Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^HEINÄSIRKKOJEN perjantai^^

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Täällä toivo ja epätoivo kilpailevat siitä kumpi saa ajatukseni vallattua... Mielessä pyörii eilinen ultra. Omien laskujen mukaan en VOI olla vasta 6+2, vaikka miten päin laskisi. Kierto on kyllä ollut sekaisin, mutta harvat seksikerrat laskien se on melko mahdotonta. Vaikka kuin siittiöt eläisi vaikka 5 vrk naisen elimistössä, niin silti.

No, ajattelen että näin varhaisessa vaiheessa ultra ei millään voi antaa tosi tarkkaa kestoa, Tekayn sivuillakin sanottiin että alkuvaiheessa tarkka tutkimus pitäisi tehdä mikroskoopilla että siihen voisi luottaa. Ja ehkä alkiot kehittyvät niin eri tahtiin ihan alussa. No, hyvä pointti oli että siihen tyhjään sikiöpussiin oli kehittynyt sikiön alkio viikon sisällä, ehkä siinä ajassa ei syke vielä kuulu näkyäkään. Viiden päivän heitto on kyllä ihan mahdollinen, kymmenen olisi jo aika utopistista. Mutta mistä sitä koskaan tietää... Ei auta kuin oottaa ensi keskiviikkoon, onneksi oon maanantain vaparilla ja tän päivän jälkeen on 4 päivän pitkä viikonloppu, jippii!!!

Ai niin, viime km mulla ennakoi rask.testin aina vaan haalenevat viivat (= hCG-pitoisuus alkoi laskea). Nyt oli ihan PAKKO käydä ostamassa testi, josko se hormoni ois taas laskussa ja km uhkaa. No, siihen tuli kyllä supervahva testiviiva, hurjan paljon tummempi ja paksumpi kuin kontrolliviiva! Eli hormonia kyllä vielä erittyy runsaat määrät, vaikka eihän sekään mikään tae ole. Mutta hyvä mieli ainakin tuli :) Toivotaan että vuotoja ei enää tulisi, ensi sunnuntai pelottaa kun jostain syystä on aina sunnuntaisin vuotanut.??

Hyvää viikonloppua kaikille heiniksille!! En varmaan pääse kommentoimaan kun olemme viikonlopun Lapissa mökillä, toivottavasti ajatukset vähän kirkastuis siellä ja sais hetkeksi muuta ajateltavaa.

Terkuin [b]Sinda rv 7+5/6+2[/b][/color]

Vierailija
2/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ongelmia vuotojen suhteen, viikko sitten alkoi ruskea niukka vuoto, jonka vuoksi olen joutunut käymään neuvolassa jo kahdesti. Ensimmäisellä kerralla ei sydänääniä nähty (laskujeni mukaan 6+6, ultran mukaan 6+4), mutta kolmen päivän kuluttua sydän sykki kovasti. Omien laskujeni mukaan viikkoja olisi ollut silloin 7+2, mutta ultran mukaan 6+2, joten jäin myös vähän epäilevälle kannalle ultran tarkkuuden suhteen näin aikaisessa vaiheessa.

Nyt onkin sitten tuskallista odotella seuraavaa ultrakertaa, koko ajan pelottaa, että tulee kesken. Olisin kyllä saanut töistäkin sairaslomaa, mutta jotenkin ajattelin, että on helpompi olla töissä, kun odotella kotona!

Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Ansku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut tosi hyvillä mielin eilisen ultran jälkeen, kun kerran syke näkyi selvästi. Mä yritän nyt olla panikoimatta, koska vuotoihin kerran löytyi lääkärin mielestä syy, eli se kaksoraskaus, josta toinen valuisi pois..

Ansku_A: Ymmärrän huolesi, vuodot on inhottavia, mullahan on ollut kaiken mahdollisen väristä vuotoa tässä parin viikon sisällä..Vaaleanruskean tuhruvuodon ei pitäisi kuitenkaan olla mitenkään vaarallista, vaan hyvin yleistä ja ihan normaalia..ja kun sullakin on nähty vahva syke, en usko, että tarvii olla niin huolissaan. Jostain luin, että sykkeen näkymisen jälkeen on 90% todennäköisyys, että raskaus jatkuu normaalisti:)

Yritetään siis nauttia nyt, eikä pelästyä joka ikistä pientä tuhrua..vaikka vaikeaa se onkin:)!

justagirl, rv 6+3

Vierailija
4/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille tuhruttelijoilla ja epävarmuudessä eläville. Muistan nuo tunteet elävästi esikoista odottaessani. Sillain vuotelin vähän väliä. Tässä raskaudessa olen onneksi siltä välttynyt. Ainakin toistaiseksi. Mutta tiedän kuinka huolesta suunniltaan sitä on kun ei voi olla varma elääkö siellä vatsassa oikeasti joku vai ei. Toivon teille kaikille onnellista loppua.

Täällä raskaus taas tuntuu päivä päivältä todellisemmalta. Ehkä yksi syy siihen on, että sain töissä doplerilla sydänäänet kuulumaan alkuviikosta. Joten kyllä siellä masussa on ihan oikasti elämää.

Kuvotukset alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, mutta väsymys on edelleen valtava. Maha pömpsöttää melkoisesti. Ja ajoittain mietityttääkin että kuinkahan monta yksilöä siellä oikein killuukaan. Luulisin kuitenkin että vaan yksi, koska ei nää oireetkaan nyt mitkään ihan valtavan voimakkaat oo olleet.

Ollaan nyt sitten alettu jo kertoilla tästä raskaudesta ihmisille. Myös esikoiselle paljastimme salaisuuden eilen. Poika ilostui selvästi ja totesi että kiva. Tänään hän puheli, että olispa kiva jos se vauva jo syntyisi. Täyty sitten selittää, että siihen menee kyllä vielä pitkä aika.

Meillä on tänään työpaikan pikkujoulut. Taitaa paljastua tää raskaus nyt louillekkin työkavereille kun en mitään juhlissa juo. Mutta saapahan tuo jo vaikka paljastuakkin.

mirulii 10+1

Vierailija
5/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki heinikset!

Täällä taas uusi asia huolettaa, nimittäin nukkuma-asento. Ennen nukuin useimmiten mahallaan, ja vieläkin varsinkin nukahtaisin helpoiten mahallaan, mutta nyt se ei enää tunnu hyvältä, maha on tiellä. Yöllä kuitenkin saatan herätä, että olen kääntynyt mahalleni ja mahaan sattuu ikävästi. Nyt siis vasta kymmenes viikko alkamassa vkonloppuna, mutta voiko olla niin, että kohtu pistää jo vastaan? Ja voinko aiheuttaa jotain ikävää tällä mahallani nukkumisella? Yöllisessä tokkurassa tulee tuskainen olo, kun pelästyy paineen tunnetta mahassa..

Toinen asia, mitä toissa päivänä säikähdin, oli pellavansiemenet leivässä.. Kuulin vasta neuvolassa ti, että ne ovat kiellettyjen listalla ja tähän asti olin popsinut niitä tietämättäni.. Nyt hirvittää siis sekin, mitä kaikkea on tullut kenties vahingossa popsittua, että onko siitä ollut jotain haittaa. Ensikertalaisena on tosi hukassa oleva olo tällaisten asioiden kans..

Mutta jospa mitään katastrofaalista ei olisi tapahtunut..

Mukavaa joulukuun alkua kaikille ja hyvää vointia!

Tuulis81 rv 8+5 (8+6)

Vierailija
6/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän taas käynnistellä itseäni että pääsisin liikkeelle ja asioille. Tekisi taas mieli jäädä vain köllöttelemään koko päiväksi!

Mulla tuo mahalla nukkuminen tuotti alkuun vaikeuksia kun se jotenkin venytti noita lihaksia tai jotain... mutta nyt olen pystynyt taas nukkumaan hyvin myös mahallani. MAhani ei nyt muutenkaan pömpötä ihan hirveästi.

En nyt vielä pelästyisi jos olisin nauttinut pieniä määriä pellavan siemeniä... esim. leivässä, mutta esim. vatsantoimittamiseen käytettävät suuremmat määrät luulisi olevan se ongelma.

Odottelen kovasti huomista sillä taas vaihtuu viikko! Sitten onkin enää pari viikkoa niin pääsee np-ultraan..jee...

Ninni RV 9+6

Vierailija
7/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Tänään on kyllä ollut hyvä päivän voinnin suhteen, mutta varmaan se illalla taas iskee se kaikenvoittava väsymys. Eilen illalla supisteli inhottavasti 3 kertaa :/ Olin kai rehkinyt siivouksessa liikaa. Pitää ottaa rauhallisesti tänään. Olis mukava kertoa jo kavereillekkin tästä, mutta pitää odottaa vielä viikko-kaks kun ens viikolla kerrotaan isovanhemmille eikä viitsi sitä ennen kertoa kavereille (jotkut lähimmät kyllä jo tietää, samoin osa töissä). Ja voi olla että ootetaan se ultrakin vielä. Kauheen herkäksi on kyllä tullut noille keskenmenojutuille ja lasten sairauksille, ei pysty lukemaan niitä juttuja eikä katsomaan tv-stä mitään dokumentteja sairaista lapsista jne. Niin ja muuten kysyin tänään just noista pellavansiemenistä mun lääkäri-kaverilta ja oli sitä mieltä ettei haittaa jos leivässä on, kunhan ei syö niitä pelkkiä siemeniä tai niitä Linux-ym. pellavansiemenrouheita. Mäkin säikähdin kun tulin ostaneeksi sellaisia leipiä. Mutta taidan mä silti jättää sellaiset leivät ostamatta jatkossa, mutta tuskin tuon yhden leipäpaketin syömisellä sai mitään vahinkoa aikaan.

T:Moonagirl 9+6

Vierailija
8/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla pikaiseen kirjoittamaan ennen kuin lähden ultraan..

Ajattelin että käyn vartalo suihkussa ennen ultraan menoa, ja otinkin oikein pitkän ja kuuman suihkun. Jopa niin kuuman että alkoi oikein heikottamaan. Noh, kuivattuani itseni aloin muistelemaan, että missä vaiheessa oikeastaan minä sitä saippuaa käytin..? En missään, eli unohdin pestä itseni! Ei kun uusiksi.. Nyt tuntuu että päivä meni pilalle oman typeryyden takia.. Eikä ole inhotavampaa kuin mennä kuuman kosteaan kylpyhuoneeseen uudestaan ja pyyhkiä uudestaan jo kosteaan pyyhkeeseen. ( Ei siis tietenkän tullut mieleen ottaa kuivaa pyyhettä mukaan suihkuun..)

Terv. Hassu Jenni

Vierailija
9/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui sanoa äsken, että mulla on jalkojen välissä sellainen pikku tyyny, auttaa siihen ettei niin herkästi nuku mahallaan ja jos nukkuu voi pitää polvea sen päällä ettei varsinaisesti lojota mahan päällä vaan sillälailla vähän sivuttain. Mä muistan kanssa että esikoiselta (ja varmaan nytkin) heräsin aina siihen että olin mahallani :/ Ja sitten kun käännyin kyljelle niin vauva alkoi potkimaan paljon, hirvitti aina että se raukka oli ihan lintassa siellä :O Mutta terve poikahan sieltä sitten syntyi kuitenkin, että ehkä sitä vaan panikoi. Mutta se on niin hankalaa kun ei sitä pysty unessa tietoisesti ' päättää' että nyt en nuku mahallaan kun automaattisesti aina kääntyy mahalleen kun on aina nukkunut mahallaan.

Moonagirl 9+6

Vierailija
10/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta mahallaan nukkumisesta sanottiin esikoista odottaessa että niin kauan kuin itsestä tuntuu hyvältä mahallaan olo ei siitä vauvallekaan haittaa ole.

Nyt on tullut hirveä halu kertoa kavereille ötiksestä,mutta onneksi olen vielä saanut itseni hillittyä,sillä jotenkin sitä haluaisi vielä hetken nauttia omasta salaisuudesta =)

Oma olo alkaa pikku hiljaa kohenemaan ja eilinen meni oksentamatta.

Onhan tuo iltapahoinvointi uuvuttavaa kun syö unta mutta onneksi kuitenkin näin päin että pystyy töissä käymään,vaikka kotona olo meneekin sitten pahoinvoidessa ja väsymystä vastaan kamppaillessa.

Lumista viikonloppua toivottelee

pupu ja ötis 9+1

Vierailija
11/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se eilen kun toivoin kokevani miltä tuntuu kun on paha olo ja nyt kun sen saan tuntea,toivoisin sen loppuvan.

Saan nieleskellä koko ajan ja en pystys oikein pahimpaan aaltoon mitään tehdä. Tämä kirjoittelukin tuottaa aikaajoin tuskaa.

Taas alkaa nousta kurkkua pitkin... hitsit.Ei pitäis toivoa sellaista mistä ei mitään tiedä.

Eli siinä oikeastaan Oumain navasta tarinaa.Eiköhän se nyytti siellä killuttele onnessaan,kun saa samalla mamman aivan tolaltaan huonolla olollaan,samperin veitikka :)

Kerroimme eilen vanhemmillemme.Ja onneahan nuo toivottelivat. Ei maltettu olla kertomatta ja miksi olisimme ollutkaan.Meidän elämämme isoin asia,pakkohan sellainen on jakaa.

Jahas.ette vielä tiedä mutta minä olen suuri tositv-friikki ja eilinen ilta meni tiestysti BB:tä tuijottaen. Itkin kun Antti,Tiina ja Perttu halasivat ystäviään/vanhempiaan,kiljuin kun voittaja ilmoitettiin..taidan olla lievästi sanoen hullu :) Mutta totisesti BB:n päätös oli mukavampi seurata raskaana ollessa,kun tunteet ovat pinnassa ja sai aivan erilaisia fiiliksiä :)

Jepsistä.Hauskaa loppupäivää muille heiniksille.

Oumai rv 6+1

Vierailija
12/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pahaan oloon Läkerol Dents-pastilleja. Niistä jää raikas olo suuhun ja ainakin mulla lähtee paha olo heti pois, kun alan imeskellä sellaista. Kestää tosi kauan suussa. Ne on vielä siis " terveysvaikutteisia Xylitolpastilleja" , joten sekin on plussaa.

Yksityisellä ultrassa käyneille, kuinka paljon oli omavastuu? Mä soitin yhteen sairaalaan ja siellä olisi np-ultra maksanut 100 euroa. Mies ei ottanut kantaa, kun kysyin viestillä, että voidaanko mennä... Nyt tosin ollaan muuttamassa ja neuvola vaihtuu. Olen yrittänyt soitella uuteen paikkaan, että jos siellä pääsisi np-ultraan, mutta en ole päässyt läpi. Nykyisessä neuvolassa tarjotaan alle 30-vuotiaalle yksi ultra n. rv 12 ja seulonnoista veriseulonta rv 15.

Mun mahan turvotus on vähän hellittänyt, mutta yhdet housut ei mahdu päälle. Odotan innolla tammikuuta, kun maha jo näkyy, eikä tartte salailla. Uskotaan, että me loput pysymme heinämammoina! Suuret pahoitteluni vaavinsa menettäneille! :´( Kamalaa.

t. Liinaharja 10+1

Vierailija
13/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tänään on sit viimeinen sairaslomapäivä, mutta ei ole juurikaan ole kohentunut:( Maanantaina täytyis kuitenkin mennä töihin... Keskenmeno-uutisia on surullista lukea..sirkoissakin niitä on jo ollut niin monta. Mietin just että toosi pitkä aika kun seuraavan kerran näkee " pippurin" ..sehän on vasta np-ultrassa joka on varmaan joskus tammikuun puolivälin paikkeilla. Siihenhän on ikuisuus...no ehkä saattaa sydänäänet kuulua neuvolassa ennen sitä, mutta kyllä siihenkin aikaa menee.

Tänään alkoi taas uusi raskausviikko:) Pesin sen kunniaksi kummankin makkarin lattiat ja hain kellarista jouluvalot:) Kohta pitäis lähteä kauppaan ja sit hakemaan pikkuneiti tarhasta.

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!

-Tiziana ja pippuri rv 7+0

Vierailija
14/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen ensimmäinen neuvola ja sainpa kuulla järkyttäviä uutisia. Painostani siis. En ole käynyt kotivaa' alla sitten kesäkuun ja sen kyllä sitten huomasi. Painoin nyt SAMAN VERRAN kun esikoista odottaessa rv 28! En tiennyt, nauraako vaiko itkeäkö; pyysimpä kuitenkin raskausdiabeetikon diettiohjeet ja niillä mennään nyt etiäpäin:) Saa jäädä pullat ja pizzat kyllä nyt, jouluna sitten herkuttelen vähän..mutta paino on pidettävä näissä lukemissa nyt piiiiitkään...

Muuten kaikki on ok. Paha olo on päivittäin ja maha on turvonnut kun ilmapallo. Parhaat housut ovat nyt jo valitettavasti mammapökät, sillä en siedä MITÄÄN kiristävää mahan ympärillä ja vanhat housut kiristää jo ikävästi. Tissiliivitkin kiristää inhottavasti, sillä rinnat tuntuvat paisuneen ainakin entisistä B-kupeistä D-kuppeihin...;)

Minä olen säästynyt toistaiseksi vuodoilta; kumma kyllä, vaikka toinen alkio kuoli kohtuun. Ei ole siis hänkään vuotanut vielä ulos.

Esikoisen kanssa (1,5v) päivät ovat välillä yhtä tuskaa. Kun ei vaan jaksaisi touhuta ja juosta perässä....tänään onneksi saadaan helpotusta, kun mummo ja pappa ottaa pojan yökylään. Päästään ukkelin kanssa syömään ja leffaan=)

Kivaa viikonloppua kaikille!

S

Vierailija
15/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vissiin oli puhetta oudosta valkovuodosta. Esikoista odottessa muistaakseni luin jostakin, että vuodon koostumus muuttuu usein raskauden aikana ja se voi olla paljon runraampaa. Ja niin oli minulla valkovuoto silloin ja samoten nyt tas, heti raskauden alkumetreistä valkovuodon määrä on varmaan viisinkertaistunut niin, että pyyhkiessä paperiin jää aina kasa ihanaista mömmöä... Pidin tuota normaalina esikon raskaudessa ja niin pidän nytkin, muistaakseni neuvolassakin sanoivat, että ihan normaalia ja vuoto voi tosiaan muuttua raskauden ajaksi. Mimosankin raskauden jälkeen vuoto kuitenkin muuttui heti normaaliksi. Kokkreinen valkovuotohan viittaa yleensä hiiva tulehduksenn, mutta jos sellaisen on saanut, niin silloin kyllä myös kutisee ja limakalvot on yleensä ärtyneet tai ainakin normaalia punoittavammat. Se alapää asioista :)

Neuvolaan on vielä 12 yötä. Tulispa tuo 14. päivä nyt jo äkkiä, vaikka toisaalta minua alkaa jo aivan huolestuttaa esimerkiksi noiden joululahjojen kans, kun tahtoisin tehdä mahdollisimman paljon itse, mutta en tiedä kuink paljon jaksan... Täytyy ainakin pistää mies tekemään riisisuklaa karkkejaan, kun osaa niitä niin hyvin tehdä ja mielellään tekee, ja purkittaa niitä sitten ihaniin purkkeihin ja laatikoihin. Tiimarissa oli ainakin ihan tosi sieviä pelti purkkeja (noin kahvipurkkien kokoisia), joihin karkkeja ois kiva tehdä, osa lahjaa ois tietty itse purkkikin. Noita vois tehdä kavereillekin ja miksei vaikka siskoillekin, ne riisisuklaat on hyviä ja purkeille on aina käyttöä :) Vois ostaa erilaisia purkkejakin eri kavereille, marimekkoa, niitä tiimarin joulu henkisiä purkkeja ja sitten vielä vaikka semmoisia pieniä rottinkisia koreja... *Ajatusvirtaa ja suunnittelua..*

Viime viikolla oltiin Mimosan kanssa perhekerhossa. Yllättäen siellä tuli sitten ihana kerhotätimme minua kovasti onnittelemaan, kun odotan taas vauvaa... Hmm. Mistäköhän oli taas tieto vähän vuotanut. Äitini on perhepäivähoitaja ja hoitaa lapsia ihan tässä lähellä, joten hän kuskaa aina hoitolapsiaan samaisen kerhotätin luokse kerhoon... Huokaus. Äiti se ei kyllä malta pitää noita salaisuuksia :) Ihnaa oli kyllä saada onnitteluja, mutta silti pelko vielä painaa mieltä niin, etten ole kehdannut vielä kaikille kuuluttaa... Ja kyllä nämä keskenmeno uutiset vaan lisää omaa epävarmuutta, kun tietää että nuo keskenmenot on ihan arkipäivää... Ja entäs sitten nuo täällä nuo pinot, joissa puhutaan niskaturvotuksista ja maalismasun keskenmenosta vielä raskauden puolenvälin jälkeenkin... Kamalaa :( Täytyy vaan toivoa ettei mitään suurempia kurjuuksia sattuisi omalle kohdalle enää tällä kertaa.

Saapas nähdä miten äitin kieli pysyy kurissa huomenna, kun ollaan menossa tätini miehen lakkiaisiin. Sinne on tulossa jonkun verran äitini puolen sukua ja varmasti äiti taas on suunapäänä lörpöttelemässä... Ei se mikään juoruakka ole, mutta tämmöisiä iloisia uutisia se ei oikein näköjään osaa pitää sisällään... :)

Hei kertokaapa joku viisaampi minulla, että mikä lyhenne tuo np(-ultra) on?? Ärsyttää kun en hoksaa mistä lyhenne tulee... Siis tarkoittaahan tuo alkuraskauden ultraa, mutta mistä nuo kirjaimet np?!

Niinaemo sekä itunen rv 8+3 ja Mimosa 1v3kk

Vierailija
16/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niskaturvotus-ultra, ihan sama asia. Tehdään raskausviikoilla 12+4-13+4 ainakin täällä Tampereella.

Vierailija
17/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako liittyä joukkoonne. Täällä toisen lapsukaisen odottaja. LA olis laskurin mukaan 29.7.06, eli viikkoja nyt 6+jotain.

Tänään olen vasta testin tehnyt ja vielä epätodellinen olo että oonko nyt raskaana, vaikka testin viiva oli kyllä tosi vahva =)

Vierailija
18/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne meni pitkä teksti..En tiedä mitä tapahtui..

Eli kävin aamulla ekassa neuvolassa..Ihan ensimmäisenä sain kuulla taas painostani, jota kuitenkin oli saanut pudotettua sitten kevään käynnin..Mutta tiukka käsky oli, että paino ei saa nousta YHTÄÄN koko raskauden aikana!!! Ja kuinkahan minä tuon sitten toteutan, kun sen pikemmin pitäisi hiukan laskea?!?! En tiedä..Siinä sitten täyteltiin lippuja ja lappuja ja tokaisihan tuo neuvolatäti, että olihan se jo aikakin uuden raskauden kun tuo esikoinenkin on jo 4 ja puol.. Ja pieniä kirjasia ja vihkoja sain oikein vinon pinon, kun olen nyt verrattavissa ensisynnyttäjään, kun ekasta on jo aikaa...No, eihän se vertaus kovin kivalta tuntunut, mutta samapa tuo. Ihan kivahan niitä on taas lukea. En ole viitsinyt noita vanhojakaan hakea tuolta anoppilasta (asuttiin siellä, kun odotin ja saatiin esikoinen..), koska silloin ne ainakin arvaisi. Eikä olla vielä aiottu kertoa..

Ja sitten se koko reissun TÄRKEIN eli ultra :) Siellä pikkuinen lillui ja pienenpieni sydän sykki niin maan vimmatusti :) Ihan meinasi tippa tulla linssiin, kun sai nyt oikein kunnon varmennuksen koko tälle hommalle! Katsoessani sitä kuvaa näytöltä olin näkevinäni vain yhden, joten tarkistin vielä kysymällä et onko siellä VAIN yksi ;) Ja yksi oli :) Sitten viimeiseksi pyysin kuvan mukaan :) Nyt sitten saan katsella ja näyttää parille kaverille meidän pientä ihmettä..Pienokainen vastasi viikkoja, eli 8+5.

Seuraavaksi on lääkärineuvola 20.12. Sen jälkeen saan valita rvllä 11-12+6 joko varhaisultran tai veriseulan+varhaisultran. Se tehdään äippäpolilla. Valitsen varmaan vain tuon ultran.. Sitten vielä rvllä 21 on rakenneultra. Sekin tehdään äippäpolilla. Niistä menee poliklinikkamaksut 22 e. Ja neuvolakäynneillähän meillä ainakin ultrataan aina, jos vain ultra on vapaana..

Tuosta nukkumisesta..Minä nukun sillai puoliksi kyljellään ja puoliksi mahallaan. Esikoista odottaessa nukuin aika pitkään niin, kunnes maha tuli niin tielle, ettei se enää onnistunut.. Joten piti sitten opetella nukkumaan selällään tai kyljellään. Ja se kyljen kääntäminen ei sitten loppuvaiheessa ollutkaan enää niin kovin helppo homma :) Ah, miten ihanaa oli sitten synnytyksen jälkeen taas mennä nukkumaan tuttuun asentoon ;)

Eiköhän tässä nyt taas hetkeksi jotain..

~suviande ja rv 8+5~

Vierailija
19/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tehty pintaremonttia, maalattiin eteisten ja keittiön katot ja vaihdettiin tapetit. Nettiaikaa ei oo juurikaan jääny. Nyt on seinät tosi hienon näköiset, mutta listat vielä puuttuu ja kaikkia tavaroita en oo ehtiny laittaa paikoilleen. Ja pyykkivuori ehti kasvaa valtavaksi, kun olin pari päivää lasten kanssa anoppilassa evakossa.

Niin, neljättä siis odotellaan. Sain jopa ekan neuvolan varattua. Se on 13.pv. Kuulemma yleensä terkka pyytää naapurikuntaan ekalla kertaa, että voi ultrata, mutta toinen terkka antoi kuitenkin ajan tänne, kun sattui olemaan vapaana.

Eiköhän pikkuinen kuitenkin mahassa ole, kun välillä niin kovin väsyttää ja ällöttää. Oksentaa ei oo kuitenka tarvinnu.

Np- eli niskapoimu-ultrahan tehdään periaatteessa Downin syndrooman seulontana. Kolmatta odottaessa en ainakaan siihen menny enkä tainnut mennä muillakaan, mutta rakenneultraan sitten myöhemmin kylläkin.

Verikoejuttuja oon myös miettiny, että pitääkö ne hivit sun muut joka välissä katella, että mistä ihmeestä mä maalaistallukka oisin moisia näissä väleissä ehtiny saada. Ja mies on rh- kuten minäkin, mutta joka kerta sitäkin on kolmesti raskauden aikana seurattu ja kas kummaa, kun aina on todettu vauvalla myös rh-.

T@hti rv...hmmm...... 7+5

Vierailija
20/21 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käyty ekassa neuvolassa tänään:) La pysyi siinä, minkä jo tiesinkin eli 17.7. Paino oli noussut 1,7kg painosta ennen raskautta, mutta on edelleen 5kg vähemmän kuin ennen kuin aloin odottamaan nykyistä kuopusta, joten ihan hyvällä mallilla asiat siinä mielessä. Hb oli 137, elikkäs ihan hyvä sekin.

Ainut huono uutinen oli se, että Mikkelissä ultra käyntejä ollaan vähennetty ja nykyään ei ole enää kuin np-ultra + veriseula käytössä. Vielä vuosi sitten kun sain tuon kuopuksen, oli myös 19-20 vkoilla rakenne ultra. Pitänee nyt miettiä kävisikö sitten yksityisellä vielä rakenne ultrassakin jahka sinne asti päästään.

Nukkumisesta oli juttua. Kyllä minäkin aina välillä edelleen nukun mahalleen, mutta enemmän kuitenkin kyljellään tai selällään. Mahalleen nukkuminenhan jää kyllä itsestään pois kun maha kasvaa, mutta tuo selällään nukkuminen aiheutti viimeeksi kuopusta odottaessa suurta tuskaa, kun myöhemmillä viikoilla niin ei saisi nukkua, koska painaa jotenkin niitä verisuonia tai jotain ja minähän olisin aina nukkunut selällään... Mies sitten aina herätteli minua ja sanoi, että olet taas selällään, känny kyljellesi...

Jaja ja pikkarainen rv 7+4