Kuopiolaiset äidit/Kuopioon muuttajat!!!
Heips!
Avomieheni sai opiskelupaikan Kuopiosta ja muutto sinne on edessä kuukauden kuluttua. Kuopio on minulle täysin vieras paikka, eli ei ketään tuttua siellä ole. Ilmeisesti Petosen kaupunginosasta asunto meille löytyy...
Olen äitiyslomalla, pieni neiti on 5kk vanha. Voisiko tätä kautta löytää tuttuja jo etukäteen? Tai ainakin vinkkejä mitä vauvan kanssa voi Kuopiossa puuhailla? Muuten päivät voi tuntua aika ankeilta jos vain vauvan kanssa kahdestaan oleskellaan... Kiitos jo etukäteen vinkeistä...
T:Anne ja Janna 5kk
Kommentit (4)
http://groups.yahoo.com/group/kuopionmammat/
Listalta löytyy varmasti äiti seuraa eri puolilta kaupunkia!
Täällä yksi -81 syntynyt äiti Kuopiosta Petoselta. Minulla on vajaa 8kk ikäinen tyttö, jonka kanssa käymme erilaisissa ns. mammamenoissa.
Petosella toimii mm. avoinpäiväkoti pe klo 9-12 Pinarilla (Petosennuorisotalo), seurakunnan järjestämä perhekerho Petosenseurakuntatalolla muistaakseni ke ja pe (kellonaikoja en muista) sekä samainen kerho Jynkänkirkolla ke klo 9.30-11. Pinarilla toimii myös mammakahvila 2xvk, ainakin to klo 13-15. Varmaan on muutakin toimintaa, mutta me on käyty lähinnä noissa edellämainitsemissani...
Kiitos vastauksista!Kuopio kuulostaa ihan kivalta... Kirjoittelen sinulle èlohaikara`kun pieni neiti antaa sopivan vapaahetken....
Hei!
Me ollaan samassa veneessä - muutimme Kuopioon vajaa vuosi sitten, olemme edelleenkin turoeita tässä pitäjässä. ostimme keväällä oman kodin 25km:n päästä keskustasta. Meillä on 3kk:n ikäinen tyttövauva ja päivät ovat välillä " tylsiä" meilläkin :-)
Kuopio vaikuttaa sangen kivalta paikalta asua, olemme viihtyneet hyvin. Nyt (muuttojen, remontin ja synnytyksen jälkeen) alkaa olla jo energiaa uuden sosiaalisen piirin etsimiselle, uusien ystävien löytämiselle. Tänne muuttaessamme emme tunteneet täältä yhtään ketään ja koska tiesimme muuttavamme lyhyen ajan sisällä 2 kertaa, emme " vaivautuneet" tutustumaan ennen kuin nykyisiin naapureihimme (tämä koti on nyt for good). Mieheni on työssä ja hän on luonnollisesti tutustunut työtovereihinsa, itse olen lapsen kanssa kotona ja tuttavapiiriini täällä kuuluvat pääasiassa naapurimme.
Uudet vauva-äiti-ystävät olisivat enemmän kuin tervetulleita!!
Laita mailia kristiinaleskela@hotmail.com, jos haluat että tutustutaan paremmin! Olen vm -77. Entä sinä?