MAALISKUISTEN perjantaipuheita!!
Kivat huomenet kaikille aamuvirkkuille ja pirteät perjantaipäivän toivotukset niille, jotka eivät ihan aamusta pääse pinoutumaan.
Tapaamisessa oli tosiaan mukavaa. Se sai tajuamaan, että kohta mekään ei enää palstailla tällä vauvapuolella!
Nyt laitan viestin, ettei tule kahta.
- Ränkkä
Kommentit (12)
Onnea Ränkälle omaan kotiin!!
Kaisan kanssa on yöt olleet viime aikoina tosi onnistuneita. Nukkumaan mennään kasilta ja unta riittää kellon ympäri. Monena yönä ei ole tarvinnut edes käydä laittamassa tuttia suuhun, kun Kaisa on oppinut etsimään sen itse sängystään. Aivan luksusta.
Tänään heräsin tosin huutoon, kun likka oli kellahtanut selälleen pää kolisten sängynpäätyyn. Ilmeisesti seisomisharjoitus päättyi perinteiseen kaatumiseen. Vaikka toisinaan Kaisa osaa kyllä tulla alaspäinkin itse.
Mä olen tänään pinnistellyt ja miettinyt mitä syödään seuraavan viikon ajan. Käydään kaupassa nykyään kerran viikossa ja mulle on melkoinen saavutus, että pystyn miettimään syömisiä pitkäksi aikaa eteenpäin. EK eli ennen Kaisaa aikana kävin kaupassa melkein päivittäin, kun en vaan saanut ajateltua seuraavaa päivää pidemmälle. Näin sitä äitiys kehittää..
Mä olen taas mietiskellyt työjuttuja - naurettavaa. Tarkoitus kun on palata töihin vasta elokuussa. Silti näen painajaisia töistä. Olis vissiin syytä tosissaan etsiä uutta työpaikkaa. Mutta kun en edes tiedä, mitä haluaisin tehdä. Onneksi on koko kevät aikaa miettiä asiaa.
Eipä tässä mitään kummempia. Kaisa nukkuu jo toista tuntia aamupäikkäreitään, taidan mennä siis tekemään jotain hyödyllistäkin. Moi!
kua ja Kaisa 25.3
Ensinnäkin kiitos kaikille onnitteluista plussan johdosta. Kuitenkin tänään, kun vein pissanäytteen terkkariin, niin hän totesi sen olevan negatiivinen. Sain siis haamun silloin viikko sitten ja nyt ajattelin tarkistaa vielä asian. Menkkoja ei ole kuulunut, mutta eipä ole mitään raskausoireitakaan. Terkka sanoi kyseessä olevan miniabortin, hedelmöittynyt munasolu on siis jo ollut kiinnittynyt, mutta nyt on sitten jostain syystä irronnut ja kohta alkaa varmaan menkat. Surullista, kun kerkisin jo iloita. Nyt en jaksa edes ajatella positiivisesti (kerkiää Aada kasvaa isommaksi ja plaa plaa).
Eilen meille tuli ensimmäiset hampaat. Ihan hyvin nousivat, ei ollut edes hirmuista itkemistä.
Tultiin eilen pois sieltä etelästä. Käytiin koko perheen voimin Vantaalla, Espoossa ja Helsingissä ja oli kyllä kivaa. Kävin Sellossa ja Ikeassa. On se Sello vaan valtava näin maalaisen silmin katsottuna!! Oli kyllä ihan piristävä reissu ja tyttö jaksoi hyvin. Pitkät automatkatkin (6 tuntia) menivät hienosti.
Nyt en jaksa muuta. Kualle piti jotain vastata, mutta unohdin jo.
Pettynyt Opska
Empä osaa muuta sanoa.
Niin ja missä muut luuraa?
OPSKA: Olen pahoillani; en osaa muuta sanoa.
RÄNKKÄ: Eikös Kodin1 tarjoa jopa ilmaista sisustusneuvontaa? Ainakin aiemmin heille sai varata ajan, (oliko se 1-2 h) ja se oli maksuton. Valokuvien, kangasnäytteiden ym. avulla antoivat neuvoja. Vieläköhän se palvelu on?
Itselläni on Kodin1:stä hyvä kokemus. Eräässä koulussa mulle tehtiin luokka väestönsuojasta!!! Siellä oli pieni " ikkuna" ja " kanakoppikin" nurkassa. Karmea tila. Kodin1:n sisustussuunnittelija tuli ja pani vähän verhoa " ikkunalle" ja kopin eteen. Koko systeemi maksoi 2500 markkaa.... Rehtoria ja opetuspäällikköä hymyilytti, mutta kaikki olivat tyytyväisiä tulokseen. Kodin 1:n väki oli sisustanut sen koulun edellisenä keväänä; oli tosi ihana.
Meidän pikkuisella on taas tänään vauhti päällä. Nyt on kiipeäminen in. Ei muuta keksinyt, niin kaatoi isänsä salkun ja kiipesi sen päälle istumaan. Ja asennot ovat olleet mielenkiintoisia. Äsken istui syväkyykyssä kädet maassa, ja liikkui siten eteenpäin. Ihme tapaus.
Kylläpäs minua laiskotuttaa tänään. Olisi aikaa tehdä vaikka mitä, mutta ei huvita. Joulujuttuja voisi kyllä vähitellen aloitella...
Taidanpa pelastaa meidän sähköjohdot erään suusta, joten moikka!
t: Mini ja Mini-Aksu 25.3.
Opska, iso lohtuhali! Pahoillani myös.. :(
Ja ränkälle onnea, pääsette sitten jollain tapaa pankin talkkariks myös!
Tästä se pienen hoito" ura" alkaa.. maalisneiti oli harjoittelemassa hoitotädillä kolmisen tuntia ilman isosiskoa ja äitiä. Sydämestä riipaisi jättää sinne, mutta ihana oli kuulla palatessa miten hyvin oli sujunu! Pieni oli kaikkien lellikkinä puistossa, eikä ollu kiukunnu mitään koko aikana. Huh, iso kivi vierähti omalta sydämeltä! Vaikka keskiviikon koettaessa varmaan äipältä tirahtaa pieni kyynel.. :' )
Aamupäivä siis meni, kun ensin vietiin pieni hoitotädille ja sisko kerhoon. Sit pyörin ympäri kauppoja lähinnä katsellen, kunnes hain tytön kerhosta ja toisen hoitajalta. Sit piti kantaa lämmityspuut, pistää pikkuneiti unille ulos ja aloittaa kiireesti ruuanlaitto. Perunat kiehumassa, kastike täytyy vielä väsätä. Tämän hetken edes istahdan.
Näin niin ihanaa, ehkä hieman kamalaa, unta viimeyönä, etten olis tahtonu herätä. Se ihana oli, että synnytin pienen pienen tyttövauvan.. Oih! <3 Mutta kamalaa oli se, että synnytin kotona ja yksin, ambulanssi ei muka ehtiny tulemaan. Vauva kainalossa, napanuora vielä paikallaan menin sit ambulanssikuskia vastaan! :D Noinkohan ihan oikeesti niin tekis.. Mutta oli ihan hirmuisen todentuntuinen uni ja ennenkaikkea ihana pieni vaavi... *haaveilee* Jospa se vielä joskus meille tulisi? En kylläkään toivo yksinäistä kotisynnytystä!!
Jahas, tästä sitten sen kastikkeen kimppuun, esikoinen kerjää koneelle..
Jupps, viikko taas lopuillaan. Kummasti katoaa nämä päivät johonkin. Eilen illalla sain (minulle erittäin harvinaisen) pienen siisvouspuuskan. Tänään pitäisi vielä jyrätä pyykkivuori ja inventoida lasten vaatekaapit loppuun. Vaatelaatikoita joka nurkka täynnä - poistuvia ja tulevia. Eikä tossa pyykinpesussa muuten mitään, mutta se kuivattelu on sitten rasittavaa!
Tänään olisi joka tapauksessa tarkoituksena viritellä joku kynttelikkö ikkunalle. Esikoinen (3-v) nimittäin eilen kyseli hoidosta tullessaan, että etkö sä olekaan laitellut meille yhtään joulua :) No, saapi tänään olla sitten puuhissa itse mukana. En kyllä ajatellut kovin paljoa krääsää levitellä. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin joulu menee reissatessa paikasta paikkaan syöden ja juoden. Kotona käydään nukkumassa. Kumma kun vuoden kaikki kyläilyt pitää ajoittua siihen yhteen viikkoon...
Meillä on lähdetty myös konttaamaan. Johan sitä jo odoteltiinkin, että neidin aika kuluisi paremmin. Ja kyllähän nyt vaeltelu paikasta paikkaan on kivempaa kuin olohuoneen lattialla makaaminen :)
Ränkkä: Mulla on havaittavissa just sama ilmiö: etutukan alla on uusi etutukka! Jes!! Mäkin aloin olla jo epätoivoinen, kun hiukset vaan lähti ja lähti...
Opska: Pahoittelut :( Varmasti vetää mielen matalaksi, mutta elä nyt jää sitä liiaksi suremaan. Oman aikansa se tietty ottaa ja niin pitääkin.
Eipä tule muuta mieleen
f&m&m
niin vois jatkaa hyvin alkanutta pulkkailu-harrastusta. On niin vaikeaa ulkoilla tällaisen konttausikäisen kanssa litimärällä pihalla. Onneksi viihtyy rattaissa kun ollaan vaan liikkeellä.
Kiitos KUA että pelastit lelun eilen. Voitas vaikka kahvitella ensi viikolla. Pepin äitillä on meidän nrot, kysyn siltä ja laitan viestiä.
Onneksi reilun viikon levottomat yöt ovat kääntyneet taas parempaan suuntaan. Muutamat peiton ja tutin laitot, muuten tuhisee 11h öitä.
Lekuri-neuvola oli eilen ja kaikki loistavasti, mikä tiedettiin. reilut 10kg ja 74,5cm. Paino oli yllättävän vähän, mutta pituutta oli venähtänyt tosi paljon. Nyt poika kaipaa leikkikaveria. Olispa toinen lapsi...
mie
Pistetääs mekin kortemme kekoon näin perjantain kunniaks. Näpsä istuskelee tuossa olkkarin lattialla ja niin tärkeän näkösenä leikkii leluillaan. Meillä täytyy olla noi tyynyt selän takana kun välillä kupsahtelee kumoon. Söi justiinsa masun täyneen niin en päästä vielä lattialle kaahailemaan tai on olkkarin matto kerran masussa käyneessä mustikkasosepuklussa....
Voi OPSKA, pahoittelut tapahtuneesta. Täytyy myöntää etten tiedä varmasti kuinka pahalta susta tuntuu, kun ei ole keskenmenosta kokemusta. Niinhän sitä sanotaan että jokainen keskenmeno on vauvan suuruinen menetys. *halaus*
Ja meillä taas Näpsän kanssa tosi tylsä viikonloppu edessä kun ukkeli töissä. Plääh. Mitähän sitä keksis. Jouluostoksille pitäs kai vaikka rahaa ei kummemmin ookkaa. Veronpalautustakin tulee huimat 20 erkkiä.
KUA mää oon aina ihmetellyt kuinka joku osaa aatella viikon ruokaostokset etukäteen. Vitsi kun minäki osaisin. Me käyään Näpsän kans kaupassa lähes joka päivä ja tiiän et on huono juttu kun aina sitä tulee mukaan ei tarpeellista. Meillä menee muutenkin ruokaa roskiin kun ei osata IKINÄ arvioida paljonko syödään perunaa/spagettia tms kerralla. Sit ne menee jääkaappiin, jää syömättä ja homehtuu. Pitäis skarpata....
Noniin, väkisin se tyttö vaan haluaa lähteä masullaan painelemaan joten menempä perään. Kahvikin ois tippunu.
MORO!
IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!!
-miuqu ja nti näpsä tasan 8kk-
Kävimme tytön kanssa kahden tietämillä ulkona kärryilemässä ja tuntui, kuin olisi säkissä astellut!
Olipas harmittavia uutisia sulla, Opska. Pahoitteluni.
Olipas teitä melkoinen joukko eilen tälleillä! Mulla ei riittänyt virtaa, likka on jostain saanut päähänsä herätä tunnin välein yöllä ja mun huumorintaju vähenee jokaisen heräämisen myötä. Ei vauvalla nälkä ole, kunhan hihkuu, lörpöttelee ja yrittää kääntyä ympäri. Päiväunet ei maistu sen enempää kuin ennenkään.
Näin viime yönä unta, että olin töissä, vaikka olen jäämässä hoitovapaalle viikon päästä ja se jatkuu ensi kesään asti. Kävin tänään hakemassa läheisestä päiväkodista päivähoitohakemuksen ihan vaan siksi, että näen, mitä tietoja siinä tarvitaan.
taustalta kuuluu kyselevää ääntelyä.
---> Korvapuustit
Eiköhän tää tästä. Ehkä näin oli tarkoitettukin. Ja parempi, et tuli nyt pois kun että olisi tullut puolen vuoden päästä. Mutta kyllä on mieli matalalla. Nyt en vielä jaksa ajatella uutta yritystä, mutta pian aletaan yrittämään taas. Kiitos.
Ja todella suuret pahoittelut Opskalle :(
Minulla alkoi tänään kriisi..tai johan se on vuoden kestäny. Täytän maagiset 30v! Apua!
Vieraita käyny koko päivän ja suurin osa tuleekin vasta huomenna. Voi tätä vilskettä! Äsken kävin kamuni, lapsia kolme....4v, 2.8v ja 9kk. Huh huh! Omakin kun intaantui riehumaan ja nyt kiukutaan kun kamut hävis. Neiti yritti kovasti ton 9kk perässä pysyä ja meni ekaa kertaa kunnolla konttausasentoon! Tulispa useamminkin " mallikappale" kylään :)
Ruokakin vielä tekemättä ja ukko tulee tunnin päästä. No ehtiihän täs. Mihkä ton neiti kiukun laittas siks aikaa???
Mukavaa viikonloppua kaikille, en varmaan ehdi koneelle huomenna ja sunnuntainakin on ristiäiset. Mutta palailen kun ehdin!
T: Nasulina
Minulla on ilouutisia. Nimittäin huomasin tänään, että hiukseni ovat alkaneet kasvaa takaisin.... !!!
Leikkasin hiukseni melko lyhyiksi synnytyksen jälkeen, koska pitkien hiuksieni seassa kasvoi lyhyttä siilitukkaa, eli raskausaikana pudonnet hiukset puskivat takaisin. Nyt sitten huomasin, että minulle on kasvamassa valtavasti uutta hiusta kaikkialle. Otsahiusteni alla kasvaa uusi otsatukka! Taidampa siis pitää hiukset edelleen suht lyhyinä, että ehtivät uudetkin hiukset mukaan kasvuun. Onko muille käynyt samoin?
Meidän asuntotarjous hyväksyttiin. Jos laina-asiat järjestyvät ostamme varaamamme kolmion. Olisiko kellään neuvoa, mistä saisi parhaita sisiustuvinkkejä! Ikean kuvasto on selailtu läpi varmaan kymmeneen kertaan, mutta olisi kivaa löytää jotain muutakin. =D
Nyt pitää mennä. Veeti kaipaa aamulenkkiä.
- Ränkkä