YRITYS PÄÄLLÄ 2014 (II)
Uusi ketju kun vanha oli jo suuuuuper pitkä! Olkoon tämä ketju meille kaikille suotuisa! :)
TILANNE 14.11.
Eitne (30v) kp 38/33-49 yk3 - mitä kuuluu?
Anndikke (22v) kp 36/33 yk5? testi 13.11. nega
Muskottipähkinä (25v) kp 35/~32 yk3 testit 9.11, 11.11. ja 13.11. nega
Cecilja (31v) kp 31/28-29(33) yk13
Haaveilija86 (28v) kp 29/28 yk9
Haahulija86 kp29/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 28/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 28/31 yk5 (kem 10/14)
Miiisu (19v) kp 26/? yk15
Nepala kp 25/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 24/28, yk2
Kia79 (35v) kp 24/25-29 yk4 testi 14.11
Mesenius (31v) kp 24/29-35 yk1 (kkm jk 9/14)
Dimou (25v) kp 23/? yk4
Illusia86 (28v) kp 21/35 yk2
Lefemme (28v) kp 21/26-29 yk4
Kiukkunen kp 21/28 yk3
Legolatar (27v) kp 20/32 yk6
Tepsuttelija kp 19/32? yk1
WilmaQ (26v) kp 19/27 yk3
Xara kp 19/31-33 ja yk 4
Tepsuttelija kp 19/32?
Jellyfish82 (32v) kp 19/26-32 yk2 (yk1 km jk 09/14)
Kaziska (36v) kp 18/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 18/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 18/25-29 yk6
Exile (28v) kp 17/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 17/34? yk2
Nera (34v) kp 17/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 17/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Jenviko (31v) kp 16/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 16/? yk4
Nuppunella (33v) kp 16/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 16/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 15/30 yk1 (km jk km 10/14)
Heinähaave15 (26v) 14/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 14/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 13/26-32 yk17
Airi (31v) kp 12/27 yk5 (km jk)
Sminkki (23v) kp 11/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 10/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 10/29 yk2
TildaDee (38v) kp 9/26 yk6
Orchid87 (27v) kp 7/26 yk7
Äiti11 (36v) kp 6/29 ya 08/13 (km 05/14 ja 10/14)
Josefiina87 (27v) kp 6/28 yk 5
Lajori (24v) kp 5/28-37 yk 3
Elowena (29v) kp 4/29-30 yk4 (yk2 km jk)
Ahaaa kp 3/30 ya 11/13 (km 02/14 ja 07/14, kem 10/14)
Tipsuli (31v) kp 3/21-36 yk3
JCK (34v) kp 3/32 yk13
Hope2015 (29v) kp 2/27-31(-48) yk?
Yennaf (27) kp 2/28 yk7
Tipi87 (27v)
Elmonsteri yk1
Heta 87
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Hopehope(21v), Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v) yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Katav, Nita85 km rv10 10/14 yk1 jk km, Nelmis
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14, Tiuku89 (25v) yk5, Louise82 (31v)
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Haaveilija90 (24v), Anna Mai (27v) ya11/13, Chummy (25v) yk1, Yossuko yk10, Nokkosperhonen86 yk1,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä Kevät/kesämasut 2015, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Kommentit (1116)
Airillekin onnittelut! :)
On: Mä aloin yhtäkkiä epäilemään koko ovista :O Normaalisti oviksen jälkeen mulla on ollu munasarjan kohdilla kovat nippailut (keltarauhanen?) ja nyt ei oo ollu ku muutama jomotus alaselässä sillä puolen missä oviskivut oli. Mähän en selkeää ovis+ saanut tässä kierrossa mutta pari päivää sitten oli ne kovat oviskivut, niin oiskohan sit voinut että ovista ei kuitenkaan ollut tapahtunut. Ohhoh ja voihan masis.
MiMi
kiitos valtavasti onnitteluista, itse uskallan huokaista vasta, kun testi muuttuu selväksi plussaksi. Eli hyvin varovaisin mielin vielä <3
Hopehope: ymmärrän kyllä päätöksesi, joskus on helpompi ottaa etäisyyttä ja selvitellä asioita. Kaikkea hyvää sinulle <3 ja muista että täältä tämä palsta löytyy ja aina voi tulla takasin. Halauksia.
Kaziska: Samoin onnea sinullekin <3 niin oli pää pyörällä aamusta ja siihen hheti perään sinun ihanista uutisista, etten osannut näköjään edes onnitella :)
Elowena: paljon halauksia täältäkin päin. Tuon kokemuksen läpikäyminen vie aikaa, siitä ei pääse mihinkään. Ja negatiiviset ajatukset (samoin kuin positiiviset ja itkupotkuraivarit) on kaikki tervetulleita tälle palstalle. Iso rutistus ja voimia. <3
Airi kp 26/27, yk 5 km jk ja pienen pieni haamunen
Mulla oli pitkä teksti tänne kirjoitettuna, mutta piti äkkiä sulkea selain kun työkaveri tuli huoneeseen. Hitto! Mitähän kaikkea mä olinkaan tänne jo raapustellut...
Hopehope: anteeksi, olin varmaan lukenut viestisi mutta puuroutui muiden viestien joukkoon. Toivottavasti saatte asiat kuntoon. Kaikkea hyvää elämääsi, toivottavasti vielä palstoilla tavataan!
Legolatar: Hcg:tä alkaa kai hiljalleen muodostua kiinnittymisen jälkeen, joten ehkä pari päivää oletetun kiinnitymisen jälkeen voisi herkällä testillä jotain nähdä? Lähtötilannehan on alle 5mIU ja tuplaantumispäivä noin kaksi vuorokautta. Huomenna uusi testi? Menkat kuitenkin ON myöhässä! JOS nyt koko dpo-laskenta on mulla oikein, niin nyt dpo13 testissä oli kyllä tosi-tosi hailakka viiva.
Elowena: On kyllä täysin ymmärrettävää, että asiassa riittää prosessoitavaa. Taustailu tekee itse kullekin välillä hyvää ja Airi sanoi hienosti, että kaikki ajatukset ovat tälle palstalle tervetulleita. Halaus!
Omaa napa: vaikka kukaan ei kysellyt, niin vastaan silti. Oireita! Kuukautiskipuja oli n. dpo 9-11. Sitten laimenivat. Niiden lisäksi runsas valkovuoto, menkkafinnit, ilmavaivat ja lievä turvotus. Kuukautiskipuja lukuunottamatta kaikki mulle täysin tyypillisiä pms-oireita! Mikä on tullut vasta tänään (liekö siksi siis kuviteltua?) on suun kuivuus/jano. Eli melko oireetonta toistaiseksi.
Noista menkkakivuista löytyi ihan hyvä teksti suosikkisivustoltani "countdown to pregnancy":
"Cramps in early pregnancy are not only common but very normal. Some women feel cramping as early as implantation when the embryo attaches itself to the uterus (6-12 days after ovulation). Others may start cramping after their first positive pregnancy test as their uterus starts preparing to carry a baby for nine months. The uterus grows quickly in early pregnancy and cramping is expected. Some women report the cramps they experience in very early pregnancy are similar to the cramps the experience just prior to or during menstruation (and some may dismiss them as their impending period). Others say they are quite different from their usual PMS or menstrual cramps, or feel like mild pressure, or quick sharp pains."
ONNEA PLUSSANNEILLE!! Kyllä siinä vaan taitaa niin käydä, että pikkuhiljaa siirrytään kaikki plussanneisiin.. ;)
(o) Täällä meneillään kp2/?? ja laskujeni mukaan yk5 alkakoot! Viime kierto taas venyi yli 60 päivän, välillä ollut 30:kin, siksi siis kysymysmerkit. Saa nähdä moneenko päivään kierto tasoittuu vai jääkö tosiaan näin hermoja raastavan epäsäännölliseksi, toivottavasti ei.
Testien tekemisestä: http://www.vau.fi/raskaus/Olenko-raskaana/raskaustestit/
kaziska taidan jättää testailun myöhemmäksi jos menkat ei ala. Ei mulla ole testejäkään eikä mielenkiintoa maksaa enää yhdestäkään negasta :/ ja tosiaan minulla on ollut kierto 41 ja toinen 38 päivää silloin kun oli stressiä, joten voihan tuo olla että on vaan venynyt. Viime kierto zen-tilassa oli 32 pvä ja siksi ajattelin sen olevan sitä edelleen, kun zen tilakin on jatkunut.
Pakko oli tutkailla ystäväni kukkaistyttö88 historia plussaukseen edellisestä ketjusta. Meillä oli molemmilla kierto sen 32 päivää. Hän sai haamun kp34 ja vahvemman kp 36. Luetko kukkaistyttö palstaa? Nyt ois sun kannustuspuhe taas tarpeen :) ja raskauskertomus! Miten sulla menee? :)
pahoittelut menkoista Anndikke. jospa kiertosi tasoittuu. Tiedän miten raastavaa se on kun heittelyväli voi ollla vaikka mitä. Tsemppii sis!
Kiitos Legolatar! On tää sen verran vuoristorataa tää matka, että saa nähdä miten ihailtava mun asenne on huomenna :D Tsemppiä sullekin ja toivottavasti tilanteesi selkeytyisi pian joko plussaksi tai menkoiksi :) mieluummin tietysti plussaksi!
Ai niin! Yritän nyt keskittyä vähän muihin asioihin kuin vain omaan kroppaan, joten laitettiin tänään postiin miehen kanssa hakemus tukiperheeksi! Pelastakaa lapset -järjestön kautta saa helposti netistä tilattua infopaketin ja hakemuslomakkeen, jos tuntee, että voisi ottaa kerran kuussa (vuodeksi kerrallaan pitää sitoutua) luokseen viikonlopuksi lapsen/lapsia, jotka tarvitsee paussia perhetilanteestaan tai jonka/joiden vanhemmat tarvii paussia jaksaakseen taas arkea. Me ollaan molemmat sellaisille aloille kouluttauduttu, että ollaan töissäkin (tosin itse nyt työttömänä) lasten ja nuorten kanssa tekemisissä, joten ei ole mitään pelkkiä auvoisia mielikuvia asiasta, mutta olisi kiva olla edes yhdelle perheelle avuksi, jos se vaikka estäisi huostaanoton tarvetta myöhemmin :)
Lisäksi joulu tulee! Oon jo alkanut hankkia/tehdä joululahjoja ja -kortteja, tykkään sellaisesta puuhastelusta ihan tosi paljon! Tekeekö muut itse joulukortteja? Taitaa olla nykyään aika yleistä, ettei lähetetä ollenkaan joulukortteja.
Enninkeri kp1/26-33 yk18
illusia kyllä ne haamut siitä vahvistuu, ainakin vilpittömästi toivon sitä! Tulehan sitten heti kertomaan mitä uusi testi näyttää ja vaikka ihan kuvan kanssa niin voidaan porukalla miettiä asiaa :) onko sulla mitään oireita tai tuntemuksia alavatsalla?
töpötin ja muut kärkipäännaiset, milloin testailette ja onko oireita? Täällä yksi tilanteeseensa kyllästynyt haluaisi kuulla teidän kuulumisia. Ps. Listan päivittäjä, päätin että testaan 30.11. jos menkat ei ole alkanut ennen sitä :)
Legolatar: joo onhan noita tuntemuksia jos jonkinmoisia :) toisaalta vähän kuin jos olis menkat tulossa, mutta kuitenkin hivenen toisenlaisia. Kivut tuovat mukanaan etovan olon ja ruokahalu on täysin poissa eikä kahvi maistu. Noita kipuja on tosi vaikea selittää, mutta kaikenmaailman nippailuja kyllä on...ja lämmöt on yhä koholla (36,8-37,2). Kai tässä yhä toivoa on, mutta pidän nyt pienen testailupaussin huomiselle ja tsekkaan tilanteen sunnuntaina. Jos siis menkat ei ole alkaneet. Ehkä plussataan sit yhdessä, eiks je :)?
Paljon onnea plussailijoille ja haamuilijoille! :)
Legolatar kyselit onko jotain vippaskonsteja uuteen kiertoon, mutta samoilla ajattelin mennä kun viimeks, eli vehnänalkioöljy + muut vitamiinit :) Ja lisäks gynekäynti, nyt oli tiputtelua 5 pv ennen menkkoja eli ei ainakaan parempaan suuntaan oo sen kanssa menossa.
Täytyy yrittää pitää järki päässä tän homman kanssa, nyt loppukierrosta kyttäsin oireita ihan hulluna eikä päässä paljon pyöriny mitään muuta. Varsinkin kun mulla on kaikennäköstä oiretta ihan negakierroissakin.. Mutta varmaan helpommin sanottu kun tehty!
Ärrr, miksei mun viiva voi olla tuon tummempi! Joko toi lasketaan plussaksi? Jookojooko? Vai onkohan joku nyt pielesssä..
Illusian kanssa siis painiskelen samojen ongelmien kanssa..
WilmaQ (26v) kp 33/27 yk3
Kyllä tuo WilmaQ näyttää ihan PLUSSALTA :) onnea!!! :)
Minustakin tuo WilmaQ plussa on :) onnea! Ja onnittelut myös muut plussaajat ja haamuilijat :) Super iloinen olo tulee teidän puolesta! Täällä on välillä pientä vihlontaa alavatsalla, tissit turvonneet ja nännit arat, lisäksi lämmöt koko ajan hiukan koholla ja jatkuvasti saa pissalla rampata ( ja munhan ei pitänyt mitään oireita rueta tarkkailemaan :D). Noh ensi viikolla sitten näkee, että alkaako menkat vai ei, jos ei ennen ala ajattelin testailla itsenäisyyspäivän kunniaksi 6.12.
Delfi kp 24/29 yk 2
Onnea kaikille plussanneille! Ja toivottavasti haamut vahvistuvat! Ja tietysti pahoittelut niille, joilla ne hemmetin menkat taas alkaneet :(
Ihana LEGOLATAR! Totta kai luen tätä ketjua, joka päivä, olette tärkeitä <3 Mä niiiiiiin pidän sulle peukkuja, mä niin toivon sulle sitä plussaa! Sä olet niin sen ansainnut! Toivoa on niin kauan, kunnes ne menkat alkaa. Ja mullahan alkoi se tiputtelukin ennen plussaa, eli vasta ne KUNNON menkat on se hetki, jolloin saa masistella. En halua herättää turhia toiveita, mutta toivoa on, mä niin pidän peukkuja, olet tärkeä <3
Täällä kaikki hyvin, ultrassa nähtiin kovasti pomppiva toukka, oli ihanaa <3
Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3 --> rv 13+2
Legolatar : Tuossa viime sivulla jo kirjottelinkin, kp 31 menossa ja viime kierto oli sen 34pv. Dpo on jo 14-16 eikä oireita mihinkään suuntaan, paitsi yksi mikä ihmetyttää... Pari päivää sitten oli noin vuorokauden kestävä todella kova alavatsakipu (menkkakivut x100), heräsinkin siihen pariin kertaan yöllä. Mistä lie johtui :O Jotenkin kuitenkin odotan vaan niitä menkkoja... Testipäivä voisi olla sitten vaikka 2.12. jos kävisikin niin hyvin, ettei ne menkat alakaan.
Tsemppiä sinulle myös tuohon tukalaan tilanteeseen, toivotaan että sulle se plussa tulisi! :)
Perjatai haamuilua ja plussaa kaikille, tosi mahtavaa kuulla että niin moni saanut toivoa ja valoa tähän viikkoon :) Lämpimät halaukset ja pahoittelut niille joilla menkat tulivat tässä kierrossa.
Kaziska ja Airi: Ihania uutisia! tarrasukkia matkaan salamatkustajille :P
Hopehope: tsemppiä! me ollaan täällä odottamassa sinua kun tunnet että on oikea aika palata, kaikkea hyvää ja plussatuulia sinne suuntaan
Legolatar: täällä jännitetään kovasti sun puolesta <3 mantraus: ei tätiä kylään tässä kierrossa
Enninkeri: Tsemppikset kiertoon, jos tutkimusten jälkeen onni olisi paremmin myötä <3
Kukkaistyttö88: tosi ihanaa! Onnea kovasti <3 <3
WilmaQ: hmm...musta se kyllä näyttää viivalle, ONNEA!! toivottavasti vielä tummenee :) ajattelitko testata päivän parin päästä uudelleen?
).( ensimmäinen yrityskierros edessä ja mietin että mitenköhän pillereiden jälkeen tuo ovulaatio onnistuu omalta osalta. Gyne vinkkasi ettei ensimmäiseen 3kk kannattaisi testailla. En tiedä vaan että maltanko olla testaamatta jos limoja tms alkaa ilmetä ;) Tuleekohan jotain erityisiä fiiliksiä ja limoja. Ajatukset on olleet rauhalliset ja luottavaiset, enemmän odottaa että miten tämä ensimmäinen kierto luomumenkkojen jälkeen lähtee käyntiin. Onko muita e-pillereiden aikaisempia käyttäjiä? Mitä fiiliksiä teille tuli?
Toiveissani82 : Lopetin pillerit silloin reilu pari kk sitten ja ensimmäisessä luomukierrossa hormonit heitti kyllä niin häränpyllyä, että omista oloista oli ihan toivotonta ennustaa ovista ja oireista turha päätellä mitään. Se suositus, ettei testaisi ekoilla kierroilla ovista on kai sen takia, kun ei voi ennustaa minä päivänä se ovis olisi tuloillaan, niin ei tiedä milloin se testailu kannattaa aloittaa. Eli jos ekoissa kierroissa haluaa testailla niin pitää olla valmis tuhlaamaan monta testiä :D
Enninkeri, mahtava asenne sinulla <3 Isot tsempit uuteen kiertoon ja tutkimuksiin. Jospa raskautuminen sujuu helposti heti pienen sorkinnan myötä. :)