Pikaista apua! Lapsella korkea kuume ja..
Lapsi sai eilen kuin tyhjästä todella kovan päänsäryn. Luulen että isän suihkauttama hajuvesi aiheutti koska itsekkin sain siitä lieviä oireita.
(aikaisemminkin on ollut välillä kovia päänsärkyjä n. 5v alkaen, nyt 7v)
Itselläni on alkanut n.8v migreeni ja luulen että lapsella oli myös migreeni koska pitelee päätään ihan tuskissaan, huimaa, oksettaa, eikä saa silmiä kunnolla auki eli varmaan valonarkuutta. Samat oireet siis kuin itsellänikin. Särkylääke ei auttanut vaan kärsi päänsärystä koko illan ja yön. Nukkui pätkissä.
Myöhäisillasta nousi korkea kuume, miltein 40°. Kuume tuntui selvästi päässä, pää ja korvien kohdalta lapsi oli kuin tulessa.
Nyt hänellä ei ole enään päänsärkyä mutta kuumetta vielä 38.7. Olikohan kysessä vain migreeni vai flunssako tuli kuin tyhjästä?
Kommentit (9)
Eli veikkaan, että hänellä oli migreeni ja nyt sitten samaan saumaan iski kuume. Tai sitten jos on flunssan oireita niin oli migreeni ja nyt sitten vielä flunssa.
poreena. Eli pitäisi vaikuttaa nopeasti. Annoin myöhemmin vielä 120mg eikä auttanut yhtään. Itsellänikään ei auta edes 1000mg migreeniin jos otan lääkkeen liian myöhään, eli se tulisi ottaa heti kun ensimmäisiä migreeni oireita ilmenee. Lapsi sai lääkettä vasta kun päänsärky oli jo kovana.
Onko kenelläkään noussut korkeaa kuumetta migreenistä? Luulen että lapsella tulisi olla iltaan mennessä normaali lämpö jos johtui migreenistä.
unohtaisin tuon migreeniin. Migreenin ei kuulu kuume! Jos noin kova kuume, veikkaisin esim. päänsäryllistä enterorokkoa. Nyt tarkkana ja herkästi lääkäriin! Lapsen kova päänsärky on aina otettava erittäin vakavasti.
Onko siis varmistettu että tuo päänsärky on migreeniä? Sitä varten pitäisi kyllä erikseen lääkäriin.
Sen lisäksi nyt akuutisti kova kuume ja sietämätön päänsärky on kyllä lääkärin paikka. Soitto terveyskeskukseen vaan.
sisaruksella oli vajaa viikko sitten enterorokko. Kuumetta oli illalla sekä osan seuraavasta päivästä kuitenkin alle 38°.
Aivokalvontulehduksesta niskajäykkyydestä en tiedä enkä viitsi herättää nyt lasta katsomaan napaansa tai kumartumaan. Pystyi itse kiivetä yläsänkyyn selkä köyryssä katsoen askelmia.
Lapsi on nyt vain maannut sängyssä ja nukkunut pätkissä elisestä klo.19.30 alkaen..
sisaruksella oli vajaa viikko sitten enterorokko. Kuumetta oli illalla sekä osan seuraavasta päivästä kuitenkin alle 38°. Aivokalvontulehduksesta niskajäykkyydestä en tiedä enkä viitsi herättää nyt lasta katsomaan napaansa tai kumartumaan. Pystyi itse kiivetä yläsänkyyn selkä köyryssä katsoen askelmia. Lapsi on nyt vain maannut sängyssä ja nukkunut pätkissä elisestä klo.19.30 alkaen..
kuumeen suhteen, ja voihan sairastuminen lisätä migreenikohtauksen mahdollisuutta: molemmat siis.