Miten tämän asian kuuluisi nyt mennä..
Mies tulee töistä kotiin ja istahtaa sohvalle räpeltämään kännykkäänsä. Nuorimmainen menee miehen syliin ja mies toteaa, että lapsella on kakat. Vastaan, "että onko, no mene vaihtamaan vaippa."
Ei elettäkään, joten minä menen, ettei lapsen pylly palaisi ihan punaiseksi. Olin syömässä.
No.. hetken päästä mies ehdottaa isoon ääneen vanhemmalle lapselle, että lähtisivät käymään xxxx paikassa.
Lasta tarvitsee auttaa jonkun verran vaatteiden kanssa tai ainakin katsoa ne kaapista valmiiksi. Mies ei tee elettäkään asian eteen ja huutelee vaan, että niin ja niin paljon aikaa pukea, että kohta ei keritä. Mies jatkaa puhelimen räpeltämistä ja istuu sohvalla.
Lapsi itkee ja yrittää etsiä vaatteitaan. Mies lähtee jo ulos autolle. Minä sitten TAAS nousen ja puen lapselle vaatteet, jotta lapsi pääsee mukaan.
Eli kysymys kuuluu: olisiko miehen pitänyt vaihtaa vaippa nuorimmalle, kun kakat huomasi, sekä pukea toinen lapsi, kerta tämän mukaan halusi?? Vai kuuluiko nuo hommat minulle?
Kysyn teiltä ensin, ennen kuin otan asian puheeksi miehen kanssa. Asia jäi nimittäin vaivaamaan minua ja viitsinyt lasten kuullen alkaa "marmattamaan" asiasta sen enempää.
Kommentit (8)
Onpa taas koiralla pitkät kynnet kun kukaan ei leikkaa..
Mitäs olette ajatelleet syödä illalla?...
Imuroiminen ei kuulu miehelle, kun tekee töitä ja hankkii rahat, ei tule viikonlopuksi kotiin siivoamaan.
Lapsi kyllä oppii syömään ilman että muistutetaan koko ajan.... ei joudu hakemaan lasta koulusta jos on pääkipua syömättömyyden takia.
Kyllä se lapsi tajuaa koska on lähdettävä kouluun, ilman että kerrotaan ajan kulusta aamulla... ei joudu viemään lasta autolla kouluun jos bussi meni jo...jne.jne.
ei tuossa tilanteessa edes sanoisi mulle kakasta tai vaatteista, vaan menisi automaattisesti itse vaihtamaan ja pukemaan. Miksi ne sulle kuuluisi, kysy siltä!
myös lähtökuntoon. Ensi kerralla et liikauta evääsikään.
Ja kakat pesee se, joka ne huomaa. Varsinkin jos toinen on syömässä, ja toinen ei.
et huhhuh.
että se ei pue, joka on lähdössä lapsen kanssa. Mutta eihän tossa nyt mitään vakiintunutta tapaa ole.
Mistä te noita hyvin käyttäytyviä miehiä olette lôytäneet?
Kade
Kunnes löysin tarpeeksi älykkään ja huomaavaisen.
hän huolehtii lapsen lähtövalmiiksi.