Onko tämä oikein? Esimiehen toiminnasta
Jos ilmoitan esimiehelle, että olen sairaan lapsen kanssa kotona, ilmoittaa esimies osastolle tämän muodossa "X on poissa koska lapsi on sairaana". Miksi pitää ilmoittaa kollegoille, että lapsi on sairaana? Mun mielestä se ei kuulou mun kolleegoille olenko itse sairaana vai lapseni. Olen pois niin olen pois.
Kommentit (36)
Se täytyy kyllä kertoa. Ihme nipottaja, eikö sulla ole muuta miettimistä kun on sairas lapsikin.
Se täytyy kyllä kertoa. Ihme nipottaja, eikö sulla ole muuta miettimistä kun on sairas lapsikin.
Ja miten se on eri asia? Mitä ihmettä se kuuluu työkavereille??
Että mä inhoon tälläisiä vastauksia, ei minkäänlaista perustelua. Kuinka tyhmä voi ihminen olla... aaarrggg
Ja en ole ap mutta täysin samaa mieltä ap:n kanssa siitä että kollegoille ei kuulu poissaolon syy.
muusta, vaikkapa pidennetystä viikonlopusta rakkaan kanssa ja nyt joutuukin sanomaan tylsästi että oli pois lapsen sairauden vuoksi.
Ellei sitten olekkin niin että ap;n työkaverin lapset ovat samassa tarhassa/koulussa ja lapsi ei ollutkaan kipeä ja ap makaa krapuloissaan kotona :) Pelkää että jää kiinni valhetelusta.
av-mamman on pakko ruveta itse keksimään tarinaa...
Haluaisitko sinä että sun kondyloomasta ja keskenmenosta kerrotaan työkavereille?
sanoessaan noin, mutta kun tämä on sulle näin tärkeä asia, niin ensikerralla kun soitat pomollesi, ja kerrot, miksi olet pois, niin muistuta häntä, että sanoo muille vain ja ainoastaan, että sinä olet tänään ja huomenna pois. Eli joka kerta erikseen sanot siitä.
Mitä jos ap olisi pois vaikka keskenmenon takia?
Saisiko pomo kertoa että ap sai keskenmenon?Tai siksi koska ap:lla on sukupuolitauti ja pitäisi mennä lääkäriin?
- Pomo kailottaisi että sillä on kondyloomaTai ap:n lapsi olisi kuollut
- Niin pomollako tämä olisi oikeus kertoa?
kukaan joka haukkui ap:ta ei voinut vastata.
sitten sun vaan lusmuilevan ja jäävän kotiin pakoilemaan vastuuta?
Mitä jos ap olisi pois vaikka keskenmenon takia? Saisiko pomo kertoa että ap sai keskenmenon? Tai siksi koska ap:lla on sukupuolitauti ja pitäisi mennä lääkäriin? - Pomo kailottaisi että sillä on kondylooma Tai ap:n lapsi olisi kuollut - Niin pomollako tämä olisi oikeus kertoa?
kukaan joka haukkui ap:ta ei voinut vastata.
syytä kertonutkaan, ainoastaan, että lapsi on kipeä, joten ihan eri asia.
sitten sun vaan lusmuilevan ja jäävän kotiin pakoilemaan vastuuta?
jos sä et tiedä syytä työkaveris poissaoloon, niin säkö luulet, että se on kotona lusmuilemassa?
Hitto mitä järjenjättiläisiä ja ilkeitä pskoja sitä onkaan...
on olemassa niitä huonojakin työntekijöitä ja suorastaan työtävieroksuvia, että sellainen lusmuilu tuntuu jollakin vaan olevan ihan normaalia toimintaa.
on olemassa niitä huonojakin työntekijöitä ja suorastaan työtävieroksuvia, että sellainen lusmuilu tuntuu jollakin vaan olevan ihan normaalia toimintaa.
Mitä jos ap olisi pois vaikka keskenmenon takia? Saisiko pomo kertoa että ap sai keskenmenon? Tai siksi koska ap:lla on sukupuolitauti ja pitäisi mennä lääkäriin? - Pomo kailottaisi että sillä on kondylooma Tai ap:n lapsi olisi kuollut - Niin pomollako tämä olisi oikeus kertoa?
vaan että ap on kotona hoitamassa sairasta lastaan. Vissi ero siinä, kertooko ap:n olevan sairas vai saaneen keskenmenon.
sitäkään että olen pois koska mulla on sukuluolitauti ja menen lääkäriin. tai että sian keskenmenon.
Soitan ja sanon että olen sairaan/tänään poissa ja ilmoitan koska tule takaisin.
Vien lääkärintodistuksen, se riittää.
Mulla ei ole mitään syytä salailla elämääni.
Sulla oli vaan tosi tyhmät esimerkit (kondylooma),miten se työntekoa haittaa?? ja miksi siitä pitää sanoa työnantajalle? tietysti riippuu mitä töitä tekee :D
todellisuudessa lapsi on pk.ssa ja ap viettää lusmuaikaa kotona,pelkää tietty,että tämä paljastuu :))
Kyllä työyhteisön pitäisi saada tietää missä milloinkin mennään.
Avoimuus työpaikalla ei mielestäni tarkoita sitä, että työkaverit tietää syyn poissaoloon. Syyllä ei ole, ainakaan meillä, merkitystä työnteon kannalta. Ainostaan tieto poissaolosta ja sen kestosta on tarpeen. Enkä ole tässä nyt ollut kieltämässä pomoa ilmoittamasta itse poissaolosta, vain sen sen syystä. En vaan halua, että työkaverit tietää mun elämästä yhtään mitään. Ne ei sillä tiedolla tee yhtään mitään. Meillä töissä niin kamalia juoruakkoja, että kaikkea levitellään ympäriinsä. Olen huomannut, että jos niille ei mitään kerro, ei niillä ole mitään juoruttavaakaan. Tästä syystä haluan visusti pitää yksityiselämäni erillään työelämästä. Olen pomolle tästä maininnut jo aikoja sitten, mutta ei tajua etten halua sitä syytä toisten tietoon. ap
Jos pomo ei vastaisuudessa kerro mitään syytä poissaoloillesi, ja nimenomaan sinun pyynnöstäsi. Teet itsestäsi epäilyttävän. Meillä on töissä eräs, joka on ollut poissa pitkiä jaksoja, sairaslomalla, mutta syytä sairaslomille hän ei ole kertonut paitsi esimiehelleen. Aina välillä hän tulee hetkeksi töihin ja jää sitten taas pois useiksi kuukausiksi. Työpaikalla sitten juoruillaan ja spekuloidaan hänen poissaolojensa syytä. Vahvin epäily on masennus, mutta spekulointien varassa täysin olemme. Ihminen on utelias.
Oli työntekijä sitten vapaapvää viettämässä, sairas, lapsi sairas jne.
Kollegoille pitää riittää se tieto, että toinen on pois.
Meillä valitettavasti esimies on näyttänyt minulle jopa kollegani sairaustodistuksen!
Tosi tökeröä toimintaa.
No jos ei kerrota, niin sitten siitähän ne epäilykset ja spekulaatiot vasta heräävätkin. Sitäkö tosiaan haluat?
Saahan pomo ylipäänsä kommentoida toisille sitä, että työntekijä on sairaslomalla, ei kuitenkaan sitä, mikä on sairasloman syy.
Ap tekee hallaa itsellee, jos pitää alkaa salailla, onko itse sairaslomalla vai lapsi.
Onko itse sairaana vai onko lapsi.
Saatat esim. Illalla olla jossain teatterissa jossa sinut nähdään.
Rauhoitu vähän. Syytä sairaudelle ei saa kertoa, eikä näin ole käynyt. Kukaan ei tiedä onko lapsellasi vatsatauti tai korvatulehdus mutta herättää kummastusta jos sinuun kuntosalilla joku törmäisikin. Ymmärrätkö?
työntekijähän on jo ilmoittanut/sopinut poissaolonsyystä esimiehen kanssa. Miksi te vielä alkaisitte epäillä jotain, jos ette kuule miksi toinen on pois?
Eikö se ole esimiehen tehtävä ratkoa onko poissaolo syystä vai ei?
Minulle on aivan sama mitä muut epäilisivät, riittää että esimieheni tietää.
kollegoille ei tarvitse kertoa miksi toinen on pois.
muusta, vaikkapa pidennetystä viikonlopusta rakkaan kanssa ja nyt joutuukin sanomaan tylsästi että oli pois lapsen sairauden vuoksi.
Ellei sitten olekkin niin että ap;n työkaverin lapset ovat samassa tarhassa/koulussa ja lapsi ei ollutkaan kipeä ja ap makaa krapuloissaan kotona :) Pelkää että jää kiinni valhetelusta.