Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaminen ja lasten tavarat

Vierailija
13.11.2012 |

Niin.. Mietin tässä, kun pakkailen muuttoa varten, että täytyykö mun neuvotella kolmevuotiaan kanssa, jos aion heittää jotain pois? Kun on kertynyt kauheasti sellaista krääsää, kuten yllätysmunien yllätyksiä, palapelejä joista puuttuu monta palaa, rikkinäisiä korjauskelvottomia kirjoja.. En tietenkään aio heivata mitään lapselle tärkeää, jolla tykkää leikkiä, mutta tollaset roikkumaan jääneet tilpehöörit, joilla ei ole mitään muuta virkaa kuin pölyttyä hyllyllä/laatikossa haluaisin pois. Olenko mä täysi tollo, jos vaan omavaltaisesti kaikessa hiljaisuudessa heitän ne pois? Vai pitääkö mun neuvotella lapsen kanssa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en tosiaan neuvottelisi tuollaisesta asiasta 3veen kanssa, vaan rihkama yms roskiin.

Vierailija
2/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satavarma, ettei lapsi välitä niistä. Mutta jos jonkun Kinder-ukkelin suhteen olisin epävarma, että onko se kuitenkin tärkeä, niin sitten kysyisin siitä lapselta. Siinä hommassa tietysti on riskinä, että lapsi haluaisi pitää ihan kaiken. Sitten voit tietysti yrittää jotain tyyliin "voivoi, jos säästetään jokainen rikkinäinen lelu, meille ei uuteen kotiin mahdukaan sitä legopaloasemaa, jonka olin ajatellut hankkia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei esine ole lapselle jotenkin erityinen ja tärkeä niin laittaisin kaikessa hiljaisuudessa vaan roskiin. Ja sit jos jäis kiinni siitä että onkin heittäny jonkun tärkeän asian pois, niin ois varmaan lapselle helpompaa sanoa että se on hukkunut muutossa ja "ehkä ilmestyy jostain vielä" eikä vaan että "no, heitin sen sulta salaa pois".

Jostain rikkinäisistä palapeleistä neuvottelu saattais olla aikamoinen urakka, jos lapsi ei oikein osaa ajatella vielä mitä leluja oikeasti tarvii ja mitä ei.

Vierailija
4/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestän pari-kolme kertaa vuodessa 7v, 5v ja 2v lasten huoneiden lelut niin että paiskaan kaiken krääsän roskiin.

Eipä tulis mieleenkään neuvotella kenenkään kanssa. Eikä ole kukaan koskaan kysellyt pois heittämäni rojun perään.

Vierailija
5/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaista krääsää. Rikkonaisia leluja, muuta ihme irtotavaraa, rikkinäisiä kirjoja... Mutta ei tietenkään niitä, millä lapset leikkivät. Tosin leikkivätkin vain ehjillä leluilla.

Vierailija
6/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satavarma, ettei lapsi välitä niistä. Mutta jos jonkun Kinder-ukkelin suhteen olisin epävarma, että onko se kuitenkin tärkeä, niin sitten kysyisin siitä lapselta. Siinä hommassa tietysti on riskinä, että lapsi haluaisi pitää ihan kaiken. Sitten voit tietysti yrittää jotain tyyliin "voivoi, jos säästetään jokainen rikkinäinen lelu, meille ei uuteen kotiin mahdukaan sitä legopaloasemaa, jonka olin ajatellut hankkia".

Jos etukäteen sanon lapselle että heitän jotain juttuja pois, niin aika hankalaksi se menee. Mutta sitten jos se kuitenkin myöhemmin kaipaa jotain pois heitettyä juttua, niin mitäs sitten sanon?

Vierailija
7/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lasten leluja katoa muutoinkin välillä? Vai miten selität ne puuttuvat palapelin palat lapselle?

3v ei anna heittää mitään pois vaan kysyessäsi kaikki lelut on hänen parhaita leluja.

T.äiti, joka myös siivoa lasten huonetta epäsäännöllisen säännöllisesti ja hävittää, mitä itse kokee järkeväksi.

Vierailija
8/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten jos se kuitenkin myöhemmin kaipaa jotain pois heitettyä juttua, niin mitäs sitten sanon?

Ois koittaa huijata että tavarat on hukkuneet muutossa. Noin pienen kanssa ois minusta helpoin tapa selittää asia. Isommalta vois suoraan kysyä mitä se haluaa säilyttää, mutta jos luulet et kolmevuotiaalta ei voi niin sitten on minusta lapsen kiusaamista kertoa että heitin tavarat pois. Lapsi voi alkaa pelätä et äiti heittää muutkin tärkeät tavarat roskiin salaa.

Vierailija
9/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sanot että jaa se on varmaan hävinnyt, lähettäskö puistoon...3v muistaa sen lelun varmaan 2 minuuttia. Olettaen, että tiedät mitkä on oikeesti tärkeitä leluja ja mikä roinaa.

Vierailija
10/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten jos se kuitenkin myöhemmin kaipaa jotain pois heitettyä juttua, niin mitäs sitten sanon?

Ois koittaa huijata että tavarat on hukkuneet muutossa. Noin pienen kanssa ois minusta helpoin tapa selittää asia. Isommalta vois suoraan kysyä mitä se haluaa säilyttää, mutta jos luulet et kolmevuotiaalta ei voi niin sitten on minusta lapsen kiusaamista kertoa että heitin tavarat pois. Lapsi voi alkaa pelätä et äiti heittää muutkin tärkeät tavarat roskiin salaa.

Varmaan järkevin toimia kuten sanoit, ja kertoa että ne hukkui muutossa.

Tiedän, että saan asian kuulostamaan käsittämättömän hankalalta, mutta mä en ole vielä kertaakaan käyny läpi lapsen tavaroita. Syystä että niitä ei ole kertynyt vielä ihan tolkuttomia määriä. Ja olen laiska. Ja mietin liikaa mitä lapsi ajattelee :)

Vierailija
11/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka pitää ottaa mukaan vaikka vain mummolareissulle, muuten tulee itku ja huuto. Joten osaan sen mukaan heittää roskiin leluja ja sanoa niiden kadonneen, kunhan en vain koskaan erehdy hukkaamaan näitä rakkaita leluja :)

Vierailija
12/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kysele perään niin sit roskiin.

Vierailija
13/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kysele perään niin sit roskiin.

Että pakkaat ne eka johonki muovikassiin ja sit myöhemmin vasta pois.

Vierailija
14/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäiset, puutteelliset ja krääsälelut täytyy siivota jatkuvasti pois! Lapsikin leikkii mielummin, kun on vain järkevä määrä ehjiä leluja esillä. Itse olen pienestä asti karsinut aina vähän väliä lasten kanssa leluja, oppivat kyllä. Mutta krääsät ja rikkinäiset heitän kyllä aina kysymättä pois, kun teen sattuu. Musta ihan hölmöä ruvta keksimään valheita mihin lelut ovat kadonneet, miksi et opeta apselle suoraan, että välillä järjesetään ja karsitaan leluja jotta saadaan paremmin tilaa uusille jutuille?

Vierailija
15/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäiset, puutteelliset ja krääsälelut täytyy siivota jatkuvasti pois! Lapsikin leikkii mielummin, kun on vain järkevä määrä ehjiä leluja esillä. Itse olen pienestä asti karsinut aina vähän väliä lasten kanssa leluja, oppivat kyllä. Mutta krääsät ja rikkinäiset heitän kyllä aina kysymättä pois, kun teen sattuu. Musta ihan hölmöä ruvta keksimään valheita mihin lelut ovat kadonneet, miksi et opeta apselle suoraan, että välillä järjesetään ja karsitaan leluja jotta saadaan paremmin tilaa uusille jutuille?

Mä een itse tykännyt uusista jutuista vaan niistä vanhoista, rikkinäisistä tai Kindermunista saaduista. Ja minusta on ihan hyvä, ettei mulle opetettu että kaiken pitää olla jatkuvasti uutta.

Vierailija
16/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten "aarteita"

Me käydään kaikki kaapit läpi 2 x vuodessa, elo- ja helmikuussa silloin laitetaan jäähylle tavarat, jotka eivät ole joka päiväisessä käytössä.

Ja sitten kun tulee seuraava siivoamispäivä, käydään läpi laatikko olisko sieltä jotain mitä vois viedä kirppikselle. Varsinkin tokaluokkalainen aika huoletta antaa jemmalaatikossa olleet kiertoon, nuorempi ei niinkään.

Meillä on loistavasti säilytystilaa ja koska tilpehööri ei hirveesti tilaa vie siellä laatikossa, annan olla.

Pääasia on kun iltaisin nukkumaan mennään on koti siisti.

Vierailija
17/17 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole laittanut mitään roskiin. lapset koululaisia.

Esikoinen lahjoittanut melkein kaikki lelut kuopukselle.

Kuopus ei raaski luopua mistään. Tosin aikoo aikuisena lahjoittaa kaikki, siis kaikki lelunsa, lapsiystävälleen. (aikoo siis ottaa itselleen lapsiystävän).

Minä yrittäisin päästä yhteisymmärrykseen lapseni kanssa jos muuttaisin. Mutta veikkaan että 3v ei muista niitä kindermunajuttuja. mutta toisaalta ne eivät vie paljon tilaakan...

minusta nämä asiat ovat vaikeita, ymmärrän aloittajaa. En tiedä mitä tekisin. Riippuu omista resursseista säilyttää ja kantaa.