laskeskelin huvikseen kk-menoja
perustuen tammi-lokakuun tietoihin. Keskimäärin seuraavia menoja näköjään:
ruoka: 1088,30 eur/kk
harrastukset: 973,38 eur
sähkö- ym. säännölliset laskut: 740 eur/kk
vaatteet, kengät: 278,93 eur/kk
terveys ja kauneus: 222,14 eur/kk
lomat: 190 eur/kk
eläimet: 172,47 eur/kk
kodin hankinnat: 25,67 eur
lisäksi tietty asuminen, autot ja liikenne, sekalaiset menot yms.
Ihan kiva seurata näitä, onneksi on jaksettu tämä vuosi laittaa menot exceliin.
Kommentit (5)
Kesälomien jälkeen olemme seuranneet excelissä kuluja. Suurin yllättävä menoerä onkin työpaikkalounas, johon menee reilusti yli 500eur/kk/2 aikuista. Kaikkeen muuhun ruokailuun(aamiainen, välipalat, illallinen, viikonloppuruokailu kolmelle henkilölle) riittää hyvin 400eur/kk.
Tai pohja tuohon Excelin käyttöön? Itse en osaa käyttää sitä ollenkaan, enkä saa menojani sinne mitenkään järkevästi huterilla taidoillani. Kiitos, jos joku osaa jeesiä avutonta. :)
Meillä ei pidetä jatkuvasti kirjaa, mutta nyt pistetään taas kuukauden ajan kauppakuitit talteen, että saadaan laskettua paljon ruokaan menee. Tuntuu, että on ruokalasku kallistunut, mutta fakta on aina arvailuja parempaa.
Tai pohja tuohon Excelin käyttöön? Itse en osaa käyttää sitä ollenkaan, enkä saa menojani sinne mitenkään järkevästi huterilla taidoillani. Kiitos, jos joku osaa jeesiä avutonta. :)
muokattava excel, pohja löytyy täältä:
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/rahat/talouden_suunnittelu/
täyttämiseen oppii aika nopeasti, säästää vaan aina kaikki kuitit ja kerran pari viikossa laittaa niiden perusteella menot ylös.
ap
kans exceli käytössä. Olen laittanut kesäkuusta alkaen omat menoni exceliin. Helposti tulee satoja euroja jostain pienestä sälästä kuukausittain.