Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17v lapsipuoli valittaa "kun kukaan ei siivoa"

Vierailija
11.11.2012 |

kai teinin tehtävä vierailuviikonloppuina on muukin kuin sohvalla lojuminen ja tietokoneella pelaaminen?

Jos sotku ahdistaa, ei muuta kuin siivoamaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teinin pitää siivota? Heh :)

Vierailija
2/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoaako itse. Ei kaikki ole vain puolikkaiden lapsien tai puolikkaiden äitien pahuutta, ihan kokonaisetkin voivat olla rasittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä teini määrää kodin siisteystasoa. Jos ei kelpaa, tarttuu itse toimeen tai kestää sotkua.

Vierailija
4/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä teini määrää kodin siisteystasoa. Jos ei kelpaa, tarttuu itse toimeen tai kestää sotkua.

Vierailija
5/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa valmista

Vierailija
6/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla toisen kotiin siivoamaan, ehkei jatkossa edes tule, pääsepähän ap nauttimaan sotkuistaan ilman miehen lasta.

Vierailija
7/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavaraa vaan liikaa, jotta näyttää sotkuselta? Jos on puhdasta, voi siitä sanoa, että sori, täällä on just siistiä tms.

Jos teillä on sotkuisuuden lisäksi likaista, niin ymmärrän teinin purnausta, ei siellä voi viihtyä, enkä ymmärrä, miksi juuri etä-lapsen pitäis siivota teidän huusholli...

Vierailija
8/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se siivoaa, kumpaa ahdistaa enemmän. Miks kummankaan pitäis tarttua mihinkään toimiin, jos viihtyy sikolätissä (onneksi kumpikaan ei viihdy)? Ja miksi se lapsi/lapsipuoli tai kuka tahansa, jota likaisuus ahdistaa, niin voisi tarttua toimeen? Turhaa ruikuttamista, en minä ole kenenkään piika.

T. ei ap

Vierailija
9/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se siivoaa, kumpaa ahdistaa enemmän. Miks kummankaan pitäis tarttua mihinkään toimiin, jos viihtyy sikolätissä (onneksi kumpikaan ei viihdy)? Ja miksi se lapsi/lapsipuoli tai kuka tahansa, jota likaisuus ahdistaa, niin voisi tarttua toimeen? Turhaa ruikuttamista, en minä ole kenenkään piika.

T. ei ap

Meillä taas siivotaan ennenkuin ketään alkaa ahdistaa. Likaista ei ole kyllä koskaan.

Vierailija
10/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te pidätte siivoamisesta niin paljon, että jaksatte tarttua toimeen ennen pakkoa. Meistä kumpikaan ei pidä siivoamisesta, mutta ei täällä koskaan mitään katastrofia ole ollut. Pahimmassa tapauksessa pölynimuri on odottanut vuoroaan kuukauden ja tiskit kaksi päivää.

Meillä taas siivotaan ennenkuin ketään alkaa ahdistaa. Likaista ei ole kyllä koskaan.

Olisiko se sinun mielestäsi oikein, että pakotat miehesi siivoamaan vaikka vessan joka päivä, koska sinä haluat sen olevan puhdas joka päivä? Minun mielestäni ei voi vaatia, jos toinen sen kokee turhaksi. Meillä on juurikin niin, että minulla on pakkomielle vessan jokapäiväiseen siivoamiseen, joten siivoan sen. Typeräähän se olisi huutaa ja kiukutella kun "kukaan ei siivoa vessaa". Äkkiäkös homma on hoidettu kun MINÄ ITSE tartun rättiin ja rupean kuuraamaan.

Joten jos 17-vuotias kokee elävänsä likaisessa ympäristössä ja muut perheenjäsenet ei tämmöistä koe, niin ongelma on vain ja ainoastaan sen 17-vuotiaan. Tällöin ongelman voi ratkaista ainoastaan se 17-vuotias IHAN ITSE.

Vierailija
11/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo toimii, eli pese joka päivä, turha siinä on kenellekään valittaa ja vaatia, jos itsellä on pakko päällä.

Ja jos miestä ei kiinnosta mikään, niin tee ja siivoa, jos se ei ahdista, asiat on ihan ok.

Ihan eri asia, jos teini tulee kaksi kertaa viikonlopussa ehkä erittäinkin paskaiseen kotiin, ei ole sen pennun homma siivota, jos ne aikuiset ei välitä.

Jos oisin se teini, äänestäisin jaloillani.

Vierailija
12/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kuitenkin, että viestejä tuli puolin ja toisin.Mielestäni on ylipäätänsä huolestuttavaa, että lapset eivät nykyään opi huolehtimaan itsestään.

Kotona käy siivooja, isi ja äiti siivoavat tai sitten eletään kuin hamstraajat.On se kumma, että masennus- ja paniikkihäiriödiagnoosit lisääntyvät.Järjettömän epäsiisti koti tai elinolosuhteet kertovat minun mielestäni huonosta elämän ja käytännön arjen toimivuuden puutteesta.

Olen monesti miettinyt miestäni.Tyyppi joutuu esimerkiksi ostamaan joka kerta uimaan menneessään uudet uimahousut.Ensin se hermoilee ja "etsii" niitä joka paikasta ja lopulta lähtee kiireellä ostamaan uusia.Onpas mukavaa lähteä tekemään lasten kanssa jotain mukavaa.Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä.Hän ei löydä kyniä, ei puhtaita parillisia sukkia, vaatteet ovat levällään kolmessa paikassa + töissä,laturit aina hukassa, laskut unohtuu maksaa,kun ei löydä niitä jne.jne.jne.Stressavalta vaikuttaa ja näyttää.Eikä ole omena kauas puusta pudonnut.Säälittää nuo lapset...miltäköhän niiden oma koti tulee näyttämään??

minä kokisin olevani hyvin välinpitämätön vanhempi, jos antaisin lasteni elää törkyjen keskellä. Kyllä ne elämän eväät pitää antaa tässäkin asiassa.Ottamatta kantaa siihen onko kyseessä äitipuoli tai äiti...se ei liene tarinan pointti.

Vierailija
13/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikuiset ei välitä, niin mitä siitä sitten??? Tuskin tuota lasta pakotetaan minnekkään superepähygieeniseen kotiin, missä rotat vilistää nurkassa ja keittiö on täynnä maitotölkkejä.

Enemmän uskon siihen, että 17-vuotias on ollut tietokoneella tai telkkarin ääressä koko viikonlopun, mussuttanut suklaata, karkkia, sipsejä ja muuta roskaavaa ruokaa, eikä ole korjannut jälkiään. Sitten vinkuu ja mankuu kun "kukaan ei siivoa". Ja kyllä, alle 25-vuotiaat osaa olla aika helvetin sottapyttyjä.

Jostain syystä tässä nyt vaan halutaan taas tehdä aloittajasta paha äitipuoli.

Vierailija
14/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kuitenkin, että viestejä tuli puolin ja toisin.Mielestäni on ylipäätänsä huolestuttavaa, että lapset eivät nykyään opi huolehtimaan itsestään.

Kotona käy siivooja, isi ja äiti siivoavat tai sitten eletään kuin hamstraajat.On se kumma, että masennus- ja paniikkihäiriödiagnoosit lisääntyvät.Järjettömän epäsiisti koti tai elinolosuhteet kertovat minun mielestäni huonosta elämän ja käytännön arjen toimivuuden puutteesta.

Olen monesti miettinyt miestäni.Tyyppi joutuu esimerkiksi ostamaan joka kerta uimaan menneessään uudet uimahousut.Ensin se hermoilee ja "etsii" niitä joka paikasta ja lopulta lähtee kiireellä ostamaan uusia.Onpas mukavaa lähteä tekemään lasten kanssa jotain mukavaa.Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä.Hän ei löydä kyniä, ei puhtaita parillisia sukkia, vaatteet ovat levällään kolmessa paikassa + töissä,laturit aina hukassa, laskut unohtuu maksaa,kun ei löydä niitä jne.jne.jne.Stressavalta vaikuttaa ja näyttää.Eikä ole omena kauas puusta pudonnut.Säälittää nuo lapset...miltäköhän niiden oma koti tulee näyttämään??

Minä kokisin olevani hyvin välinpitämätön vanhempi, jos antaisin lasteni elää törkyjen keskellä. Kyllä ne elämän eväät pitää antaa tässäkin asiassa.Ottamatta kantaa siihen onko kyseessä äitipuoli tai äiti...se ei liene tarinan pointti.

Meillä on muuten perus siistiä.Ainoastaan isojen lasten huoneet ovat niin, että ovia ei saa auki.Kaapit ammottavat auki ja tyhjillään, kun valtaosin vaatteet ja romut on vedetty lattialle.Katsoin juuri, että ovat nostaneet yhden ison peilinkin seinältä ja tuolla se lojuu nyt tavarakasojen päällä.Karkkipaperit heitetään lattialle jne.Meillä on vieraspatja säilytyksessä teinin patjan alla, koska hänen sängyssään on hyvin korkeat laidat.Pyysin äsken miestäni viemään sen sinne takaisin ja veihän se...nakkasi ison patjan sinne huoneeseen törkykasojen huipuksi.Teini kuulemma laittaa sen sitten itse...Olen antanut heille ihan ikioman vessankin käyttöön, jonka siivoavat sitten, kun eivät pysty enää oksentamatta siellä käydä.

Minä en aio noita huoneita siivota.Ei näytä isääkään kiinnostavan nuo olosuhteet..vai onko jollain hyvät perustelut, miksi äitipuolen pitäisi raivata nuo törkypesäkkeet siistiksi aina, kun on viikko majailtu täällä ja siirrytään viikoksi äidin hellään huomaan?

Vierailija
15/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anna mennä.

Kenen teini uskoo siivoavan sitten kun muuttaa omaan asuntoon?

Vierailija
16/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te pidätte siivoamisesta niin paljon, että jaksatte tarttua toimeen ennen pakkoa. Meistä kumpikaan ei pidä siivoamisesta, mutta ei täällä koskaan mitään katastrofia ole ollut. Pahimmassa tapauksessa pölynimuri on odottanut vuoroaan kuukauden ja tiskit kaksi päivää.

Olisiko se sinun mielestäsi oikein, että pakotat miehesi siivoamaan vaikka vessan joka päivä, koska sinä haluat sen olevan puhdas joka päivä? Minun mielestäni ei voi vaatia, jos toinen sen kokee turhaksi. Meillä on juurikin niin, että minulla on pakkomielle vessan jokapäiväiseen siivoamiseen, joten siivoan sen. Typeräähän se olisi huutaa ja kiukutella kun "kukaan ei siivoa vessaa". Äkkiäkös homma on hoidettu kun MINÄ ITSE tartun rättiin ja rupean kuuraamaan.

Joten jos 17-vuotias kokee elävänsä likaisessa ympäristössä ja muut perheenjäsenet ei tämmöistä koe, niin ongelma on vain ja ainoastaan sen 17-vuotiaan. Tällöin ongelman voi ratkaista ainoastaan se 17-vuotias IHAN ITSE.

Kuten en myöskää muihin arkipäivän askareisiin. En siis "pidä" tai "inhoa" kaupassa käymistä tai ruoanlaittoa kuten en siivoamistakaan. Ne nyt vaan ovat asioita joita kannattaa tehdä yleisen hyvinvoinnin takia. Mutta pidän helposta ja sujuvasta elämästä joten on hyödyllistä ja aikaa säästävää kun esimerkiksi löytää tavarat helposti, vaatteet ja astiat ovat puhtaat ja voi kävellä kotona paljain jaloin ilman että lattialla on hiekkaa tai murusia.

Vierailija
17/17 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jättää omia roskiaan ja likaisia astioitaan ihan siihen mihin ne jäävät ja sitten valittaa kun ruokapöytä ei ole siisti... komennan tietysti siivoamaan jälkensä.

Jos kyseessä ei olisi oma lapseni, olisin tän palstan standardeilla hirveä tyranniäitipuoli.