En ole käynyt papassa yhdeksään vuoteen..
Nyt tuli seulontakutsu, uskaltaakohan sinne mennä?
Kommentit (15)
myös lisääntyneet kondylooman myötä? Oletko harrastanut suuseksiä?
Miten tämä liittyy asiaan?
anoppi ja mummi on kuolleet molemmat alle 50 vuotiaina kohdun alueen syöpiin. Ja olisivat näkyneet kyllä papassa. Toinen eli aikana jolloin papakoetta ei vielä käytetty ja toinen eli niin stressaavaa elämää että taisi vaan jäädä käymättä. Molemmilta lapsirakkailta ihmisiltä jäi kaikki lapsenlapset näkemättä.
Että papa on kyllä pieni vaiva jotta saa pitää henkensä.
Varsinkin jos on noin pitkä aika. Itse olen käynyt papassa 2-3 vuoden välein. Ensi kuussa pitää taas mennä.
anoppi ja mummi on kuolleet molemmat alle 50 vuotiaina kohdun alueen syöpiin. Ja olisivat näkyneet kyllä papassa. Toinen eli aikana jolloin papakoetta ei vielä käytetty ja toinen eli niin stressaavaa elämää että taisi vaan jäädä käymättä. Molemmilta lapsirakkailta ihmisiltä jäi kaikki lapsenlapset näkemättä. Että papa on kyllä pieni vaiva jotta saa pitää henkensä.
Kiitos tästä tsempistä, kai se on vaan pakko uskaltaa.
Terveisin, ap.
kutsussa mainittiin "ajan voi varata"...Espoon Samariassa ajanvaraus on sitten pakollinen
tietysti uskallat mennä,
kutsussa mainittiin "ajan voi varata"...Espoon Samariassa ajanvaraus on sitten pakollinen
tietysti uskallat mennä,
En vain ole saanut aikaiseksi mennä. Ainakin esikoisen syntymän jälkeen lääkäri laittoi jälkitarkastuksessa lähetteen papaan mutta se sitten vain jäi. On aina niin paljon muuta muistettavaa että tuo jää aina.
Ja joo, minulla tosiaan olisi syytä mennä sillä isoäitini kuoli 46-vuotiaana kohdunkaulansyöpään.
Ja gynekäynnistä oli 10 vuotta. Kyllään siinä oli ehtinyt kaikkea mielenkiintoista tapahtua. Papa tosin oli puhdas.
Pääset tarkempaa jatkoseurantaankin jos on tarve ja tietenkin saat hoitoa, jos pitemmälle edenneitä solumuutoksia löytyy!
Ehdottomasti käytät kutsun hyväksesi. Se on pieni vaiva oman hengen suojaamiseksi... Viime vuosina kohdunkaulansyövät ovat lisääntyneet, koska nuoret naiset eivät koe tarvetta käydä papa-kokeissa. Kohdunkaulansyöpä on kuitenkin syöpä, joita esiintyy juuri nuorilla naisilla.
T. Terveysalan ammattilainen
mutta pappa käy joskus minussa... Uskokaa tai älkää, vaikka jo yli 7-kymppisiä ollaan!
T: Mummo
myös lisääntyneet kondylooman myötä? Oletko harrastanut suuseksiä?