Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen lapsi tekee näin / Missä vika?

Vierailija
15.11.2012 |

8v. lapsi nälvii kaveria koko ajan. Inttää kaverilleen jotain päivänselvää asiaa selvästi vain siksi, että saisi toisen ärsyyntymään. Väittää tahallaan jonkun asian olevan näin, vaikka tietää itsekin asian olevan oikeasti toisin. Lällättää ja isottelee kaikesta. Siis tyyliin "meidän auto on isompi kuin teidän" tai "meidän telkkari on isompi kuin teidän" yms.

Hakee aikuisten huomiota esim. niin, että tönii kaveria ja kun toinen lopulta tönäisee takaisin, huutaa heti aikuisille, että "Matti lyö mua".

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaipaa huomiota.

Vierailija
2/4 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen 9v poika just tollanen (mun 9v pojalle) ja se on tosi ärsyttävää olla kokoajan puuttumassa siihen. Olis ihanaa kun ne tulis toimeen :)

Tosin epäilen että se on tuon tönivän lapsen epävarmuutta omasta asemastaan meidän perheessä. Asuu meillä siis vaan joka toinen viikko ja joka toinen viikko on äidillään. MÄ olen moneen kertaan tämän 7 vuoden aikana ehdottanut että lapsi vois muuttaa meille pysyvästi mutta lapsen äiti ei anna periksi eikä myöskään isä (itsekästä kyllä) joten pattitilanteessa ollaan ja viikko-viikko systeemi jatkuu.

Huomiota yritän antaa ihan saman verran kun meidän perheen muillekkin lapsille mutta en ala paapomaan enkä antamaan eri vapauksia. Tällä mennään ja toivottavasti ei aiheuta vanhemmalla iällä enempää ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun asiantuntijan mielipiteen...täällä myös mihen lapsi on sellainen, että kehuu itseään, että on paras-ja osaa parhaiten sitä sun tätä- eli isottelee.... onko se normaalia lapsen "kilpailuhalukkuutta" vai kertooko epävarmuudesta?

Vierailija
4/4 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän lähipiirissä on tällainen poika, ja syy on ihan yksinkertaisesti se, että perheellään on selkeästi vähemmän rahaa kuin meillä muilla tässä naapurustossa on. Ja tilanne on helpottunut nyt iän myötä: nyt 5. luokalla ja vähemmän joutuu enää puuttumaan niihin juttuihin kuin vaikka vielä 2 vuotta sitten.