Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä muita nykyinen itsepalvelukulttuuri?

Vierailija
11.11.2012 |

On joo totta, että esim. verkkopankki on hyödyllinen keksintö ja sellainen, joka tuo niin paljon vapautta ettei itsepalvelu haittaa tippaakaan. Mutta sitten nämä muut: Posteja on aina vaan harvemmassa ja nykyään kannustetaan ihmisiä lähettämään/saamaan paketitkin itse. Kahviloissa ja ravintoloissa pitää siivota itse jälkensä, jonottaa maksamaan tuotteita jotka olet itse poiminut tarjottimellesi- ja ennen oli erikseen tarjoilija, astioiden siivooja...

Jos matkustat pidemmälle, et varmastikaan saa apua konnarilta matkatavaroidesi kanssa- hyvä jos koko heppua edes näkyy matkan aikana! Automaatista saa lippua, ruokaa, leffaa...luoja ties mitä. Ja työpaikat katoavat. Ihmisten välinen kanssakäyminen vähenee. Kirjastossa on palautus/lainausautomaatit vaikka virkailijoita on tiskillä useampi. Pöh!

Olen suht nuori, mutta kaipaan aikaa jolloin eri ammattikunnat olivat aidosti ylpeitä työstään ja heiltä sai PALVELUA. Nykyään kuka tahansa voi tehdä mitä tahansa eikä ketään loppujen lopuksi edes kiinnosta. Harvassa ovat hyvät asiakaspalvelijat ja heitäkään ei työnantaja palkitse mitenkään. Kaikki saavat saman liksan, tekivät työnsä sitten hyvin tai huonosti, välittäen tai välinpitämättömästi. Toisaalta työnantajan halu rangaista niitä, jotka eivät yritä lisämyyntiä, voi johtaa kyseenalaisiin ratkaisuihin; esim. pitseria Denniksen omistaja tahtoisi Suomeenkin tippikulttuurin, jossa tarjoilijan palkasta osa muodostuu tipeistä ja peruspalkka on mitätön.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää.Lähes kaikki puhelinasiakaspalvelut on automaatteja,näppäile numero sejase,paina ruutu,odota hetki,puhelusi yhdistyy seuraavaan automaattiin..Ja kuitenkin siitäkin täytyy maksaa että saa kertoa asiansa automaatille.

Vierailija
2/4 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rahastahan siinä loppujen lopuksi on kyse, paljonko olet valmis siitä palvelusta maksamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin eilen lippuja erääseen tapahtumaan ja maksan 3,50€ lisämaksua siitä että printtaan liput itse omalla printterillä! Kotiin tuotuna olisi tullut tietty paljone enemmän lisää hintaa mutta hullua sekin että itse printtaamisestakin joutuu maksamaan extraa.

-ohis

Mutta rahastahan siinä loppujen lopuksi on kyse, paljonko olet valmis siitä palvelusta maksamaan?

Vierailija
4/4 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on taipumus haluta asioita halvemmalla ja halvemmalla. Automaatit maksavat vain murto-osan siitä mitä ihmisen tekemä työ, mikä on hinnoiteltu Suomessa todella kalliiksi. Esim. Jenkeissä palvelua saa paljon ja joka puolella, vaikka tekniikka mahdollistaa siellä saman kuin täälläkin.

Jaloillaan voi aina äänestää, mikäli siihen on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi