Mitä mieltä meidän perheen rahatilanteesta?
Olen 2 lapsen yksinhuoltaja. Toinen koulussa, toinen eskarissa.
Kaikista nettotuloistani (palkka, asumistuki, elatustuki, lapsilisä) jää vuokran maksun jälkeen käteen kuukausittain reilu 1400 €.
Olemmeko köyhiä, hyvin toimeen tulevia, vai jotain siltä väliltä?
Kommentit (7)
1400 € on todella paljon rahaa noiden laskujen jälkeen. Itsellä jää n. 1000 € ja mitään ei puutu. Tästä summasta jää vielä 200-400€/kk säästöön.
mutta toisaalta kahden vanhemman perheessä kokonaisrahatilanne voisi olla parempi.
mutta toisaalta kahden vanhemman perheessä kokonaisrahatilanne voisi olla parempi.
Eli tulot eivät ole ok... monella ei jää noinkaan aljoa, vaikka tulot ovat isommat, vähän...
köyhiä. Mulla jää käteen 1600€, joka riittää ruokaan ja laskuihin, mutta ei mihinkään muuhun. Kaiken, siis ihan kaiken ostan kirpparilta. Jos mies ei tienaisi, mulla ei olisi varaa pitää autoa, käydä missään, tai ostaa mitään uutta. Miten ihmiset saa rahansa riittämään? Mulla ei riitä mihinkään!
jälkeen n. 1400e ja mulla myös 2 lasta. Niin kerran vuodessa käydään etelässä ja ikinä ei oo rahat loppunu kesken.
Mun tuloillani jää nettona asumisen jälkeen käteen vain vajaa tonni, ja siis, en saa asumistukea, kuten sinä onnekas.