Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto lasten kanssa miehen tietämättä?

Vierailija
14.11.2012 |

Olen tehnyt päätöksen, että muutan kahden oman lapsen ja nykyisen mieheni ja minun yhteisen vauvan kanssa eri paikkakunnalle, välimatkaa 50 km. En ole vielä

Uskaltanut kertoa miehelleni, koska kuitenkin on vielä melkein kuukausi saman katon alla asuttava, ja pelkään että kerrottuani sen voi ilmapiiri olla todella kurja, jos kurjemmaksi vielä voi mennä...

Ainaista tappelua ja uusioperheen ongelmia. Mun kakarat ärsyttää miestä jo ihan vaan olemalla olemassa.. Anoppi haukkuu ja valehtelee ja mies ei halua lähteä kotitalostaan johon anoppi taas miehineen muuttaa kovien pakkasten ajaksi. Miehelläni ei ole työpaikkaa täällä tuppukylässä, eikä työnäkymät tulevaisuudessakaan täällä näytä hyvältä.

Työkokemusta on yli kahdenkymmenen vuoden ajalta ja siellä minne olen muuttamassa työtä voisi olla tarjolla. Miten mun kannattaisi toimia? Kertoa miehelleni nyt ja sanoa, että toivoisin hänen muuttavan meidän kanssa ja alkaa miettimään tulevaisuutta, vai muutammeko vain yksi päivä yllättäen?

Tosin olemme puhuneet asiasta ja tapelleet ja taas puhuneet, ja mies ei ole lähdössä täältä vaikka me lähtisimme. Olen asialla uhannut että homman asunnon ja muutamme ja mies sanoo vain että siitä jos täällä on huono, hän ei lähde.

Tänään kun asuntoasia varmistui, että se on mulle ja paperit tehty, on mulla ollut joku käsittämätön morkkis. Itkettää ja ahdistaa. Tuntuu että teen väärin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kerrankin tavata täällä nainen, joka edes suunnittelee oman elämänsä elämistä. Tee se, oikeasti.

Sinun elämäsi on sinun. Ymmärtäisin miestäsi, jos hän haraisi vastaan tilanteessa jossa hänellä olisi työpaikka. Nyt sinä ja sinun/teidän lapset olette se palapelin pala joka ei sovi miehesi kokonaiskuvaan.

Mene. Tee itsellesi oma elämä... Mies tulee perästä jos tulee. Jos ei tule, niin sinä olet se vahva nainen joka rakensi oman elämän.

Minä tein tuon... Paskan määrä oli ihan mittaamaton, mutta minä selvisin, ja olen yksin parempi äiti lapsilleni, kuin olisin koskaan ollut kahlehdittuna.

Vierailija
2/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies haastaa ap:n oikeuteen lapsikaappauksesta?

Ei se nyt ihan laillista voi olla, viedä lapsi toiselta huoltajaltaan salaa. Kun nyt ei ilmeisesti mikään väkivaltatilanne ole tai vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies haastaa ap:n oikeuteen lapsikaappauksesta?

Ei se nyt ihan laillista voi olla, viedä lapsi toiselta huoltajaltaan salaa. Kun nyt ei ilmeisesti mikään väkivaltatilanne ole tai vastaava.

Käsittääkseni muutto kaupungin sisällä onnistuisi.

Minä tekisin niin, että ilmoittaisin muuton olevan silloin ja silloin ja katsoisin miehen reaktion. Lastenvalvojalle asia kuitenkin menee.

Vierailija
4/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkä poe huonoa omatuntoa.

Yksistään tuo lause että "Mun kakarat ärsyttää miestä jo ihan vaan olemalla olemassa." on riittävä syy jättää mies.

Vältyt siltä että mies hakkaa lapsiasi tulevaisuudessa.

Vierailija
5/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä lasten kaappauksesta ole kyse. Välimatka kuitenkin VAIN 50km. Toki kerrottava on,mutta tuskin tuollaisen välimatkan takia kukaan pystyy estämään. Valaiskaa toki minuakin jos olen väärässä.

Vierailija
6/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että AP kertoisi kuinka mies yhtäkkiä on lähtenyt lasten kanssa jonnekin muualle asumaan, yksikään teistä ei symppaisi miestä vaan kaikki huutaisitte poliisia yhteen ääneen. Naurettavaa ajatella että AP on kehdannut edes synnyttää lapsia kun on noin kypsymätön itse. Tuon tempun jälkeen huoltajuus saattaa mennä hyvinkin sille miehelle, ja oikein niin.

Vierailija
7/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tyypillinen nainen. Toimitaan niinkuin itse halutaan, ja täältä saa tukea muilta naisilta. Jos mies toimisi samoin, olisi hän narsisti kusipää ja taas saisi nainen täällä sympatiaa. Toimit väärin. Vaikka olisi miten kurjaa tahansa, asioista pitäisi yhdessä sopia ja keskustella. Jos ne jalat saa avattua, niin varmasti suunkin saa auki. Tsemppiä kuitenkin, toivottavasti elämä helpottuu ja pääsette lastenkin kannalta toimivaan lopputulokseen!

Vierailija
8/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) puhu

2) puhu lisää

3) muuta silti, mutta puhu, pakota puhumaan

4) 50 km on vieressä, pääkaupunkiseudulla se voisi olla Espoosta Vantalle eli alueen sisällä, ajallisesti 50 km harvaan asutulla seudulla on vielä lähempänä kun ei ruuhkia kuten täällä

Mutta älä tee selän takana, se luottamuksen menetys sotkee kaiken myöhemmän asiallisenkin yhteydenpidon. Ei kuvaamasi mies estä muuttoasi, ja parempi antaa hänelle aikaa ajatella asiaa. Suurempi todennäköisyys että asia päättyy oikein hyvin. Eroon pääset joka tapauksessa jos sitä haluat.

Vierailija
9/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman miehesi lupaa jollei sinulla ole yksinhuoltajuutta. Tulee poliisijuttu jos teet näin,

ei äiti omista vauvaa, se on yhteinen.

Vierailija
10/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman miehesi lupaa jollei sinulla ole yksinhuoltajuutta. Tulee poliisijuttu jos teet näin,

ei äiti omista vauvaa, se on yhteinen.

Kyllä voi. Ei kukaan voi sanella miten kukakin elää ja missä,kun on yhteisiä lapsia.Tuohan olisi muuten hyvä juttu noiden narsisti ym sekopaäisten ihmisten kiristyskeino puolisoitaan ja ex- puolisoitaan kohtaa. Kyllä suomessa saa muuttaa minne haluaa.

Vierailija
11/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko muuttaa salaa, että mies ei tapa ennen muuttoa, mutta ilmeisesti ap:llä ei ole tällainen tilanne. Jos muuttaa salaa on ilmeisesti ihan hyvä olla jossain yhteydessä lastensuojeluun tms että ei tartte sitten riidellä miksi salaa lähdettiin. Mutta jos tappouhkaa ei ole niin kyllä se olisi korrektia asiasta miehelle mainita. Te olette tavallisessa parisuhteessa, riitaisessa ja huonossa ilmeisesti, mutta kuitenkin ja teillä on yhteinen lapsi. Tällöin kuvioon kyllä kuuluu, että asioista puhutaan. Jos menee meno hurjaksi niin lähdet sitten johonkin turvakotiin tai sukulaisten luokse ja teet tilanteen selväksi lastensuojeluun tms, että ei tarvitse sitten huoltajuudesta riidellä.

Vierailija
12/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suhtautuu asiaan aivan eri vakavuudella kun kerrot, että olet tehnyt asunnosta vuokrasopimuksen. Voit kertoa missä se on ja minkälainen. Eiköhän asia ala sillä selvitä hänelle, että kyseessä ei ole vain puheet. Parempi keskustella ennalta asiat läpi. Silloin kummallakin mahdollisuus tehdä oma päätös.

Vierailija
13/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei todellakaan saa muuttaa salaa mieheltään eikä varsinkaan toiselle paikkakunalle! Ota selvää asioista!

Yksinhuoltajana saat, muuten et.

Vierailija
14/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heräät, on mies pakannut yhteiset lapsesi ja muuttanut pois etkä tiedä minne? ja vaikka tietäsiitkin niin se olis ihan ok, muuttivat yhtäkkiä helsingistä ouluun?

Juu, ei todellakaan ole laillista!

Vierailija
15/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Hyvinpä luette viestit. AP sanoi että UUSIOperheessä... Ihan hyvin voi muuttaa vaikka salaa, kun ei lapset miehen lapsia ole.

Vierailija
16/17 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue itse ennekuin tulet pätemään, heillä on YHTEINEN vauva! huoh! huoh!

Vierailija
17/17 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat muuttaa lasten kanssa salaa, niin kannattaa etsiä hyvä muuttofirma, joka ei laskuta paljoa. Täällä on muuttofirmoja paikkakunnittain:

http://www.muuttopalvelu.biz