Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v lapsi herää yöllä ja on valveilla 2h!

Vierailija
12.11.2012 |

Muita, joiden lapset tekee noin? Mikä silloin neuvoksi? Lapsi siis nyt 1v 2kk ja välillä herää noin yhden aikaan yöllä pirteänä eikä nukahda millään. On noin 2h hereillä ennenkuin nukahtaa uudelleen. Yösyömiset on loppuneet jo noin 4kk iässä, tutti on käytössä vain nukkuessa ja nukkuu yhdet päikkärit (2h). Mikä avuksi? Todella uuvuttavaa olla hereillä keskellä yötä, kun meinaa itse nukahtaa pystyyn.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaa pystyyn? Miksi seisot?!?!?

Lapsen sänky parisänkyyn kiinni. Eipä tarvi kenenkään seistä. Pidät lasta aloillaan sängyssä maaten, kaikki saa maata. Pidät silmiä kiinni ja edes esität nukkuvaa. Pinnasänky pois tai ota siitä laita pois. Se vaan on niin helppoa, kun siitä tekee helppoa.

Vierailija
2/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnasänky on meiän sängyn vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät, päiväunet niin niitä lyhentämään, ja myöhemmin nukkumaan ja aamulla ajoissa ylös. Helppoa.

Vierailija
4/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsella oli samanikäisenä samanlainen vaihe. Kesti n. 3 viikkoa. Heräili 3-4 aikaan ja oli hereillä n. 1,5-2h, sitten nukahti vielä hetkeksi. Aloin minimoida lapsen huomioimisen (en reagoinut vaan esitin nukkuvaa jos pyysi tuttia tms) ja se meni aika pian ohi.

Vierailija
5/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laita valoja päälle.

Et puhu lapselle.

Pyrit itse nukahtamaan/nukkumaan.

Peittelet lapsen, laitat tutin suuhun just tasan niin monta kertaa kuin tarve vaatii, minkä jälkeen käyt itse sängyn pohjalle nukkumaan.

Missään nimessä et puhu sille lapselle ja lepertele tai käske nukkumaan!

Siirrät nukkumaan menoaikaa?

Pahin moka mitä mun mielestä tuossa voi tehdä on ns. herätä kunnolla. Kaikki ärsykkeet minimiin. Viestität että nyt on yö.

Vierailija
6/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erona vain se, että lapsi nukkui sisaruksensa kanssa samassa huoneessa. Onneksi isompi sisarus nukkui yleensä tuossa vaiheessa yötä sikeästi ettei herännyt. Mutta lähinnä tehtiin niin, että yhden tai kaksi kertaa käytiin antamassa tuttia tai laittamassa peittoa päälle tms. ja sitten ei vaan huomioitu. Aluksi lapsi oli ihan hyväntuulinen/neutraali mutta sitten kun oli valvonut tarpeeksi kauan, rupesi itkuiseksi ja kiukkuiseksi. Sitten vaan peittelemään ja tutti suuhun.

Tosiaan lasta ei saa liikaa huomioida yöllä, parempi jos ei puhu lainkaan ja muutenkin mahdollisimman vähäeleisesti hoitaa. Voittehan yrittää ottaa vaikka vanhempien väliinkin jos siirtyminen uuteen univaiheeseen onnistuisi niin paremmin.

Vierailija
7/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasängyistä on vain haittaa. Otat sen laidan siitä nyt ensiks pois.

Sit yöllä ET NOUSE YLÖS, vaan makaat itse viereessä silmät kiinni, et puhu, esität nukkuvaa, pidät kättä rauhoittavasti lapsen päällä. Lapsella ei ole tarvetta nousta seisomaan, kun tietää, että et lähde mihinkään ja sinäkin makaat siinä kosketusetäisyydellä.

Esimerkin voima on mahtava. Mitä viestität yöllä lapselle, kun SEISOT. Mieti nyt. Eli se laita hiivattiin teidän sängyn ja pinnasängyn välistä. Jo alkaa sujumaan.

Vierailija
8/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän lapsilla on mennyt itsestään ohi. On liittynyt usein myös unien näkemiseen, eli tuon vaiheen tienoilla lapsilla alkaa selvästi olla enemmän unia, ja niihinkin ovat usein heränneet.

Meillä ei ole laitaa pinnasängyn ja sängyn välissä, ja silti vähän naurattaa nämä kommentit, että nukut vaan. Onneksi olkoon niille, joiden lapsi nukahtaa kun äiti laittaa käden lapsen päälle. Meillä monilla muilla on lapsi, joka lähtee tarmokkaasti mönkimään sieltä käden alta, protestoi kovaäänisesti ja tuskastuu siihen rajoittamiseen. Ja meidän monien vieressä nukkuu mies, jonka on aamulla herättävä töihinsä, ja joka ei montaa yötä jaksa kuunnella kun äiti taistelee vieressä lapsensa kanssa. Mieluummin minä olen vienyt lapsen olohuoneeseen ja nukuttanut uudestaan, kuin valvottanut ihan koko perhettä. Sillä on kuitenkin aika lailla merkitystä, onko aamiaispöydässä neljä huonosti nukkunutta ihmistä, vai vaan yksi (eli minä).

Vierailija
9/9 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ohi muistaakseni kolmessa yössä, kun johdonmukaisesti laitoin vaan lapsen takaisin makaamaan ja peitto päälle. Ekana yönä jouduin kumoamaan lapsen varmaan 100 kertaa, tokana yönä 50 kertaa ja komantena varmaan 5 kertaa. Sitten lapsi nukkui yöt läpensä taas. Idea oli, että kumosin vaan lapsen hellästi ja peittelin. En puhunut MITÄÄN, en laittanut valoja päälle tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä