Mietin, voisiko tuntemani perhe olla maitobaarilaisia. Lapsillekaan ei anneta tarpeeksi ruokaa
Edes urheilevalle nuorelle. Poika on todella laiha ja haluaisi syödä enemmän, mutta ruokaa ei yksinkertaisesti ole talossa enempää kuin ne minimaaliset annokset kaikille. Olen joskus ollut siellä kylässä, ja nälkä on kurninut "tarjoilujen" jälkeen.
En ollut ennen kuullut maitobaarilaisista, nyt luin yhdestä ketjusta ja alkoi raksuttaa, että voisivat hyvinkin olla osa jotain tuollaista. Sitä lasten ruokien älytöntä kontrollointia en ole ikinä ymmärtänyt.
Mitä luulette? Vai miksi joku haluaa pitää lapsensa oikeasti aivan liian vähillä ruuilla?
Kommentit (10)
nimitetään sitä koivuniemeläistä uskonlahkoa, vaikka ei se oikeasti ole sama kuin maitobaari. Maitobaari on kys. lahkon piirissä aiemmin toiminut lahkon nuorille suunnattu ns. sisäänheittokanava.
jossa tavoiteltiin sairaalloisen laihaa vartaloa, myös lapsille. Lahko on hajonnut, mutta ilmeisesti aate jossain määrin vielä elää..
Perhe on korkeasti koulutettu, teknillisissä töissä, mutta en tiedä onko TKK:sta. Lisäksi ovat hyvin eristäytyviä ja moneen läheiseenkin ovat katkaisseet välit. ja kaikki todella laihoja ja lapset pidetään hyvin laihoina myös. Mielestäni nälissään.
Ap
Koivuniemeläisten lapset käyvät kotikoulua ja äidit ovat kotiäitejä.
Voisitko tehdä lastensuojeluilmoituksen? Se on oikeastaan velvollisuutesi, jos epäilet, ettei lapsi saa kotona ruokaa.
Tunnen anorektisen näköisen DI-pariskunnan, joka mielestäni selvästi rajoittaa lasten annoskokoja. Mitään herkkuja lapset eivät saa ikinä. Sen nyt ymmärtää, mutta kun tavallinen ruokakin on kortilla.
Äiti on töissä ja vanhin lapsista käy koulua normaalisti. Voisivatko olla koivuniemeläisiä? Vanhemmat ovat absolutisteja ja välttelevät seurassa syömistä.
Luin nyt wiki-artikkelin. Isällä ei ole partaa, mutta äiti ei meikkaa koskaan.
Olemme mieheni kanssa molemmat koulutukseltamme DI, lapsia on neljä, ja minä olen kotona lasten kanssa. Kaikki lapsemme ovat pienikokoisia ja laihoja.
Myös mieheni ja minä olemme hoikkia, etenkin mieheni on hyvin laiha, sillä sillä hän harrastaa paljon urheilua, mm. juoksua. Minulla on pitkät, suorat hiukset, enkä käytä juuri meikkiä.
Mutta emme siis ole "maitobaarilaisia". Vieraat voivat toki luulla, että lapsille ei anneta ruokaa, mutta lapset pysyvät laihoina oman ruokanirsoilunsa vuoksi ja siksi, että hekin harrastavat paljon liikuntaa.
onko maitobaarilaiset tekemisissä ulkopuolisten kanssa? Mitä muita merkkejä oli ilmassa?