v9kk
Mwiihh kp 37/29-30 testi 5.12. nega
Toivetta täynnä (24v) kp 34/28-32 yk15 tai ya8/2013 testi 12.12.
KataV kp 33/? yk7
Lajori (24v) kp 30/28-37 yk 3
Tipsuli (31v) kp 28/21-36 yk3
Luna82 kp 28/28-30 yk1
Hope2015 (29v) kp 27/27-31(-48) yk?
Minea92071 (25v) kp 27/? yk2
Minja76 (38v) kp 27/31-40 yk6 (km 7/14)
Eitne (30v) kp 26/33-49 yk4
Ainoaa kp 26/22 yk1 testi 8.12.nega
Tipi87 (27v) kp 24/29 yk2
Heta 87 kp 24/28 yk10-11
Hormonihirviö (20v) kp 24/33 yk6 (kem 10/14 ja 11/14)
Cecilja (31v) kp 23/28-33 yk14 testi 15.12
Dimou (25v) kp 23/? yk5 testi 15.12
Nepala kp 22/28-30, yk4
Muskottipähkinä (25v) kp 21/~35 yk4
Mimsuli (30v) kp 21/31 yk8
Lefemme(28v) kp 21/25-28 ya 3/14
Kikke89 (25v) kp 20/30-34 yk1
Tänttärä (26v) kp 19/29-31 yk8
Mesenius (31v) kp 19/28-34 yk5 (yk2 kkm jk 9/14)
Elmonsteri kp 18/24 yk1
Jellyfish82 (32v) kp 17/26-32 yk3 (yk2 km jk 09/14)
Yennaf (28) kp 16/28 yk7
Huolestunut Ensiyrittäjä (21v) kp 16/30 yk2 (km 10/14 jk)
Pia87 (27v) kp 16/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Adalmiina09 kp 15/25-29 yk7
Toiveissani82 kp 15/28-32 yk1
Alinka (31v) kp 15/28-31 ya 7/14
Homssu87 kp 14/32 yk6
Nuppunella (33v) kp 14/27-35 yk7
Iica86 (28v) kp 13/28 yk2
Anndikke (22v) kp 13/? yk5
Jenviko (31v) kp 13/28 yk13
Enninkeri (27v) kp 12/26-33 yk18
Nera (34v) kp 12/31 yk9
Töpötin (23v) kp 11/31-34? yk3
Heinähaave15 (26v) kp 11/28-33 yk3
Legolatar (27v) kp 10/32 yk7
Orchid87 (27v) kp 9/25 yk8
Mikka (20v) kp 8/28 yk1
Melita (27v) kp 7/27-28, yk11
Sminkki (23v) kp 7/29 yk3
Elmonsteri (23v) kp 7/? yk 1
Delfi (24v) kp 6/29 yk 3
TildaDee (38v) kp 6/26 yk7
Exile (28v) kp 5/30-33 yk9
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Nelmis, Haaveilija86 (28v), Nita85 km rv10 10/14, Vaimomamma89 (25v) km rv11 10/14, Illusia86 (28v) yk2 (kierto venyy)
PLUSSANNEET:
Syyskuu: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, NaisNokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4,Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1,Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
Lokakuu: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Pirtsuliini (38v) yk1,
Marraskuu: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1, Haahulija86 yk2, Yemk (20v) yk2, Tepsuttelija yk1, Kiukkunen yk3, Xara yk4, WilmaQ (26v) yk3, Carita87 yk4, Kaziska yk5, Airi (31v) yk5
Joulukuu: Luonnonlapsi79 yk2, Miiisu (19v) yk15, Äiti11 (36v) ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14), JCK (34v) yk13, MiMi ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14,11/14), Kia79 (35v) yk5, Josefiina87 (27v) yk5, (5 plussaa vielä tarjolla ;)
PLUSSARYHMÄ: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Mitenkäs te muut yli 6kk yrittäneet jakselette? Millaisia ajatuksia ja fiiliksiä? Vertaistuki olisi tarpeen täällä..
Legolatar kp 9/32 yk7